Gå til innhold

barn, vannkopper & gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!! jeg er gravid i uke 32, har to gutter på 19 mnd og 5 år. nå viser det seg at ett par i bhg har fått vannkopper. deriblant datteren til min bestevenninne. Guttene mine er kanskje smittet, eller ikke....men det jeg lurer på er om dere ville forsøkt å få vannkopper på dem nå. jeg er jo redd at det kommer til å bli gående en stund i bhg i høst/vinter, og jeg har ikke lyst at guttene skal få det når babyen er født. hva ville dere gjort? satset på at det ikke får det, eller dra ned til smittekilden og bli ferdig?? jeg selv og samboer har hatt vannkopper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen ukers ventetid på vannkopper... hihi - jeg mangler ordet for det, hva det nå heter (ørske sa du?) fra de blir smittet til det slår ut, alt fra 1 til 4 uker som jeg har fått med meg.

Men hvis de alt har vært utsatt for smitten - hadde jeg kjørt på, tror jeg - utrolig kjedelig om de ikke får se minstemann fordi de er full i smitte selv.

Og nå har du ennå noen uker på å bli smittet, få det - og bli ferdig med det før fødselen...

Trykk dem opp i smitten, spør du meg!

og lykke til med det...

Skrevet

Gakkeliten, ordet du leter etter er inkubasjonstid:)

Inkubasjonstid betegner den tid det tar fra man blir smittet av en sykdomsfremkallende organisme til man viser symptomer på sykdommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...