veslemy80 Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Hei Hvordan kan jeg fryse ned litt å litt morsmelk, uten å ha 100 små beger/poser med ca 50 ml i? Pumper litt ut om kvelden etter snuppa har lagt seg.. Syns å huske noe om å fryse ned som isbiter? Noen som kan hjelpe?
2010 Mammaen Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Du kan jo enten spare opp for 2 dager og så fryse 100 ml istedet for bare 50. Et annet alternativ er å bruke isterningposer, men da må du visstnok ta de ut av posen frossen og tine de et annet sted for ellers får du ikke med deg melkefettet. Det er visst et problem når du heller melken oppi posen også, fordi det renner ikke riktig og fettet henger igjen før den kommer helt ned i bunnen (har ikke prvd dette). Hvis du bruker vanlig isterningsbrett er det ikke tett i frysen med mindre du har et helt tett lokk til det, men kan kanskje brukes for veldig kort lagring.
ak... Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 å fryse ned som isbiter tror jeg blir mest søl. Men det er ingen ting i veien med å helle nytt oppå det som allerede er fryst ned.da er alt ferskt når det tas opp. ettersom det ikke er så mye av gangen så vil det ikke rekke å smelte det som er i glasset fra før.
veslemy80 Skrevet 19. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2010 Det går an å samle opp i 2 dager i kjøleskap altso? og så fryse? trodde det måtte drikkes helst etter 1 døgn da jeg, slik den ikke skulle bli sur, men det er jo toppers, da blir det ingen problem å få samlet opp noen skvetter
2010 Mammaen Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Det går helt fint! Dersom du ikke skal fryse den varer den fint i 4 dager i kjøleskapet (noen sier inntil en uke, men synes 4 dager er greit for å være sikker) så hvis du skal bruke den f.eks etter 2-3 dager trenger du ikke fryse den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå