Babysyk85 Skrevet 18. oktober 2010 #26 Skrevet 18. oktober 2010 Syns alt dette med støtte fra nav er skikkelig vanskelig å sette seg inn i. Jeg vet at man får lik støtte om man er vikar som fast ansatt, så da gjelder det nok deltid også. Men om du jobber 50% så vil du få halvparten av støtten som en i 100% stilling ville fått. Hvordan er det for deg å få jobb etter studiene? Hvis det ikke er vanskelig, så kan du jo begynne prøvingen når du søker jobb - tar jo litt tid før magen vises, og du trenger ikke si på intervju at du er gravid. Hvis du da rekker å jobbe der 6 mnd før permisjon, så får du jo maks støtte fra nav Tenker du på pappapermisjonstøtten? Tror den er helt uavhengig fra din inntekt - men dette har jeg ikke satt meg inn i for min samboer er student Vi kommer heller ikke til å ha super økonomi! Han er student i mange år til, så du kan jo trøste deg med at vi også setter igang uten "perfekt" økonomi hehe
zassy☆ Skrevet 2. november 2010 #27 Skrevet 2. november 2010 Hei dere, hvordan går det? Nettopp hatt mensen jeg så ble ikke noe av mistankene mine nei Nettopp skjedd noe fælt i livet mitt..orker ikke skrive om det her, men det har faktisk gjort at kjæresten har sagt at han kanskje ikke ønsker å vente så lenge likevel..hørtes nesten ut som at han kunne tenkt seg å starte nå eller snart, men han bekymrer seg for det økonomiske..så det er kjipt at det skal stoppe oss.. søker og søker jobb jeg, men har fortsatt ikke noe fast. Skjønner det slik på dere at det likesågodt kan være vikariat? Men jeg jobber bare i 40 % akkurat nå, og det er vel neppe ideelt.. sukk. Klem til dere fra meg i en vanskelig tid! Blir nok mer aktiv her inne igjen etterhvert..
Babysyk85 Skrevet 2. november 2010 #28 Skrevet 2. november 2010 Hei zassy! Ble så glad når jeg så du hadde skrevet, er lenge siden. Men dette var trist å lese. Sender deg masse tanker og klemmer! Vikariat gjelder, en venninne av meg får støtte, og hun har bare vikariat. Hun sluttet i det før hun fødte, og det gjelder fremdeles. Men siden du jobber 40% skulle man tro at du fikk 40% støtte bare. Det beste hadde vel vært om du fikk jobbe 100% der du jobber nå, men det er jo lettere sagt enn gjort. Håper du får napp snart på jobb, så dere kan starte prøvingen:) Eller så er det jo mange som klarer seg selv om ikke begge jobber fullt - selv om det sikkert er tøffere! Jeg skal holde fingrene krysset for deg jeg! Håper det går bedre med deg!
zassy☆ Skrevet 7. november 2010 #29 Skrevet 7. november 2010 Ja jeg får bare fortsette å søke og søke og håpe på klaff snart Jeg og kjæresten har pratet litt mere..ting har endret seg en del kan man si! Han snakket om at han hadde lyst å starte prøvingen i januar allerede..blir jo veldig glad, men jeg må si jeg håper at jeg får meg jobb først..nå når vi har ventet så lenge allerede så tenker jeg litt praktisk også merker jeg. Og så var vi på vinkveld i går..og da utpå kvelden så sa han at han bare ville starte prøvinga med en gang, spurte når jeg hadde eggløsning neste gang osv..hehe..men jeg tror ikke det spøtt på det! For han blir alltid sånn i fylla..rare greier Men det med januar kom når han var edru da i det minste Så blir spennende fremover. Hvordan går det med dere da? Fortsatt sommeren som gjelder? Prater dere med kjærestene deres om det? Stor klem til dere alle
Babysyk85 Skrevet 7. november 2010 #30 Skrevet 7. november 2010 God kveld! Blitt avhengig av å være her inne jeg Hva med å prøve et vikarbyrå, kanskje de kan hjelpe deg. Men jeg tror tiden nå, som jula nærmer seg er dødtid når det gjelder ansettelser. Spennende at dere skal prøve tidligere da! Du er jo egentlig helt klar, som ikke går på p-piller. Må bare løpe å kjøpe folat du da Men syns jo det er litt trist at du skal forlate oss her da!! For oss er det fortsatt sommeren som gjelder. Eller, vi skal kanskje begynne noen mnd før vi planla, for har innsett at de fleste bruker ganske lang tid på å bli gravid. Hadde ikke trodd at det var så mange som slet. Tror jeg snakker alt for mye om baby til kjæresten min, men han begynner å bli vant til det, så han bare ler av meg Skal du gå til innkjøp av el. tester, eller bare "kjøre på"? Hvordan får dere andre tiden til å gå? Tenker dere mye på det med baby?
zassy☆ Skrevet 7. november 2010 #31 Skrevet 7. november 2010 Koselig at du svarer så raskt synes jeg Er her inne en god del jeg også..blir jo sånn når man tenker mye på det. Jeg forlater dere nok ikke enda iallefall, alt er jo så usikkert. Og kan egentlig ikke tro det helt at vi kanskje skal starte prøvingen snart. Føles uvirkelig når jeg har ventet så lenge. Har faktisk folat i kjøkkenskapet, hehe, kanskje jeg må begynne å ta snart.. Ja vi har også snakket en del om det at man aldri vet om man kommer til å bruke lang tid, det er skummelt å tenke på, men det er jo også realiteten til mange. Hadde tenkt å bare kose oss med prøving egentlig, ikke kjøpe noen tester eller noe, men jeg er jo samtidig veldig bevisst når jeg har el og slikt, hehe, så helt avslappet blir det neppe Men i første omgang tenker jeg å bare ha masse sex og prøve å ikke tenke for mye på det hehe. Enn du da, når dere skal begynne? Har du noen gang prøvd el-test? Vet egentlig ikke hva det er helt jeg, hvordan det egentlig fungerer. Jeg lurer også på om de andre på tråden her fortsatt er her inne? Og hva som skjer der i gården
Babysyk85 Skrevet 7. november 2010 #32 Skrevet 7. november 2010 Tror det blir veldig rart når vi også skal begynne, tror ikke det går opp for meg med en gang. Tror det er lurt som dere skal, ikke stresse for mye, men bare slappe av og ha masse sex. Tror jeg kommer til å stresse veldig, særlig om jeg tar el-tester. Tenkte å prøve det når jeg slutter med p.piller, for å bli kjent med syklusen, for den har jeg ikke peiling på nå. Og så slutte når vi skal begynne prøvingen (hvis jeg klarer), tror jeg bare kommer til å tenke og føle hele tiden! Har aldri prøvd det før, men har lest litt om det her inne. Har tenkt at jeg ikke skal bli testoman, men tror jeg sprekker etter første prøveperiode, hehe.
zassy☆ Skrevet 7. november 2010 #33 Skrevet 7. november 2010 Ja det blir nok lett sånn, kommer sikkert til å tenke masse på det! Særlig når vi har ventet såpass lenge i forkant, da er det vel naturlig å bli ekstra spent kanskje særlig ved første pp. Jammen glad man ikke vet hvor lenge man må prøve egentlig, da hadde det nok vært raskt å miste motet hvis man f.eks må prøve leenge..samtidig kunne man bare kjørt på tidlig! jaja, sånn er det jo ikke uansett Når slutter du med pillene da? Jeg har kanskje spurt før men. Min første måned etter pilleslutt var laang..over 40 dager tror jeg, men så regulerte det seg ganske bra. Men jeg merker at jeg fortsatt har litt uregelmessige sykluser så blir ikke helt lett å følge med heller. Herregud som jeg gleder meg til den dagen jeg tester positivt og vi faktisk er i gang! Det som gjør meg ekstra utålmodig er at man ikke vet hvor lenge man må prøve, og at når man først blir gravid så er det jo faktisk 9 mnd til barnet kommer..blir litt stressa av å tenke på det jeg! Får lyst å bare sette i gang!
