Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Ja, personlig liker jeg å steke dem i smør
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Hvordan får du de ordentlig gjennomstekt? Tenker på farsen som er inni kålen.. Ja, jeg har aldri laget dette før selv..Men en gang må være den første:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Beklager dårlig forklaring; du kan koke direkte i sausen eller koke i saltet vann og deretter smørsteke. Det siste er det beste, synes jeg
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Kålrulletter? Det var et flash tilbake fra 70-80-tallet! Er det virkelig noen som spiser det lengre! Det smaker jo d...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Hvordan lager man kålruletter? Jeg har aldri lagd det (eller smakt det), men fleipet senest med det i går, at jeg kan lage det nå som jeg har kjøpt hodekål.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Kålruletter er SINNSYKT godt! Er en helt vanlig kjøttrett i brunsaus.. Om retten er fra 70-80 tallet eller eldre, driter vel jeg langt i. Jeg spiser det jeg vil og det som jeg liker, og følger ikke "moten"..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Du forveller kålblader og bruker dem til å pakke inn kjøttfarse (1 stor ss farse per kålblad). Fest matlagingshyssing rundt og la rulettene trekke i saltet vann. La rulettene renne av og ta av hyssingen før du steker dem i smør (ikke margarin, for det er ikke godt). Server med poteter, grønnsaker og saus. Selv bruker jeg lys saus, men mange liker brunsaus til (du kan da trekke kålrulettene i sausen uten å steke dem etterpå). Dette er super tradisjonskost! Anbefales på det varmeste.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Inspirert fra Tyrkia pleier jeg å lage kålruletter, eller druebladruletter med ris og grønnsaker, også veldig jummi. Hmmm, ja lage det i morgen, kanskje.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Spiser man druebladene, eller er de bare innpakning man kaster etter å ha spist innholdet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå