snuppedupp Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Vurderer å kjøpe meg kaffemaskin. Ønsker at den kan lage te og kakao også. Er det noen som har noen tips til meg?
camilla^ Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Vi har Saeco og er veldig fornøyd med den. Ungene lager seg tevann uten problemer med den. Steamer melk til kaffe og kakao, ungene er veldig glad i steamet melk og de har oftere det enn kakao. Den lager veldig god kaffe og er veldig enkel syns vi. Den kverner kaffebønnene, men man kan bruke pulver også. Syns ikke pulveret gir like god kaffe, men helt greit. Greit om vi går tom for kaffebønner syns jeg.
Luri ㋡ Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Vi har en fra Krups. Med steamer og tevann. Kverner bønnene, og kan ikke bruke pulver. Etter 1,5 år begynte den å lekke, og vi sendte den inn på service. Har vi gatt den i 3 år, og den klarer ikke å kverne bønnene ordenlig kenger uansett hvilke innstillinger vi har den på. Vil atså ikke anbefale Krups...
Luri ㋡ Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Oi, der var det endel skriveleifer, skylder på iphonen som ikke klarer å tilpasse så jeg ser hva jeg skriver Kan også legge til at rensinga tar laaang tid, og at kaffen ikke blir spesielt god uansett hvilke bønner vi bruker. Smaker bare vann, nesten... Her er det en test du kan sjekke ut http://forbrukerportalen.no/Tester/2009/test_av_kaffe_maskiner_des_09
En til! Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Nespresso! Helt fantastisk! Mange valgmuligheter/prisklasser på kaffemaskinene, vi har en med steamer. Kjøpte den hos Expert i 2006, betalte den gang ca 3000 kr, og den fungerer fantastisk bra ennå. Svært god kundeservice - åpen hver dag til sent på kveld. Vi knuste kolben ved et uhell forrige måned og fikk tilsendt ny uten kostnad! Litt dyr i drift, hver kapsel koster ca 3 kr, men den er veldig lett å bruke, og det er viktig for oss som har to små. Kaffen bestilles på nespresso.com og sendes per post eller kjøpes i butikken deres i Oslo. Jeg synes det er veldig greit med kapsler, for da blir det mindre søl og man får riktig mengde espressopulver hver gang. Hadde sånn for løskaffe før vi kjøpte Nespresso-maskinen, og det var mye søl og gris med den.
snuppedupp Skrevet 20. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2010 Kan du lage te og kakao på denne. Jeg er nemlig ingen kaffe drikker, jeg er en te person. Så kaffemaskinen er egentlig til alle mine venner og familie som kommer på besøk :-)
Lillebror og stoerebror Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Vi har Miele og jeg har forelsket meg helt i denne. Alle som har vært her har skrytt av at det er den beste kaffen de har drukket (latte, capuchino, mocca osv) inkludert kaffebarer. Den er veldig dyr da, men du får absolutt hva du betaler for. Du kan både lage kakao og te med denne (vann og varm melk/vann).
En til! Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Ja, det går fint, hvis du kjøper en med steamer kan du steame både vann og melk og blande med enten te eller sjokolade...
Føken siruppsnipp Skrevet 20. september 2010 #9 Skrevet 20. september 2010 jeg syns ikke kako blir noe særlig god på disse kaffemaskinen, kanskje bedre på disse veldig dyre. Da koker jeg heller vann og kakopulver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå