lillemy86 Skrevet 19. september 2010 #1 Del Skrevet 19. september 2010 Er det noen her som har søkt om planlagt keisersnitt pga egen høyde. (Kortvokst) Har det blitt innvilget/avslått? Skal inn til undersøkelse/samtale om dette om noen uker, og er veldig spent og nervøs. Tar gjerne imot erfaringer her eller på pm. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142341137-planlagt-keisersnitt-pga-egen-h%C3%B8yde/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
xyzaa Skrevet 22. september 2010 #2 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg fikk tatt pelvimetri (mål av bekkenstørrelse) fordi sønnen vår lå i seteleie en stund før han snudde seg. I den forbindelsen hørte jeg at andre grupper som fikk tatt pelvimetri var i de tilfellene hvor hodet ikke var festet, og de som var kortvokst (eksempelvis orientalske kvinner som var gift med norske menn). Dette var for 20 år siden, så jeg vet ikke hva praksisen er i dag. Den gang det var aktuelt for meg, så var innvilgelse av keisersnitt mer avhengig av hva de fant. I dag er det større mulighet for å få innvilget keisersnitt på mors ønske alene, selv om ikke alle får det - det er veldig avhengig av den enkelte lege eller det enkelte sykehuset. Noen bytter sykehus, som du sikkert vet, hvis ikke de får innvilget ett sted. Og noen ber om å få en annen lege og får det, hvis det ser ut til å gå feil vei. (På ett sykehus sa de til en kvinne at det ikke er mulighet for å få byttet lege, men hun fikk det tilslutt likevel.) Håper dette hjalp litt i hvert fall, og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142341137-planlagt-keisersnitt-pga-egen-h%C3%B8yde/#findComment-142350179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mom26 Skrevet 30. september 2010 #3 Del Skrevet 30. september 2010 Hei, jeg fikk tatt rtg mål av bekkenet når jeg var gravid med min første fordi jeg er 148 cm høy. De ga meg beskjed om at det så greit ut, men fødselen endte i hastekeisersnitt fordi bekkenet var for trangt og barnet kom ikke ut...Alt gikk heldigvis bra, men i ettertid sa jordmor pluss at det sto i journalen min, at målene av bekkenet hadde vært grensemål. Derfor var jeg og mannen min meget bestemte på å få et planlagt keisersnitt på neste barn, noe vi også har fått. Samtalen på sykehuset gikk veldig bra, fikk innvilget keisersnitt uten problemer. Masse lykke til. Stå på kravene dine og be om resultatet personlig (jeg fikk det via fastlegen som ringte sykehuset og hørte). Et alternativ er jo å gå for vanlig fødsel og ha keisersnitt i bakhånd om det ikke skulle gå greit. Jeg ville absolutt født normalt hvis jeg kunne valgt. Men det er jo ikke alltid man kan velge...det vet vel vi små damer alt om Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142341137-planlagt-keisersnitt-pga-egen-h%C3%B8yde/#findComment-142384766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå