mama&mini Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Det kan se ut som om jeg må ta KS pga infeksjon i nyrene som ikke gir seg pga barnet ligger og klemmer på urinveiene. Skal pröve en siste gang med antibiotika nå, og om det ikke funker blir det KS neste uke. Jeg har slått meg til ro med dette, og tenker at det som skjer får skje.(Selv om jeg föler meg litt snytt for en födsel..) Keisersnitt forumet her på BiM er så dödt, så jeg lurer på om noen her har erfaring med KS og hvilke rettigheter far har etterpå? Får han sykemelding til å väre hjemme og passe på barnet. Man skal jo ligge i ro opptil 6 uker... ?
Guttemamma75 Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Må korrigere deg på en par ting; 1) Man må slettes ikke ligge i ro i opptil 6 uker, tvert i mot skal man faktisk komme seg på bena så fort som mulig!!! Det man ikke bør gjøre dog er å løfte noe som er tyngre enn babyen.. 2) Man kan aldri få sykemelding om man ikke er syk og det vil jo ikke pappaen være etter fødsel 3) DERSOM du skulle være veldig dårlig etter KS og ikke kunne ta deg av barnet kan DU få sykemelding og pappaen overta permisjonen, men det er KUN dersom du ikke kan ta deg av barnet.... 4) Pappaen har uansett rett på 2 uker omsorgspermisjon etter fødsel men det er opp til arbeidsgiver om denne er betalt eller ei.. Lykke til! Det går nok så fint!! (hadde selv haste ks pga seteleie og var oppe og dusjet meg dagen etterpå.. var på sykehuset i 4 dager og hadde ikke noe problemer med å ta meg av babyen hverken på sykehuset eller hjemme - bortsett fra en natt hvor jeg fikk veldig store smerter pga de hadde glemt å gi meg smertestillende.. )
mama&mini Skrevet 20. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2010 Tusen takk for svar! Man hörer så mye rart og forskjellig.. så det er lett å bli forvirret! Men da tenker jeg at dette kommer til å gå bra, og får krysse fingerene for at jeg kommer meg raskt på bena :)
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Må bare signere.. Du må absolutt IKKE ligge eller på noen måte ta livet fra sengen når du har hatt en sånn type operasjon. Du vil få sprøyter i magen i 5 dager etterpå.. dette for å forebygge blodpropp. Du vil også måtte opp og gå noen timer etter du har kommet deg fra post-opperativ. Alt dette for at det er meget lett å pådra seg blodpropp om du ligger. Såret ditt og kroppen vil også værke mer om du ligger på latsiden. Dette vet jeg av erfaring! hvert skritt er mot en bedre hverdag..for et ks er absolutt ikke noe morro de første dagene! ikke for å være hønemor, men det hjelper ikke krysse fingrene for å komme seg på beina..Det bare MÅ du! :-) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå