tussa10 Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Min 7 uker gamle baby er fryktelig urolig om kvelden, og det eneste som hjelper er å bære og amme, og hun krever mye amming på kvelden! Har lest litt på ammehjelpen.no (http://www.ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden), og skjønner at dette er helt normalt... Problemet er bare at det går utover nattesøvnen. Skal vi få sove må vi legge oss sammen, slik at hun sovner ved brystet. Å flytte på henne etter at hun har sovnet er håpløst, men er jeg heldig kan jeg klare og lirke meg bort fra henne uten at hun våkner. Men jeg skulle gjerne hatt henne til å sove i egen seng. I går forsøkte jeg å gi henne mm på flaske (hadde litt i fryseren), og hun roet seg betraktelig og jeg kunne legge henne i egen seng mens hun forsatt var våken. Hun ble liggende å snakke litt med seg selv og etter få minutter sovnet hun. Herlig! Så er altså spørsmålet; skal jeg begynne å gi tillegg om kvelden? Var akkurat på seksukerskontrollen og hun hadde gått fint opp i vekt, så det er i grunn ikke noe behov sånn sett. Ikke har jeg lyst til å ødelegge for ammingen ved å gi tillegg heller... Men jeg synes det er leit og tungt når hun er så tydelig misfornøyd om kvelden. Hva gjør dere andre om kvelden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå