Gå til innhold

Aldri mer Emmaljunga

Anbefalte innlegg

Hei hei, vil bare dele min erfaring med Emmaljunga da jeg ser det er mange som tenker på dette merket.

Vi bestemte oss for Duovogna fra Emmaljunga til forrige mann, bestilte den og ventet først i det vide og det brede, enorm lang leveringstid =(

Vogna fungerte jo greit i bruk den, men var forferdelig tung og det gjorde jo at den ble veldig tund å trille når ungen begynte å bli større. Etter ca 6 mnd gikk det i stykker en del på understellet som gjorde at vogna egentlig ikke kunne brukes, denne delen måtte jeg vente 3 mnd på. 3 mnd uten vogn er ikke moro =( Men takket være en idefull mann fikk vi hektet sammen vogna ;-)

Min opplevelse av Emmaljunga er vertfall alt annet enn god service dessverre. En vennine kjøpte omtrent samtidig en Simo vogn, den ble levert til butikk bare 1 uke etter hun bestilte den og når hun trengte reservedel til den ble den levert bare noen få dager etter hun var i butikken å "klaget". Så skal jeg ha stor vogn denne gangen blir det uten tvil Simo for min del =)

Hvilke erfaringer har dere andre? Er det bare jeg som har vært uheldig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142342355-aldri-mer-emmaljunga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist at du opplevde emmaljunga slik.

Emmaljunga oppererer med lang bestillingstid. Det er vel en av grunnene til at de overlever med produksjon i skandinavia, samtidig som de kan tilby et bredt modell og fargespekter på vognene sine. Simo/brio produseres nå i Kina, og som du kan se av deres hjemmesider har de et dårligere utvalg i farger på sine vogner. Farger som er greie å ha på lager "år etter år". Hva kvaliteten angår har jeg hatt inntrykk av at det er lite reklamasjoner på emmaljunga vogner. For alt jeg vet kan det være det på alle andre vogner også, jeg sitter jo ikek med noen statistikker. De fleste butikker jeg har vært i kontakt med, har tilbudt lånevogn mens man venter på at sin vogn skal repareres. Kanskje er det bare unik service her?

Har flere venninner som har hatt en og samme emmaljunga vogn til flere barn og det har gått knirkefritt! :) Men, du skriver jo ikke hvilken vogn du hadde, og emmaljunga har jo en del duovogner. Om du har valgt smart vognen så er jo det en ribbet og rimelig utgave av f.eks mondial og edge :S Men likevel skal jo kvaliteten være mye av det samme. Synes det er greit at du sier aldri mer emmaljunga, men med tanke på hvor mange slike vogner som selges totalt så tror jeg nok rett og slett du har vært uheldig og fått en mandagsvogn. Men, vi har alle våre preferanser... Lykke til med neste vogn!!!

Huff da. Har bestilt meg emmaljunga city cross denne gang. gleder meg max til jeg får den og begynner ¨å ta den i bruk til lillegull som kommer om to måneders tid! Har hørt så mye positivt om city cross og det jeg har sett i butikken virker veldig lovende. Jeg synes de større emmaljunga blir for store og tunge da... men ingen erfaring der. Har scooteren til jenta mi på 22 mndr og den er virkelig kanonbra. så enig i det som svares over så langt iallfall :)

Lykke til med neste vogn :)

Annonse

Du har vært maks uheldig.

Jeg hadde Emmaljunga duo egde, kjøpt på finn.no - 2004 modell. Jeg var KJEMPEfornøyd med vogna. Stor bagdel, snuppa sov i den helt til hun ble 9 mnd. Hun er et vinterbarn og da var bagdelen kjempegod å ligge i + at den var god å trille i all slags vær :-)

Vi kjøpte emmaljunga edge duo. Men klaget på bremsene allerede før vogna ble tatt i bruk( før ungen kom). Ble rettet opp i butikken, med etter kort tid i bruk falt hele bremsen av (var svak i loddingen) Det tok veldig lang tid før de fikk delene, fikk låne et understell, men det første passet ikke, den andre var bremsene dårlig på (var godt brukt og slitt i plast tennene så den hoppet ut av sporene) etter mye frem og tilbake fikk jeg låne et nytt understell. Har funket som den skal etter det og er veldig glad i vogna, men ble veldig skuffet etter å ha brukt så mye penge på ei ny vogn.. Håper den holder til nr. 2..

Synd du var uheldig!

Ventetid er ikke å komme utenom om du ikke skal ha en "standard farge" som butikken har. -Butikken som selger emmaljunga her har iallefall endel på lager... Fabrikken er stengt om sommer'n, kanskje derfor dere fikk ekstra lang ventetid?

Barnehagevogna vår måtte inn på reprasjon, og det gikk på dagen det (måtte riktignok levere inn vogna rett dag).

Ellers er jeg strånede fornøyd med vår city cross!

Jeg har Emmaljunga City Cross og har vært fornøyd med den. Men ja, det var lang leveringstid. Heldigvis visste jeg det, så bestilte vogna da jeg var bare 4-5 mnd på vei, så hadde god tid å vente.

Eneste jeg har å klage på er at den bagen jeg valgte ble litt liten til guttungen min, men han ble ganske fort ganske stor, så kan ikke skylde på Emmaljunga der :-) I tillegg likte ikke jeg hjulene på den på snøføre, de var så brede at de liksom fløt oppå snøen og så fikk jeg masse snø i kurven under.

Men det har ikke vært noe tull med den, og kan ikke uttale meg om hvordan det fungerer hvis man reklamerer på noe.

Annonse

Er da to års garanti på emmaljungas vogner, og hos min forhandler fikk jeg opplyst at jeg fikk låne en annen vogn hvis de ikke kunne fikse det på utslagsstedet samme dag.

Barnevogn var det første jeg søkte opp da jeg "godtok" graviditeten, og fant fort ut at emmeljunga var tingen (og så syns jeg lite om all unødvendig transport fra Kina/Taiwan/etc), og så at fabrikken var sommerstengt på deres nettside. Kontaktet derfor forhandler fortest mulig (juni) og fikk oppgitt levering i uke 38. Var å hentet vogna+++ for to dager siden og er superfornøyd! Datteren min på 10 har testet den med dukker og styr, opp og ned låvebru, i vått gress, på pukk, asfalt.. mangler bare snøen...

En utrolig flott farge har den også... jeg er helt LILLA, så Bordeaux ble fargevalget:)

Har kun erfaring med Emmaljungas lette vogn, city cross og ELSKER DEN!!! Har prøvd mange av venninners vogner men må si jeg ikke synes de kan måle seg med denne. Lett og generelt utrolig god å trille. Enkel å legge sammen i bilen etc.

Jeg har en Emmaljunga Edge Duo og har vært suuper fornøyd med den!:D

Baggen er stor og romslig og sportsdelen er kjempe grei :)

Greit nok den er litt tung, men den kommer fram over alt! :)

Er knall god å trille i skogen og i snø :)

Jeg Elsker Emmaljunga og kommer ikke til å ha noe annet vognmerke til mini <3 (og når det kommer fler små i framtiden;)

Jeg har jobbet med salg av babyutstyr i ca 10 år, og må si det var en lettelse da vi begynte å selge emmaljunga nettopp på grunn av kvaliteten og "mangelen" på problemer. Når det nå er sakt er det faktisk slik at den modellen vi hadde færrest problemer med var city cross fulgt av smart duo og på duo edge var det stort sett snakk om justering av strammemekanismen på håndtaket. Opplevde få ganger at det var problemer vi ikke kunne fikse i butikkverkstedet og i de få tilfellene vognen evnt måtte sendes inn fikk kunden selvfølgelig lånevogn.

Jeg går for en emmaljunga city cross, men fargen jeg aller helst vil ha er selvfølgelig ikke mulig å skaffe lenger (brown check...)

Tira!

Jeg har E city cross, og er super fornøyd. Du vil ha brown check farge? Vil ikke kjøpe brukt på finn da? Jeg kjøpte min brukt i Sverige (blocket.se) og den var bare brukt i 4 mnd.. Var med alt av utstyr, og den så HELT splitter ny ut. Betalte kun 4000, pluss at man sparer ganske mye på den svenske krona..

Jo, jeg leter etter brukt! Hva som helst! Vil ha den fargen, hehe! Er sikkert tullete av meg, men har så sansen for akkurat den! Skal sjekke den svenske siden der! Eller så har jeg ikke sett på finn på noen dager heller, så det er vel på tide med en ny sjekk der og:) Takk for tipset:)

Tira, de var jo god info. Hører til stadighet at folk her inne tror Edge duo er mer solid enn City cross. Men da er det tydligvis motsatt ;) Jeg har en i dark grey. Men har du sett på fargen pro coffe og den nye limitedutgaven Golden check? Ligner jo brown check en del :)

Var å sjekka ut disse to vognene i dag, og Edge duo er jo en del tyngre og større enn City Crossen! Det betyr kanskje at Edge er mer solid, men City Crossen lettere å kjøre rundt med i nettopp cityen. Dette med vogner er ikke lett altså, finnes så utrolig mange ulike typer der ute. Vanskelig å finne den rette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...