3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Jeg leita litt, men fant bare for uke 39 og uke 41, så da startet jeg likeså godt en ny tråd;) IKM for min del er ca 6.okt, så da er det vel duket for el i løpet av denne uken. Selv om dette er 3. gangen vi starter en prøveperiode føler jeg like mye spenning, nervøsitet og utålmodighet som de to andre gangene. Hvordan er det med dere andre? Flere med IKM i uke 40?
Dukkehuset Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Slenger meg på her jeg... Har IKM 04.okt... :-) Har hatt murringer i magen siden i går... Tror jeg hadde EL lørdag.... (Skulle egentlig hatt den i dag). Så kanskje IKM er 03.okt... Men men... Håper på det beste... Har ikke barn fra før, så dette er spennende... Håper vi begge er gravide :-)
andreita med 2 prinsesser Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Hei Tror jeg har ikm den 7 okt, hadde SA og begynte og blo den 11 og jeg har vanligvis 26 dagers syklus, men det kan jo hende at denne gangen ikke blir helt det samme, vi f``r se, vi prover igjen,EL na pa tirsdag til lordag tror jeg
Metti er håpefull Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Hei hører kanskje til her og .. jeg forventer eggløsning på søndag så henger litt på uke 41 og
Hera1 Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Jeg hører nok til her jeg også! IKM er 5. oktober. Eggløsning skal da være i morgen, men jeg har ikke merket noe enda, så kanskje den lar vente på seg!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 21. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2010 Så koselig at det var flere her med IKM uke 40:) Er alle nye prøvere? Har dere noen barn fra før?
Metti er håpefull Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Ja jeg har ingen barn fra før så dette e jo utrolig spennende.. Ønsker virkelig at alt fungere som det skal. Er jo 28 så ønsker virkelig ikke å bruke mange år på å bli gravide. Men det kan en jo ikkje bestemme selv. Kjenner allerede det stikker hver gang jeg ser gravide eller babyer.. Men jeg er jo bare i 2 pp så skal ikke klage enda. Krysse fingrene ; ))
PrinsesseHengepupp Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Jeg er med!=) Hadde en MA som ble avsluttet med tabletter for 3 uker siden. Legen sa jeg ikke trengte vente (så fremt jeg var mentalt klar) så vi kjørte igang med EL-testing. Litt usikker på hvordan det funker men jeg har iallfall EL i dag og har dermed IKM 5 oktober. Krysser veldig, og håper det blir full klaff =)
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Henger meg med her jeg også, IKM 10.okt,ikke helt sikker siden jeg ikke har hatt EL enda og er i 1. PP etter MA. Det er vel mulig at EL blir litt forsinket, vi får se. Jeg temper og er på dag 8 DPO, men har ikke merket noe til EL enda. Jeg har 3 barn og har mistet noen ganger. Krysser fingrene for mange standhaftige junispirer..
Gjest Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Hei Jeg melder meg inn her jeg... Regner med å ha IKM en gang mellom 3 og 4 oktober.. Så jeg melder meg inn i klubben! EL er over for denne gangen, sant, jeg har ikke testet noenting. Og vi har vel hatt nok runder i halmen til at det skal klaffe, OM det har løsnet ett egg. Vi har ikke brukt prevensjon siden januar, men aldri vært veldig aktive som prøvere. Tester heller ikke, men vurderer å sjekke neste pp om det ikke klaffer nå. Det er mest fordi jeg kjenner når jeg har EL (om det er det det er) og timer det egentlig bare etter det.. Mannen min er ikke villig til å gå gjennom noen form for hjelp om vi ikke får det til på egenhånd, så jeg HÅÅÅÅÅÅPER virkelig vi får det til selv.. Hvordan smører dere dere med tålmodighet da?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 22. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2010 Da krysser jeg fingre for at det har klaffet for dere denne gangen:) Tålmodighet, tja, man har jo ikke så mye annet valg enn å vente, men jeg blir alltid fryktelig utålmodig når jeg liksom har bestemt meg for en ting. Det bør liksom egentlig skje i går når det er bestemt;) Hehe... Prøver å ha en del å gjøre så jeg får tankene litt vekk fra det, men syns egentlig tanken er der hele tida...Tar gjerne imot noen gode råd ang tålmodigheten jeg også Hehe...
Gjest Skrevet 22. september 2010 #12 Skrevet 22. september 2010 Hei! Tror også jeg har IKM 6. oktober. Er faktisk litt usikker pga en MA, men har hatt alle tegn på at en eggløsning har vært/kommer i dag. Så vi får se. Har ingen barn, men håper selvfølgelig nå at det kommer et lite gull i løpet av neste år!
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 Åh den tålmodigheta ja. Var jo nettopp gravid i nesten 2 mnd, så dette svangerskapet blir å kjennes ekstra langt om det skulle klaffe fort. Kjenner at eggløsninga er et faktum nå, så håper alt "arbeidet" vi har bedrevet på kveldstid siden helga gir lønn for strevet...
Gjest Skrevet 22. september 2010 #14 Skrevet 22. september 2010 Jeg lurer rett og slett på om jeg skal pusse opp noe, så jeg kan ha noe annet å tenke på.. Noen nye ideer til oppussing?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 22. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 22. september 2010 Ideer til oppussing?? Tja, kan jo si hva vi har planer for denne høsten, kanskje det kan passe inn hos dere også? Det er å pusse opp en trapp og lage hundehus. Til våren er det store prosjekter ute, så da må vi ordne med ny trapp til inngangsdøra og ny terrasse. Tenkte jeg skulle bruke litt tid til å tenke og tegne litt hvordan vi vil ha det;) Så det er jo noe som kan ta tankene bort fra "lurer på om jeg er gravid??"-tankene;)
Gjest Skrevet 22. september 2010 #16 Skrevet 22. september 2010 Jeg hiver meg med her siden IKM er 3-4oktober med forbehold om at syklusen har normalisert seg. Jeg hadde en dødfødsel i sommer, og håper kroppen begynner å bli nogenlunde normal igjen. Men tror det psykiske spiller mye inn hos meg, og jeg er redd jeg skal hindre eggløsning å skje hvis vi stresser for mye. Derfor ingen eggløsningstester osv her i gården. Men håper virkelig å bli gravid igjen snart. Vil så gjerne bli utøvende mamma!
InLove♥ Skrevet 22. september 2010 #17 Skrevet 22. september 2010 Jeg har IKM 10 oktober ) Er bare vår første prøveperiode, så prøver å smøre oss med tålmodighet, men vi er jo såååå spente:) Fikk vår første datter i februar 2009, men da planla vi ikke. ( Like ønsket fordi altså =) Krysser fingrene for oss alle, og kos dere i prøvetiden
Underveis --> Skrevet 23. september 2010 #18 Skrevet 23. september 2010 Har IKM 7. oktober. Hadde sansynligvis el i går. Gik tom for testpinner på CB-monitoren min, så fikk bare testet til i forrigårs. Da hadde jeg hatt to dager med forhøyede verdier, så da regner jeg med at el var i går. Regner ikke med at det klaffer denne mnd, for vi hadde sist sex to dager før el. Får se om det blir noe på oss i kveld. Kroppen er nå i alle fall helt snål! Livmora jobber overtid, og har gjort det hele uka. Synes det er verst i dag, med konstant murring. Vondt i ryggen har jeg også, men jeg tror det kan liksågodt være fordi jeg var ute med Lillemann i bæremeis i går. Aldri hadde sånn livmor før ;-) Tok ut spiralen for et par-tre uker siden, så regner med det er derfor. Er i 1. pp. Lillemann er 1 1/2 år. Lykke til jenter!
Tippelina Skrevet 23. september 2010 #19 Skrevet 23. september 2010 Hei! Tror jeg kan melde meg inn her jeg også. Har ikke stabil syklus enda, men mulig IKM er 8-10 oktober. Tar EL-tester hver morgen denne uka, men ikke positivt til nå. Er i 2. pp og veldig spent. Jeg lurer på om dere andre forteller venninner om at dere prøver å bli gravid? Samboeren min vil ikke at vi skal fortelle til noen at vi prøver, men jeg har jo så lyst til å fortelle om det til alle. Vil dele spenningen med noen. Kanskje løsningen er å snakke med andre i samme situasjon her inne.
Anna79 6pp Skrevet 23. september 2010 #20 Skrevet 23. september 2010 Juhuuu! Endelig kan jeg melde meg inn i en uke-klubb :-D Har veldig uregelmessige sykluser etter p-pille-slutt i begynnelsen av året. Så langt jeg vet (og har testet) har jeg hatt kun to eggløsninger, den andre i dag!! Fikk knall-positiv el-test i går og veldig vondt (hurra!) i dag. Tror jeg får IKM 7. oktober, men jeg VET at jeg kommer til å brenne av tester lenge før den tid :-) Har hatt sykluser på 6, 7 og 9 uker, men ikke mange bekreftede eggløsninger. Har trua etter mye sengekos i forkant av denne el! Lykke til, jenter!
Anna79 6pp Skrevet 23. september 2010 #21 Skrevet 23. september 2010 Har forresten en gutt på 4 år fra før, men den gangen satt spira på første forsøk etter pilla. Så jeg er litt utålmodig denne gangen, ja! Heia kroppen!! :-)
mamma til en godgutt <3 Skrevet 23. september 2010 #22 Skrevet 23. september 2010 Jeg melder meg også inn her. Har ikm ca 7.okt =) Har prøvd noen måneder etter jeg tok ut hormonspiral, føler meg nesten besatt:P Vi prøver å få vårt første barn:)
Underveis --> Skrevet 24. september 2010 #23 Skrevet 24. september 2010 Da jeg våknet i dag hadde min overaktive livmor blitt helt stille. Utrolig pussig! El er over nå, og jeg kan med hånden på hjertet ikke huske at jeg noen gang har kjent el tidligere. Jaja, skal vel litt til for at jeg har blitt gravid denne måneden, siden det ikke har blitt noe sengehygge på 3 dager, eller hva det var. Kjenner forøvrig til følelsen av å gå loco i prøveperioden. Har heldigvis ikke den følelsen ennå denne gangen, og håper det fortsetter slik! Blir bare stress av det ;-) Når det skal sies så ble jeg gravid forrige gang den måneden jeg slappet mest av (og pulte som kaniner), så kanskje det spiller en rolle hvor mye man tenker på det? Time will show!
mamman_til_Bastian+spire Skrevet 24. september 2010 #24 Skrevet 24. september 2010 Slenger meg med jeg også=) Har IKM 5-6 oktober, 2pp. Har en nydelig gutt på 1 1/2 fre før. Hadde egentlig tenkt litt større aldersforskjell, men fikk vite før sommeren at jeg har PCOS, så det er vel bare å begynne å prøve siden det ikke blir lettere med årene=) Hadde el om tirsdag trur jeg, så nå er det bare å krysse fingrene for en liten spire. Krysser fingrene for dere andre i samme slengen=)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 24. september 2010 #25 Skrevet 24. september 2010 Hu-hei, da slenger jeg meg på. IKM en gang i løpet av helga i uke 40 Sambo har vært borte i 1,5 uke og jeg var redd vi kom til å misse el, men tror kaaanskje vi rekker det. Tempen steg i går og i dag etter en dipp på onsdag, men den har ikke gått så langt opp som den pleier etter at el er over, så da håper jeg el er i dag. Nesten positiv el-test i går og knall positiv i dag. De andre pp har vi hatt sex før og på el, men så ikke noe etter el, og jeg håper kanskje på at det skal funke å ha det på og rett etter Så når sambo kommer hjem i kveld så skal han til sengs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå