Gå til innhold

Hvor farlig er det å ligge på ryggen da...?

Anbefalte innlegg

Hører man ikke skal ligge på ryggen pga blodårer kommer i klem og utsetter både deg selv og babyen for en viss fare for stopp i blodsirkulasjonen. Så altså hvor lenge kan man ligge på ryggen da? Jeg har begynt å våkne mange ganger hver natt i panikk for at jeg ligger på ryggen, ikke særlig kjekt. Er det viktigere å passe på jo større mage man får eller?

Fortsetter under...

Ingen fare, du MERKER når du klemmer over vena cava:)

Jeg er i uke 24 og merker ingenting, sover i alle stillinger også på magen... Husker jeg opplevde det noen få ganger forrige svangerskap (fødte til termin), og det er såpass ubehagelig at man raskt bytter stilling.

Det er mer enn nok å bekymre seg over fremover (om man vil eller ikke Ü), om du ikke skal ligge våken om natten i frykt for å sove på ryggen.

Ser forøvrig frem til å se deg torsdag:)

Ja, jeg tenkte meg nok det.. :-) Kan ikke fatte at man skal være så stressa for alt. Jeg ligger mye på ryggen og leser etc, og synes ikke det er noe stress, men så har jeg altså underbevisst begynt å bekymre meg for det her mens jeg sover da tydeligvis. Åh irriterende. Jaja jeg får bare prøve å slappe av litt mer. Og ligemåde Sannali! Det blir hyggelig! :-)

Jeg tror også du ikke trenger å bekymre deg for dette.

I forrige svangerskap ble det ubehagelig å ligge på ryggen sånt rundt måned 7. Da gikk jeg til fysioterapaut pga bekkenløsning, måtte da ligge på ryggen noen minutter mens han gjorde noen øvelser. Kjente jeg ble superkvalm og svimmel og måtte bare reise meg - rett før jeg besvimte! Dersom jeg hadde sovet hadde jeg nok våknet av dette.

Så kroppen gir nok beskjed dersom "den" ikke vil ligge på ryggen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...