Gå til innhold

angående LØNN. når på dagen får dere lønn? og er det en regel for når den skal være kommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo skal ha lønn den 20. og det er jo i dag. han har enda ikke fått den.. og jeg var jo SÅ klar for å dra ut på shopping nå... arg...

men burde ikke lønnen være kommet til kl 12??? er det noen regler på det? han har alltid fått den tidligere før... noen som vet noe om det?

Fortsetter under...

Skrevet

Lønna her kommer inn enten kvelden før eller tidlig på dagen, tror jeg, evt. på torsdag/fredag hvis lønningsdagen er på lørdag eller søndag.

Har aldri vært så skrapa at det har vært noe problem, men har vel aldri stått klar med kortet i hånda for å dra på storshopping på lønningsdag heller. ;-) Men ja, samboeren din burde absolutt hatt lønna inne på konto forlengst.

Skrevet

Lønna skal være inne før i kveld kl 24. Om vi får den "sent" så kommer den kl 16 den dagen vi skal få lønning. Men vi pleier å få den en dag før, hvertfall oss med "riktig" bank. Meg og noen som ikke har konto i dnb som jobben har, får den nesten en dag tidligere enn de som har i dnb.

Skrevet

hehe. er ikke sånn at vi er helt skrapa men jeg hadde fri i dag og var skikkelig klar for shopping. hehe. men men får se om han får i kvelda. utrolig irriterende.

jeg jobber kommunalt da og jeg skal egentlig ha lønn den 12 men får ALLTID 11. jeg trodde kanskej det var en regel på at man skulle få den før et hvis klokkeslett den aktuelle dagen. men men... vi får se om han får lønn i kveld da..

Skrevet

Normalt skal den være på konto den dagen lønningsdagen er. (altså på formiddagen en gang)

Har aldri hatt problemet - da jeg alltid har penger på konto, så jeg har aldri sjekket egentlig...

Skrevet

han har enda ikke fått lønn så den shoppingen gikk i dass. hehe..vi får ta det en annen dag..

men jeg fikk han til å ringe jobben da.. og det var hvis noe problemer der for ingen hadde fått lønn...

kan man kreve noe for at de gir lønnen da minst ett døgn for seint? siden han får de vel ikke før i morgen. man har jo regninger som forfaller osv. vi har de fleste regningene trekt fra i dag.. har vært inne å betalt noen i sted fra sparekontoen da.. hater å være for sein med betaling...

Annonse

Skrevet

Han kan ikke kreve noe bare fordi att lønningen kommer inn sent..

Det er kjett,men slik er det noen ganger.

Jeg får alltid lønning kl 16 dagen før jeg skal ha den.

Samboeren min får den inn kl 08 om morgenen,samme dag som han skal ha lønning..

Har skjedd att den har kommet inn en dag for sent,men sånn er det

På forrige jobben min,så fikk jeg lønning en dag senere enn hva jeg skulle ha hatt.

Bedriften setter skylden på banken,og banken på bedriften.

Skrevet

får håpe han får dem i morgen da..

merkelig. har man en dato så har man en dato. da kan man jo ev sette datoen litt senere da...

Skrevet

En ting som jeg hører ofte,er att de som driver med lønninger har sendt inn til banken for sent,slik att det kommer senere(dagen etter),men den som venter på lønningen,den får som regel ikke høre det..

Skrevet

Egentlig er regelen sånn at man skal ha pengene på konto før klokken slår 24.00 den dagen man har lønningsdag, men det er to måter å praktisere på. Noen steder sørger de for at lønnen er bokført på konto på lønningsdag og andre at den er tilgjengelig på konto på lønningsdag

Jeg har alltid lønna inne på konto dagen før også er den bokført på lønningsdagen

Skrevet

Hva hadde du tenkt å kreve?

Det er ikke lurt å ha forfall på regninger samme dag som man får lønn, nettopp for å sikre at man har penger på konto når regningene skal betales. Hvis alle regningene deres forfaller den 20. og dere bare har en inntekt, kan dette enkelt løses ved å få et fast forskudd på lønnen. Man har krav på inntil halve lønnen som forskudd.

Skrevet

Reglen er at lønn skal være disponibelt på konto lønningsdagen.For de fleste firmaer betyr dette innen kl 16 lønningsdagen da man skal ha mulighet for å gå til banken og ta pengene ut over skranken:-)

Om pengene blir forsinket er det svært vanskelig å få kompensasjon for dette.Det er ikke lovfestet noe sted,og så har man jo spørsmålet om hvem sin feil det er.

Er det lønningskontoret,lønnsystemet på pc,bankenes betalingsentral eller er det banken sin feil.

Det er mye feil som kan skje med masse datasystemer og mange "kokker",så moralen er: Ha aldri forfall på regninger osv på lønningsdagen, ha alltid en oppspart buffer på konto i nødstilfeller:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...