3høstjenter Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Lurer litt på fosterbevegelse, hva er det som er vanlig. Er 38 uker og har en baby i magen som kan være stille hele natten og formiddagen for så å sette i gang med rulling over magen eller sparking oppunder ribbeina resten av den dagen. Når jeg ikke kjenner noe gjennom natten og formiddagen er det rett før jeg ringer til sykehuset, men så starter bevegelsene. Hva er det som er vanlig, og hvor lang tid kan det gå mellom hver gang man kjenner noe??
Kuredu Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Hei! Jeg opplever det samme som deg, sitter nå og "teller" faktisk! Har hele veien kjent masse spark på morgenen, men i dag har det vært stille!!! Blir jo litt tankefull, men har kjent noen dult, så da er jeg fornøyd. Når det gjelder hva som er vanlig vet ikke jeg, men jordmor sa til meg at jeg skulle sette meg ned med penn og papir og telle antall bevegelser i løpet av en time. I løpet av den timen burde jeg iallefall komme opp i 10 stk. Så da har du en pekepinn iallefall........
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Men er det ikke vanlig at babyene blir mer roligere de siste ukene før termin? Siden det er mindre plass for dem. Skal såklart kjenne liv hver dag da.
☆septemberbarn☆ Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Det fikk jeg også høre, men det kan gå mange timer uten at jeg kjenner noe likevel. :-) 10 bevegelser er lett å kjenne når det er kveld her, men om natten og formiddagen så er det en sovende eller rolig baby i magen. Hender seg jeg bare kjenner litt hikking. Uke 40 her nå. Så skjønner at det begynner å bli trangt. Derfor har jeg heller ikke vært bekymret for lite liv. :-)
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Min baby er helt rolig hele natten, nokså rolig på formiddagen (unntatt kansklje hvis jeg tar et eple før lunch) Han er mest aktiv om kvelden. Da vrikker hele magen på seg. Han kan også være rolig i sine rolige perioder selv om jeg drikker cola.. Men jeg er ikke bekymret selv om han er veldig rolig hele natten. Jeg snorker som et sirkus nå, og dette er såpass søvndyssende for han tenker jeg. Så ta det med ro, ikke stress selv om han er rolig hele natten, selv om du kaster på deg. Vær glad for at du får sove natten gjennom (nesten) det er varer ikke lenge. Er i uke 37.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå