Gå til innhold

Hvordan unngå suging kun på brystknoppene?

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 14 dager gammel, og hun suger pupp kun på brystvortene. Det gjør innmari vondt, og jeg er nær ved å gi opp. Trenger tips til hvordan jeg skal få henne til å gape over mer, og holde seg der...

Håper noen har en vindunderkur!

Fortsetter under...

Jeg forsøkte å svare deg her forrige dagen, men jeg får ikke opp svaret mitt her. Mon tro om svaret mitt var litt for langt?

I alle fall, jeg har en blogg jeg kan legge ut svaret mitt på og gi deg linken. Men i første omgang vil jeg si at du kan sjekke ut sidene til ammehjelpen.no, evt skal det visstnok finnes et nasjonalt kompetansesenter for amming. Men, jeg hadde også kontaktet barselavdelingen (de har jo ansvar for å lære deg ammeteknikk før du forlater, og du kan kontakte de i 2 uker etter fødselen) evt Helsestasjonene. De bør alle kunne hjelpe deg.

Skal legge ut mitt opprinnelige svar til deg på min blogg og gi deg linken om du vil .

J

Jeg vet ikke om dette fungerer for andre enn meg, men for meg var "ku-stillingen" - altså å stå over barnet på alle fire - løsningen. Barnet gapet mer opp og melka rant lettere på grunn av tyngdekraften, samt at brystet naturlig ble dyttet litt mer inn i munnen. Det er en video på ammehjelpen som viser stillingen, for meg hjalp det å se denne, da jeg synes hele stillingen virket håpløs teit før jeg prøvde.

Om du holder feks høyre hånd langs høyre bryst, med tommelen på oversiden og resten av hånden under, og former brystet slik at det blir mer 'flatt' så kan det være lettere for babyen din å få tak. Om du har mye spreng kan det også bli vanskelig å få tak. Da er det lurt å håndmelke litt før du skal amme.

Og husk at etterhvert som hun blir større så blir det mye lettere for henne å få riktig tak, så du trenger ikke å håndmelke og hode på brystet i all evighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...