Gå til innhold

Dette er et desperat rop om hjelp og trøst !!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble gravid for ti uker siden, ingen av oss brukte prevensjon, men han valgte og ignorere det, noe som førte til at jeg ble gravid.

vi har faste jobber, stort fint hus og to barn fra før. men han vil altså ikke ha flere barn og gjør allt i hans makt for nå og manipulere meg til å ta abort..no jeg ikke klarer...i all respekt for dere som gjør det, har selv gjort det før, men jeg ønsker ikke å gjøre det igjen..

han truer både med selvmord, og flytting.. men jeg har gjort et valg..

hjelp meg !! hva gjør jeg nå ????

Fortsetter under...

Uff.. så synd at det er flere som haver i denne situasjonen.

min mann truet med å ta fra meg ungene og flytte bort...2 barn, eier hus og har nedbetalt bil. Han skal derimot studere i 4 år, jeg får snart fast jobb.

Han var ufin og manipulerende. Men til slutt måtte jeg bare sette foten ned, for abort klarte jeg ikke. Nå er vi 22 uker på vei, og han har de siste 3 ukene klart innfinne seg med tanken på å få et barn til. Men veien dit har vært lang.

Jeg har gitt ham beskjed om at hvis han synes at situasjonen er så uholdbar, så kan han heller flytte.

Når han truer, ignorer han..... gå inn i et annet rom, finn på noe..... ikke svar han når han truer !! få han til å skjønne at sånt snakk aksepterer du ikke !! hadde det vært meg, hadde jeg valgt barnet og ikke gi etter han.... du vet ikke om truslene er sanne.. sikkert bare en sjokk reaksjon... hvis han ikke forstår hvor viktig dette barnet er for deg har han et problem, ikke du. du skal ikke finne deg i å leve med trusler, han får ta sin del av ansvaret han også. stol på deg selv og prøv å ignorer stygge ord som gjør deg sint, frustrert, trist, såra og lei... det fortjener du bare så ikke! !!!! og sånn behandler man ikke sin kjære, om han virkelig bryr seg om deg !!!!

ønsker deg all lykke til jeg..:) du er et fantastisk menneske! :) tvil ikke på det

Ja..Her kjenner jeg meg godt igjen :(

Jeg ble gravid på ppiller..Vi har to barn sammen fra før, stort hus, faste jobber.. Men han VIL IKKE ha flere barn :(

Han har ikke truet med noe, men han er slem og sier ting jeg ikke orker å tenke på :(

jeg har bestemt meg for at dette barnet skal beholdes! jeg nekter å ta abort. det klarer jeg ikke leve med resten av livet.

Jeg tenker at barna har jeg for alltid.. mannen min vet jeg sannelig ikke..

Jeg skal klare å være sterk! Han får flytte hvis dette blir så uholdbart :(

Råder deg til det samme! Stå på og vær sterk :-)

Tusen takk jenter/damer for uvurderlig god støtte. jeg føler meg som et ondt menneske som pakker et barn på en som ikke vil, det føles også svært vondt å ha et barn i magen som ikke er ønska av pappa...

Men jeg tar ikke abort..jeg har knytta bond til det, og det har så absolutt livets rett..han må bare deale med det, eller forlate oss rett og slett..

Han drar nå rundt og forteller familie og venner at jeg lurte han til og bli gravid... vet ikke hvordan han mener jeg har lurt han da han visste at jeg ikke brukte prevensjon..uansett, jeg føler meg dom og fløu utad på grunn av det, men det får så være.

igjenn tusn mange takk for støtten.. håper det går bra med dere alle andre

stå på !!

• 2 uker senere...

Annonse

Heisann;)

Å ha en mann som truer med selvmord er ganske spesielt..., herrguuud, finns vel det som er mye verre enn å få et barn til?? Jeg mener dere har jo allerede to...

Hadde begge ønsket abort ville saken vært annerledes, men når du føler du kan, orker og er topp motivert for å bli tre-barnsmamma så støtter jeg deg fullt ut...

For meg høres det ut som om mannen din oppfører seg som et barn også..., hva med å se litt løsninger her og ikke gjøre graviditeten til et problem???

Stå på du, jeg tror mannen din behøver en real oppstrammer her..., faktisk så ville jeg ha vurdert hele forholdet hvis han løper til naboen og sladrer om uønsket graviditet osv...INGEN menn, eller kvinner, med litt respekt for seg selv gjør slike ting, hverken mot den/de man er glad i eller mot seg selv....

Du er tøff- lykke til kjære deg:)))) klem

Lykke til! Ikke la han bestemme dette :-) Ogom du hører at han snakker slik på bygda, får du bare fortelle at det ikke helt var slik det gikk for seg...OG dessuten, mennene vetgodt hvor de stapper kulen hen, og at det kan bli barn av slikt :-)

Han kommer til å roe seg ned...viss ikke får hanbare flytte!? Event så kunne han kanskje flytta ut noen uker uansett, tror jeg hadde vært rimelig pissesur som mannen min kom med slikt piss...og så true med selvmord da?? Kanskje du skulle tipse om en bra psykolog??

Hvorfor holder dere sammen med en mann som truer om å forlate dere om dere beholder barnet???? Det sier vel alt om han ndere er sammen med.....

Min mann truet med at det ble slutt om jeg beholdt vårt barn, jeg trosset han, fant meg en egen leilighet og klarte meg på egen hånd. Slik har det vært i snart 5 år, han har meget lite med datteren vår å gjøre men dette er et valg jeg tok og et valg jeg står for.

Det har vært noen tøffe tak innimellom men gleden med et barn veier så mye mere enn det negative.

• 4 uker senere...

Dette er enkelt, bare å beholde barnet...det er det eneste som er riktig. Menn kan være så utrolig håpløse...har selv erfaring med dette på hvor truende han ble. Bare å ignorere det han sier og gjør. Da ser han hvor sterk du er... Lytt til kroppen din og dine ønsker....det har svaret. Håper du følger hjertet ditt.

• 3 måneder senere...

Hei...jeg mener at om han truer med selvmord, er han ikke da litt ustabil??

Jeg har også mann og to barn, og gravid igjen. Vi var egentlig enige om at vi skulle ha to barn. Men jeg pratet med mannen min om et tredje barn i sommer, han tenkt litt på det, og vi pratet mye, og han ville gjerne ha flere...men trodde at jeg ikke ville ha flere.. Mulig dette har kommet litt brått på din mann..men han har jo også vært med på det, å må ta konsekvensen av det. Og når dere har et stort fint hus...hva er vel ikke bedre enn å fylle opp soverommene med barn?;)

Ønsker dere lykke til, og håper mannen din "roer" seg, og tenker at dette bli bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...