Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Jeg klør i navlen, er svett/fuktig og det lukter IKKE godt! Lukter skikkelig dårlig fotsvette. Noen som vet hva dette er? Sopp? Hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 uhygene er det.. vaske deg i navlen og tørk godt inni etterpå. lukten kommer av såperester, skitt, svette og lignende...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Prøv og vaske med sprit, kan vare noe grums som ligger og gosser seg der. Legg deg i badekaret og ha grønnsåpe i vannet, dette renser godt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Hva er uhygene? Mener du at jeg ikke er renslig nok?? Jeg vasker navlen og tørker godt med bomullspinner hver gang jeg har dusjet, og jeg har aldri opplevd dette før.. HI
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Har ikke sprit, men da skal jeg prøve med grønnsåpe i badekaret før jeg legger meg ;-) Navlen min er ikke så veldig "dyp" da, men jeg har et arr inni der etter en laprascopi... HI
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Meg med grønnsåpa, kan være det er blitt en liten grop i navlen der det samler seg litt døde hudceller ol. Kan også være du har fått en betennelse, kjenn om huden rundt virker varm og rød. da må du kontakte lege. Kjøp vanlig desi sprit på apotek, bruk helt vanlig grønnsåpe i badevannet noen dager. Ligg gjerne 20 min. Lykke til, nå skal jeg på nattevakt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Rens navelen hver kveld med hydrogenperoksid (selges som munnslyllevann på apoteket) til lukten har gitt seg. Er selv belemret med en valdig dyp navel som kan lufte av og til selv om jeg vasker den daglig, regner med det er infeksjon som gjør det, lukter i alle fall ikke sopp!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Høres ut som du har fått en hudbetennelse i navlen. Hadde dette en gang jeg også. Vasket med klorhexidin/pyrisept 2x daglig noen dager også gikk det over. Hellte det i navlen og lot det virke en stund før jeg tørket godt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Takk for svar og gode tips... HI
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Har du prøvd å ta en bomullspinne og "røre" rundt og se om den har noen farge etterpå? Jeg slet med skikkelig vond lukt der (og ja, jeg vasker navelen og tørker godt). Oppdaget ved hjelp av bomullspinnen at det var en grønn væske som luktet. Hadde en liten kul som verket der inne. Fikk tømt kulen ved å klemme og vasket med klorohexedin i noen dager. Var helt fin etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå