Gå til innhold

Hva trengs til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart toåringen vår begynner snart i park (de skal altså være nesten bare ute med unntak av når de spiser lunsj). Hva trenger man av klær og utstyr? Vi har en tynn høstdress som er vanntett, trenger han regnklær i tillegg eller er den grei å bruke når det regner utover høsten? Han har joggesko, støvler og vintersko, trenger han noe mer av sko? Kan han bruke joggesko (evt med ullsokker i ettersom det blir kalder) helt til det snør og han trenger vintersko og ellers selvsagt støvler når det regner eller bør han ha cherrox e.l.?

Ellers har han jo selvsagt ullundertøy, ullsokker, votter, tynne og tykke luer samt hals eller skjerf, og vinterdress til vinteren. Noe mer man har behov for i barnehage?

Hvor mye skift har dere liggende i barnehagen? Har dere slik at barnet kan skiftes på fra innerst til ytterst?

Tar ellers gjerne i mot andre tips. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok kanskje jeg ville ha kjøpt regntøy ved siden av høstdressen. Er greit å ha nå mot høsten hvor det (dessverre!) sikkert kommer til å regne mye. En skikkelig våt og tung dress tror jeg er kjedelig å ta på igjen etter lunsj. Jeg anbefaler også todelt regntøy, slik at man f.eks kun kan ta på buksen hvis det er vått i gresset etter natten.

Datteren min går foreløpig med joggesko, men merker at det snart begynner å bli for kaldt. Så vi har kjøpt noe ala cherrox, men har ikke begynt å bruke dem enda.

Ellers tror jeg du har det du trenger...., og skulle det være noe du mangler, så sier nok de ansatte i bhg ifra:)

Når det kommer til skift, så har jeg alltid liggende ekstra body, strømpebukse, genser og lue (utrolig hvor møkkete en lue kan bli etter en dag i sandkassen!) I tilegg har jeg en ulldress hengende der, slik at de f.eks kan ta den på henne under regntøyet hvis det er veldig kaldt en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...