Gå til innhold

Visste dere at man IKKE skal bruke ULLsokker i gore tex sko??

Anbefalte innlegg

Hentet fra Skoringen:

Vinter

Tiden er inne for vinterstøvler. Heldigvis finnes det barnestøvler som er vanntette og samtidig puster. Materialene er blant annet Gore-TEX og SKOfusTEX. Hvis støvlene skal fungere etter hensikten, er det viktig at barnets sokker er i et materiale som ikke holder på fuktigheten, for eksempel i et blandingsprodukt som ull/akryl eller bomull/akryl.

Hvis sokkene er i et materiale som absorberer fuktigheten fra foten (f.eks. ull), kommer de til å fungere som våte kluter. Dermed blir føttene kalde, og det kan oppleves som om støvlene er utette.

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har hørt det, men praktiserer/praktiserte det verken til meg selv eller ungene. Hadde vært morsomt å se sokkeutvalget i disse butikkene, forundrer meg ikke om de har sokker som passer perfekt i gortexstøvler...til en pris som er til å grine av. For ordens skyld. Har alltid ullsokker når det er kaldt og mer ute enn de fleste. med gortexsko:) Minstemann er kokvarm (nesten) i bena når jeg tar av han støvlene. Og dessuten kan ull holde 50 % fuktighet eller mer uten å føles vått. Men det er klart. Er lov å prøve seg fram.

Kjøpte knalldyre Eccosokker til duppa. De ble brukt en gang. Hun frøys så fælt sa hun. Men kanskje hun brukte dem i støvler så da ble det feil, samt at de er kalde inne. De må vel ligge i gore tex skoene da og brukes kun i dem. Teit

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...