Gå til innhold

Hund på butikk i sverige??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har sett at folk har tatt med seg små hunder (type chihuahua strl) inn på butikker i Sverige? Da type matbutikker.

Jeg så engang i Norge at en jente ble sendt ut av obs pga hygiene da hun hadde sin lille valp med.

Jeg bare spørr for jeg har jo ofte sett folk med hunder på butikken før, men aldri bitt meg merke i det siden jeg ikke hadde hund selv, men nå har jeg fått en pitteliten valp, og må nesten til sverige og handle imorgen, men han kan ikke være alene i bilen enda...

Tror dere jeg kan ta han med inn, eller må jeg og samboer gå hver vår tur inn på butikken?

Skrevet

Har man lov å ta med hunden over grensen til sverige?

Må man ikke ha vaksinasjonskort, 6 mnd periode med vaksinering osv slik man må i danmark?

Skrevet

Neida, jeg har hvertfall fått beskjed om at vaksinekortet er nok å ha med over grensa, for å vise at hunden er DIN og at du ikke har kjøpt den i Sverige å tar den med til Norge uten å betale toll...

Sverige er ikke så strenge som Finnland og Danmark.

Skrevet

Da hunden vår var valp tok jeg ham med overalt. På matbutikker osv også, aldri noen som sa noe på det. Men han fikk ikke gå på gulvet og slikt da. Jeg har en liten rase, hadde glidelåsen på jakka sånn halvveis åpen og putta hunden inni jakke. Der satt han og så ut på verden gjennom jakkeåpninga.

Om det er en større butikk, kan dere spørre om det er ok. Det gjorde jeg på de faste butikkene våre. Min erfaring er da at det stort sett går fint så lenge dere bærer hunden. Men ikke ellers. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...