Gå til innhold

Kan jeg koke kålrulettene rett i sausen, istedefor å koke dem for seg selv i vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, personlig liker jeg å steke dem i smør :)

Skrevet

Hvordan får du de ordentlig gjennomstekt? Tenker på farsen som er inni kålen..

Ja, jeg har aldri laget dette før selv..Men en gang må være den første:)

Skrevet

Beklager dårlig forklaring; du kan koke direkte i sausen eller koke i saltet vann og deretter smørsteke. Det siste er det beste, synes jeg :)

Skrevet

Kålrulletter? Det var et flash tilbake fra 70-80-tallet! Er det virkelig noen som spiser det lengre! Det smaker jo d...

Skrevet

Hvordan lager man kålruletter?

Jeg har aldri lagd det (eller smakt det), men fleipet senest med det i går, at jeg kan lage det nå som jeg har kjøpt hodekål.

Skrevet

Kålruletter er SINNSYKT godt!

Er en helt vanlig kjøttrett i brunsaus..

Om retten er fra 70-80 tallet eller eldre, driter vel jeg langt i. Jeg spiser det jeg vil og det som jeg liker, og følger ikke "moten"..

Skrevet

Du forveller kålblader og bruker dem til å pakke inn kjøttfarse (1 stor ss farse per kålblad). Fest matlagingshyssing rundt og la rulettene trekke i saltet vann. La rulettene renne av og ta av hyssingen før du steker dem i smør (ikke margarin, for det er ikke godt). Server med poteter, grønnsaker og saus. Selv bruker jeg lys saus, men mange liker brunsaus til (du kan da trekke kålrulettene i sausen uten å steke dem etterpå).

Dette er super tradisjonskost! Anbefales på det varmeste.

Skrevet

Inspirert fra Tyrkia pleier jeg å lage kålruletter, eller druebladruletter med ris og grønnsaker, også veldig jummi. Hmmm, ja lage det i morgen, kanskje.

Skrevet

Spiser man druebladene, eller er de bare innpakning man kaster etter å ha spist innholdet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...