Gå til innhold

flere enn meg som presser meg på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

fordi man har dårlig samvittighet overfor jobben om man skulle være borte? jeg vet at jobben min "sliter" om jg blir sykemeldt..., men med 10 uker igjen begynner det å bli fryktelig tungt å jobbe.... jeg sover hele ettermiddagen når jeg har vært på jobb, og verker i ryggen... er jo ikke riktig overfor resten av familien, når mamma ikke virker men jeg sliter med å skulle kontakte legen pga samvittigheten overfor jobben..

flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres SÅ kjent ut!!! jeg ble "redda" av lavt jerninnhold i kroppen - så er nå sykemeldt 1 uke på grunn av det. Regner vel med at jeg kan fungere igjen etter sykemelding, men merker jeg gruer meg litt til å tilbake på jobb ettersom det er sykt mye å gjøre der for tida. Men helt seriøst - ikke vent for lenge med sykemeld :) Skal jo kunne fungere i hverdagen. Så kanskje lurt å ikke jobbe nå?

Skjønner deg godt atlså - jobber selv på en liten arbplass og det er STOR forskjell om jeg er der eller ikke. Ta vare på deg selv :)

Skrevet

Det du beskriver var meg inntil slutten av forrige uke. Jeg jobber også på liten plass, og har slitt veldig med samvittigheten i forhold til å be om sykemelding.

På slutten av forrige uke var jeg hos legen og ble spurt om jeg ville ha en sykemelding, noe jeg ikke klarte å si ja til. Dermed pressa jeg meg på jobb dagen etter igjen også. Da kom sjefen min til meg og sa at jeg skulle ringe etter den sykemeldinga allikevel. Hun så at jeg ikke hadde det noe særlig.

Nå er jeg sykemeldt fram til permisjonen min begynner (termin om litt over ni uker), uten at det er noen rent medisinsk grunn til det. Men rett og slett fordi jeg er utslitt. Jeg har ikke barn fra før, men jeg kan levende se for meg hvor tøft det er å være så utkjørt OG å ha barn i tillegg.

Kanskje du kan bestille deg en legetime og fortelle hvordan du har det? Så kanskje du kan få en sykemelding for en periode, enten fullt eller delvis :) Det er ihvertfall ingen som klapper deg på skuldra om du tar deg fullstendig ut. Og man skal fungere utenfor jobb også! Jeg syns det var utrolig skummelt og ekkelt å fortelle legen at jeg sleit, men det gikk veldig, veldig fint. Som legen min sa; det å bære fram et barn, det er en stor samfunnsnyttig jobb. Og den jobben kan være ganske altoppslukende!

Skrevet

Du har ikke vurdert å sykemelde deg litt? Det gjorde jeg fra ca uke 30. Sykemeldt 20 % og jobber hver dag fram til kl 14:00 istedet til 15:30. For meg har dette hjulpet mye. 2 uker igjen til permisjonen begynner :)

Skrevet

Jeg ringte forresten bare legen og spurte om 20 % sykemeld pga. vond rygg, trengte ikke å komme til konsultasjon. Deilig å komme hjem å kunne legge med nedpå med god samvittighet.

Skrevet

Ja, selv om legen ga meg 50% sykemelding i 3 uker, så jobber jeg hver dag. Men har ikke fast jobb, så jeg har rett og slett ikke råd til å ligge hjemme, selv om jeg kjenner at det er akkurat det kroppen trenger. Er 30+0 i dag, og har slitt med bekkenløsning siden midten av juni. Det er kun i helgene hvor jeg er opplagt nok til å rydde litt i huset og faktisk gå tur med stakkars hunden.

Skrevet

Jeg ble sm 30 % fra jeg var 32+5, og er det enda (fram til permisjonsstart om to uker) Det hjalp veldig på formen og ha kortere dager på jobb, anbefales! Plutselig har jeg overskudd til å sette på en vaskemaskin etter jobb, i stedet for å kun ligge på sofaen!

Skrevet

Jeg gjør det..Eller gjorde det. Tok først ut 20 % sykemelding og neste uke skal jeg til legen og sykemelde meg 100 % (har kun igjen 4 uker på jobb til perm. starter). Vikaren min kom 01. september så det er ingen problem. Har bestemt meg for det nå fordi jeg har igjen ingenting for det. Blir bare mer uopplagt og sliten + at vi har en 2.5 åring hjemme som også krever sitt så jeg velger å bruke energien min på han, ikke på jobb..

Syns du skal svelge samvittigheten din og heller ta vare på deg selv. Stol på meg. Sov og slapp av mest mulig nå for det er ikke sikkert du kan det når babyen har kommet;-)

Skrevet

Ja, vi er flere! Jeg har jobbet masse de siste månedene, inntil jeg plutselig ble så sliten at jeg tok kontakt med lege. Er nå i uke 33 og har nettopp blitt 50 pst. sykmeldt.

Jeg hadde et håp om at arbeidsgiver, som tross alt vet det ikke er lenge igjen til permisjon, ville tilrettelegge og trappe ned oppgavene etterhvert, men her tok jeg helt feil. ;-)

Synes det satt langt inne å be om en sykmelding, men møtte en veldig forståelsesfull lege, og tror at i ettertid vil ingen klandre meg for at jeg tok litt ekstra hensyn til meg selv den siste måneden på jobb.

Ta først og fremst hensyn til dine egne behov nå - det er deg vel unt! :-)

Skrevet

Jeg var slik forrige svangerskap...Jeg presset meg på jobb helt fram til 1 mnd før termin. Jeg jobbet som sykepleier og hadde mye tungt arbeid,slet med ekstreme smerter etter en arbeidsdag(hadde bekkenløsning og myyye vann i kroppen).

Det straffet seg for min del,for jeg slet veldig med å komme meg på bena etter fødselen da bekkenet mitt var helt ødlagt...

Så ikke ha dårlig samvittighet,men lytt til kroppen din!!:) Ingen som takker deg for å ha slitt deg ut;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...