Gå til innhold

Ja nå prøver vi..... 40+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så stille her inne, at jeg må si noe: Ja vi prøver:)

Ja nå er det sagt. Vi prøver, selv om det i følge en overlege på TV herom dagen "Å få barn etter 42 år, det er nærmest anekdote. Det kan du ikke regne med å få....."

Fikk en liten en for et år siden og skulle gjerne hatt søsken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så også det innlegget på TV, men vi skulle også gjerne hatt søsken til tulla vår, som nå er 2.5 år...

Vet jo at sjansene blir mindre og mindre, men vi har enda ikke gitt opp håpet, selvom det tar sin tid denne gangen, så vi tar absolutt ingenting for gitt.

Lykke til med prøvingen, så håper vi at begge småttisene våre får søsken :-)

Skrevet

Hei,

Er gravid med førstemann i en alder av 38 og regner med søskenforsøk om 1 - 2 år. Jeg så også det programmet og jeg forstår at problemet blir større jo eldre man er, men samtidig så er folk sine kropper forskjellige... Kjenner mange som har fått barn i en alder over 40 så vi får bare være positive og håpe at nettopp vi er unntakene til regelen ;-)

Jeg hadde ikke prøvd å bli gravid før nå pga at min mann hadde sterilistert seg for en del år siden (lenge før han møtte meg). Vi var utrolige heldige og ble gravid på første forsøk så en må bare være postive om at vi skal være heldige igjen selv om nr 2 tar litt lengre tid normalt sett visstnok... eller kanskje ikke??)

Lykke til!! Si fra når det har skjedd, hadde vært koselig og fulgt deg/dere :-)

Sx

Skrevet

Hei,

Jeg har endelig! fått igjen mensen etter amming - så nå prøver vi igjen.

Går nå inn i 2pp. Siden vi har litt "dårlig" tid så har jeg el tester, og i dag gikk jeg til innkjøp av bidronninggele. Vurderer også å ta Wild Yam siden jeg har litt kort lutealfase - 9-10 dager. Hvet ikke om det har noe for seg, men når man ikke har allverdens av tid så...:-)

Jeg fikk første da jeg var 38, og blir nå straks 40. Mannen er nesten 10 år eldre, så vi er godt modne:-)

Skrevet

Er i godt selskap ser jeg :)

Sånn er det med meg og; så vidt fått igjen mensen etter amming. Lurer på om jeg har litt kort lutealfase jeg og. Fikk blødning bare 8 dg etter EL sist. Regner det som mensen selv om den ikke var helt som før svangerskapet. IKM er 25...

Vi får holde følge, vi modne. Håper vi alle kan flytte over til gravid i moden alder snart :)

Skrevet

Jeg blir faktisk også sint på slike arrogante kommentarer av forståsegpåere på tv.

Visst blir sjansene mindre, det må vi vel bare innse. Men at det skulle være helt slutt på håpet, er tull.

Disse forskerne klarer ikke å forholde seg til det de ikke har statistikk på, og siden det ikke er sosialt akseptabelt å være over 40 å ønske seg barn, så er det forsvinnende lite statestikk: det er nemlig ikke så mange som prøver.

For ett par generasjoner siden, der imot, var det helt vanlig at kvinner fikk barn i 40-årene, og det var sannelig dem som leverte opp i 50-årene også. Det var imidlertid sjelden ønskede barn, da kvinnene allerede var utslitte av mange barnefødsler, spesielt de som var så fruktbare at de faktisk fremdeles kunne få barn i høy alder.

I min familie er det relativt mange gamle mødre: Min mormor fikk min mor da hun var 41, hennes søster fikk sin siste sønn som 47 åring (og kastet derpå mannen ut av soverommet) En annen søster var 43 da hun fikk den siste (tror forresten det var tvillinger) Min farmor fikk sitt første barn som 35 åring, og fikk siden fire til de neste ti årene.... Oldemor var også godt over 40.

Så slå ikke meg i hodet med statistikk, vær så snill. Jeg venter og ser, jeg, og håper fortsatt at jeg blir gravid. Tror på det, til og med, gal som jeg er ! :-)

Skrevet

Godt å høre, Varulven.

Fikk mensen forleden (skuff), men på den annen siden; er da noe som fortsatt virker. Det var 2. mens etter fødsel og den ligner mer og mer på slik det var før. Må gi kroppen en sjanse å komme tilbake i rytme før jeg gir opp håpet.

Leste nettopp på Gravid-moden alder at en på 47 testet positivt og det gir jo håp til oss i fruktbarhetens høst :)

Skrevet

Jeg er vel motsatt av normalen jeg da..

Har for høyt FSH altså tidlig overgangsalder, dette har jeg hatt siden 20 årene.

Ble utrolig nok gravid på naturmetoden da jeg var 35, det skulle ikke kunne skje.

Har også fått tvillinger etter det, men da med god hjelp:-)

Lykke til alle sammen, vet om fler på 40+ som klarer å bli gravid for egen maskin.

Skrevet

Hei 40+ prøver. Jeg hadde min andre mens etter svangerskapet, og nå var den mer som før! Varte hele uken;-) Men jeg har ikke like vondt som tidligere, så det er jo mulig det må gå seg till litt fortsatt.

Jeg skal ha EL ca 1 okt. Har bedt gubben holde seg klar;-) Er fortsatt litt usikker på om jeg skal prøve Wild Yam, eller om lutealfasen også vil stabilisere seg når mensen er ordentlig i gang...

Lykke til i alle fall!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei, jeg har vel samme problem jeg og... lurer på hva den naturmetoden er?? jeg er 32, legen sa at jeg har AMK på 0,3 pluss for høy FSH.. fikk klar beskjed om at jeg aldri kan bli gravid.. men jeg har fortsatt håpet... Lurer på om noen her kan gi meg gode råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...