minspire2 Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Skal på forsamtale i desember, og tror det blir icsi på oss da han bare har 10 % funksjonelle sædceller. Lurer på om man kan bestemme selv om man ønsker å sette inn ett eller to egg?
Gjest Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Hei:) Sånn som jeg har forstått det,så setter de inn max 2 egg her i Norge. Så da kan du vel på en måte bestemme litt selv,tror jeg...Tvi tvi:)
Solformørkelse Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Det er vel legen som bestemmer ut i fra eggkvalitet osv. Men man kan gjerne påvirke det litt. Jeg fikk inn 2 egg nå. Men det var bestemt av legen før jeg kom.
Mazza** Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 De setter stort sett bare 1 inn første gangen ferskt forsøk. På frys får man 2. Men mye kommer ann på alder, befruktning , hvor mange egg og deling blant annet.. Hvis man er over 35 setter de ofte inn 2. Må nok bare ta en prat med legen og høre hva han/hun anbefaler Det er ulikt fra klinikk til klinikk også vet jeg...
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 det kommer litt ann på hvilken klinikk du skal på. Haukeland setter kun inn ett eg uansett, etter det jeg har forstått. Haugesund f eks er mer åpne for to....
bolla12 Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 På Ullevål ville de ikke sette inn mer en ett egg. For det første fordi jeg er under 35, og for det andre fordi det ofte er mer komplikasjoner under svangerskap/fødsel med tvillinger. Men det er uansett ikke så veldig større sjanse om du setter inn to egg. Var snakk om noen få prosen tror jeg. Men godt mulig de setter inn flere egg andre plasser. Masse lykke til:)
Mirakel <3 Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Det ble snakk om å evnt sette inn 2 egg når jeg skulle ha innsett siste forsøk nå i august,men jeg hadde 2 4-delte egg så de valgte å fryse ned det ene. Det her er på st olavs. De vil helst ikke sette inn 2.
shh11 Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Hei, Vi tok også ICSI og hos oss var det aldri et spørsmål om vi skulle sette inn 1 eller 2 embryo; det ble bestemt 2 fra start (og doktoren anbefalte dette - sannsynligvis for at jeg er over 35, men ikke sikker). Eneste gangen de spurte oss var den dagen vi skulle sette de inn bare for å kunne fortelle om risk'ene for tvillinger etc... Kanskje er de også mer åpne for å sette inn 2 her i England? Men jeg er veldig glad for at de satt inn 2 for nå har jeg 1 baby i magen (16+2) ! Hadde det blitt tvillinger så hadde jeg blitt kjempeglad da også! Så jeg ville anbefale 2 (så lenge du er komfortabel med muligheten for tvillinger + om dere har nok til å fryse embryos også - vi frøs 5 så kanskje det hadde noe med bestemmelsen/fleksibiliteten fra sykehuset å gjøre også?). Lykke til! Sx
Filip sin mamma <3 Skrevet 20. september 2010 #9 Skrevet 20. september 2010 hei hei! det kommer nok an på div ting som nevn over her,alder eggkvelitet etc. vi har visst ikke verdens beste eggkvalitet,så de tre siste gangene har vi fått to egg inn første gang var det tredje forsøket (to egg inn som ble til en gutt) og nå på disse to søskenforsøk har jeg fått to egg automatisk uten å spørre! hører til på haukeland,og har ikke inntrykk av at de er så "strenge" på å sette in to egg hvis du ønsker det. men det er klart at de ønsker ikke tvillingsvangerskap siden det blir regnet som risikosvangerskap,men de fleste som velger to egg ønsker seg vel bare en større sjanse for å få en iallefall! lykke til med forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå