Gå til innhold

JÆLP!!! SPM FERDEKVOTA!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitt hær å fylle ut papiran til nav, lurte på en ting... Disse 10 ukene som far skal ha, skal de trekkes fra mine 46 uker (skal ha 100% utbetalt)

Altså at æ egentli bare har 36 uker og far har 10??? blir det rett?

Eller har æ først 46 uker , så får far 10 uker uten om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har 46 uker tilsammen. Du får altså 36 uker og far 10...

Skrevet

46 uker tilsammen :) husker jeg sleit med det samme..

skal vel fylle ut at dere ønsker 46 uker med 100 % dekning. Og oppgi når du skal starte din permisjon (3 uker før termin). Da får du svar på søknaden fra Nav, der det står f.o.m- t.o.m din permisjon skal vare.

Skal far ha permisjon med en gang du er ferdig med din?

Lykke til.. det føles innviklet når det står på.. (spesielt når nav gir 3 forskjellige beskjeder, og det viser seg at man bare burde stolt på seg selv..)

Skrevet

Ja far skal starte rett etter min, så vi må regne ut selv hvor lenge min skal vare for og kunne fylle ut far sin permisjon. for dette må jo også stå på felles papirene vi må sende inn!!!

Skrevet

Vi lot være å fylle ut fedrekvoten. Det går an å melde dette inn senere når dere vet sikkert tidspunkt etc. Men greit hvis han skal ta den rett etter deg. Her velger han å ta ut litt nå og da, så vi melder inn etterhvert.

Skrevet

et lite tilleggs spørsmål =) jeg trodde arbeidsgiver ordnet dette med foreldrepenger og permisjon da man søker om dette på jobben? må man sende inn søknad til nav også?

Skrevet

Jobben senner inn et papir ang penger osv, mens mor og far må senne inn et felles papir selv. Gå på nav og be om disse papirene, eller be de sende de til deg, eller let de opp på nett selv.

Skrevet

Man må sende søknad både til jobben og til nav ja, er jo nav som betaler in the end uansett, så man må sende søknad dit så de kan refundere jobben din om det er de som utbetaler lønn....

Skrevet

Fedrekvoten må meldes fra 1 måned før han skal ta permisjon..og hvis han skal utsette den så må han søke om dette før du er ferdig med din..

Skrevet

supert forum =) tusen takk for svar ;0) mye man må ordne med før man får den lille bebbisen! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...