Babysyk85 Skrevet 7. november 2010 #34 Skrevet 7. november 2010 Tenkte å ta 4 brett til, så blir vel ca mars, hvis jeg ikke slutter før. Får se hvor lenge jeg holder ut. Vil ikke at p-pillene skal lage noe kluss i syklusen når vi eeeendelig prøver. Håper den stabiliserer seg etter noen mnd ihvertfall. Gleder meg også til positiv test, tror jeg må teste i noen dager for at det virkelig skal gå opp for meg. Etter det er det liksom bare å gå å vente, og ruge:) Føles som en evighet, hvis spira sitter ganske fort, så er det 1,5 år til vi får baby, og hvis vi sliter litt, så er den enda lenger unna. Håper du er stor allerede når vi begynner. Tror spira deres sitter ganske fort jeg!!
zassy☆ Skrevet 7. november 2010 #35 Skrevet 7. november 2010 Hvorfor tror du det? Håper på det da! Men det gjør vel de fleste Håper det går raskt for oss begge to. Kjæresten min er også sikker på at vi kommer til å lykkes raskt, hehe, vet ikke hvorfor egentlig, han tror vel han har supersæd ;p Men merker også at han har tenkt mer og mer på dette og blitt redd for at det ikke skal gå som han tror. Har også lest om så mange her inne som mister osv, så man blir jo litt engstelig! Men får bare ta ting som de kommer. Tror egentlig at å lese og være så mye her inne gjør meg mer stressa jeg Menmen, klarer ikke la vær heller! Ja jeg tenker, enn hvis vi starter snart og blir gravide raskt, så har vi baby til neste jul!! Det er sykt å tenke på Er spent på hvordan det blir å gå gravid også, om jeg blir mye dårlig osv. Tenker på første ul, på all gledingen og det å fortelle det til familie og venner, det å være spente sammen, fødsel, første tid når barnet er født..ja jeg tenker på alt mulig! :-D
Babysyk85 Skrevet 7. november 2010 #36 Skrevet 7. november 2010 Har det bare på følelsen. Kjæresten min mener også at han har bra svømmere, er vel noe alle gutter tror kanskje, hehe. Tror ikke de er helt inne i alt som skjer. Ja, jeg trodde ikke det var så vanlig å miste, men virker som det er veldig mange som gjør det. det må være grusomt!! Ja, det er nok mye man leser om her som gjør at man stresser mer, men også mye å lære, jeg har lært mye ihvertfall. Men er skikkelig overrasket over alle som prøver lenge, for kjenner som mange som har fått det til nesten med en gang. greit å vite, så jeg ikke blir skuffet. Tenk så hyggelig med baby til jul da. Jeg tenkte sånn at denne nyttårsaften blir forhåpentligvis den siste uten barn
zassy☆ Skrevet 7. november 2010 #37 Skrevet 7. november 2010 Ja det er sant, lært mye her inne jeg og Og prøver å forberede meg på at ikke alt kommer til å gå på skinner, men samtidig tenker jeg hele tiden at jeg må bare ta alt som det kommer, er jo umulig å bli forberedt på noe slikt uansett. Jeg er også overrasket over at det er så mange som strever, men samtidig så kanskje det blir veldig tydelig her inne også, at alle de som ikke har noen problemer ikke skriver så mye? For storparten blir jo faktisk gravide innen så og så mange måneder har jeg lest. Men det er veldig trist å se alle de som har prøvd så utrolig lenge og som ønsker det så inderlig! Man blir jo revet med og håper sammen med dem. Er jo morsomt å følge folk her inne også, alle går jo mot samme mål; å bli gravide
Babysyk85 Skrevet 7. november 2010 #38 Skrevet 7. november 2010 Det beste er vel å takle det da det skjer. Er nok riktig som du sier, at det kommer veldig tydelig fram, de som prøver lenge. Kommer nok til å klage like mye selv, kjenner jeg meg selv rett Men det blir jo spennende også da, at man har en hemmelighet sammen med kjæresten. Vi kommer ihvertfall ikke til å si til noen at vi prøver, Håper alle har hatt en fin helg Imorgen er det ny uke med nye muligheter! Sov godt og drøm søtt
zassy☆ Skrevet 7. november 2010 #39 Skrevet 7. november 2010 Natta! skal finne senga nå jeg også Vi kommer heller ikke til å si til noen at vi prøver, og heller ikke når vi blir gravid, blir kos å bare vite det sammen med kjæresten en stund først - romantisk Sov godt, koselig å "prate" med deg i kveld. Vi snakkes!
zassy☆ Skrevet 12. november 2010 #40 Skrevet 12. november 2010 Babysyk85 og dere andre Hvordan går det? Er litt på bligravid også for tiden jeg, for selv om vi ikke egentlig har startet "prøving" så har det blitt en gang uten å hoppe av i svingen, noe som er fantastisk i seg selv, men som også sikkert får opp forventningene mine litt for mye.. Føler jeg er et sted mellom "snartklar" og "bligravid" for tiden..Hører liksom ikke helt hjemme blant dem som prøver aktivt heller, men blir lett revet med der inne, er så mye aktivitet der også, noe som jeg savner her, men det er klart, man blir nok mer aktiv når man først starter prøvingen, spenningen stiger nok!. Samtidig er jeg jo på snartklar for vi prøver jo egentlig ikke enda..men er jo like før på en måte. Er utrolig glad for det, men akk så utålmodig ;p Tiden går fort likevel synes jeg, er ikke såå lenge siden jeg satt her inne å skrev og skrev og det er faktisk et år siden allerede. Snart er det jul og jeg prøver å finne på måter å spare inn på julegavene i år, blir jo helt blakk av denne høytiden. Er det noen som har gode billige julegavetips så rop ut Har allerede tenkt på "gavekort" på barnevakt til noen nær meg Det vet jeg blir satt pris på også. God helg
Babysyk85 Skrevet 13. november 2010 #41 Skrevet 13. november 2010 Hei hei zassy☆! Hyggelig å høre fra deg som alltid Her går det bra. Prøver å ikke tenke så mye på baby og prøving og sånt, men henger jo endel her inne for det. Får heller fokusere på at det snart er jul Skjønner at du føler at du hører til midt i mellem. Men er jo bare hyggelig å høre til to steder da. Du må holde meg oppdatert da. Blir spennende å høre hva kjæresten din gjør framover "i svingen", hehe. Det med "gavekort" var jo lurt, og veldig hyggelig å få! Hva med å lage gaver? Vet en som gir bort hjemmelaget musli i pene krukker. Panduro har maling som du kan male på krus, det er jo litt hyggelig. Ellers kommer jeg ikke på noe i farta. Lykke til med "før-prøvingen" da Og god helg videre! Klem
zassy☆ Skrevet 14. november 2010 #42 Skrevet 14. november 2010 Hehe ja det er alltid spennende i svingen må du tro! ;p og vet du hva, han hoppet ikke av igjen på fredag :-D Jeg har faktisk en reell sjanse for å bli gravid denne måneden, men jeg tror likevel ikke at det kommer til å skje noe, men blir jo råspent uansett! Skal oppdatere deg ja Ja god ide med hjemmelagde ting! Skal tenke litt mer på det Har faktisk brodert to små julebilder som jeg tenkte å gi bort, er jo utrolig koselig å sitte å brodere også, føler meg riktig så flink også :-D Lurt å fokusere på at det snart er jul, er jo mye man kan gjøre da, bake og lage gaver osv Får vel komme meg i seng snart, ble en sen kveld dette, ha en fin søndag da Klem.
Babysyk85 Skrevet 14. november 2010 #43 Skrevet 14. november 2010 Hehe, ja det vil jeg tro. Kanskje du blir gravid allerede før dere har begynt prøvingen ordentlig Skal vel litt til for at det klaffer så fort kanskje men. Skal prøve å tenke litt mer på det med julegaver, så kan jeg si ifra hvis jeg kommer på noe mer. Men de broderte bildene kan du jo gi!
zassy☆ Skrevet 14. november 2010 #44 Skrevet 14. november 2010 Jepp prøver å være litt kreativ, men er ikke så lett å finne på noe Er såå lei av å være blakk altså! Håper det ordner seg med jobb snart, er jo enda så usikkert og liten stilling. Hvordan var det med jobb hos deg? Kjenner at jeg begynner å bli forkjøla jeg, vondt i hodet og småslapp, føler meg uggen i kroppen, håper det bare går over, orker ikke bli syk nå! I morgen er det jobb igjen..ikke så mange ukene igjen til jeg reiser hjem på juleferie, gleder meg masse til det Gjort noe gøy i helga du da? Bare rolig her, godt det og
Babysyk85 Skrevet 14. november 2010 #45 Skrevet 14. november 2010 Håper det ordner seg med deg og jobbing før du blir gravid. Er det ikke mulig å jobbe mer der du jobber? Jeg jobber 100%, men har bare vikariat ut 2011. Jeg har begynt å tenke på om vi kanskje bør begynne prøvingen tidligere, i tilfelle jeg ikke får forlenget vikariatet, så jeg iallefall får permisjonspenger. Men hvis jeg blir gravid før sommeren, og må si det til sjefen, så får jeg nok helt sikkert ikke fast. Kjedelig å bli forkjøla ja! Håper du blir friskere til i morgen!! Hvor bor du egentlig? Har hatt en rolig helg jeg også. Har jobbet, så jeg føler jeg bare har jobbet og sovet. Endelig er helga over og jeg kan slappe av! Hehe. Du blir vel snart borte herfra du. Da blir det ensomt for meg her, for det er ikke så mye aktivitet her
zassy☆ Skrevet 16. november 2010 #46 Skrevet 16. november 2010 Ikke mer å hente der jeg er nå nei, men jeg får noe penger fra nav i tillegg..så tror faktisk jeg er berga uansett, var iallefall det jeg fant ut når jeg satt å googla her om dagen. Men håper selvf. på vanlig jobb først uansett. Eller..akkurat nå blåser jeg i alt så lenge jeg blir gravid!! hehe..det får bare bli som det blir. Ja kanskje du bare skal kjøre på du også? Snakk litt rundt det til kjæresten? At det eeegentlig hadde vært lurt å begynne før med tanke på penger.. hehe. Send meg gjerne en pm så kan jeg fortelle mer om meg selv, men orker ikke legge ut så mye "på nett" om hvor jeg er fra osv. Nei det er jammen sant at det er lite aktivitet her inne, men gled deg til du kommer på bligravid, der er det mye aktivitet! Men man blir også litt avhengig av å sjekke der inne hele tiden.. får det hele litt på hjernen! Men jeg skal nå følge med deg jeg , hvem vet, kanskje jeg fortsatt er der inne når du kommer.
Babysyk85 Skrevet 16. november 2010 #47 Skrevet 16. november 2010 Det er utrolig hva man får til når man er forberedt og innstilt på det! Snakket med kjæresten istad, og han sa at jeg måtte ha fast jobb først, så da må vi nok bare vente. Kjedelig. Kan jo hende han endrer mening når det nærmer seg, er jo så lenge til enda! Er inne å sniktitter på bligravid. Prøver å få med meg mest mulig tips til jeg selv skal begynne. Skal ihvertfall slutte med p-piller i god til før vi starter prøvingen, for det virker som det er veldig mange som sliter med stabile sykluser, og jeg har ikke tolmodighet til sånt når jeg først skal prøve Håper du har gått videre til 3.trimester når jeg skal begynne prøvingen!!
zassy☆ Skrevet 16. november 2010 #48 Skrevet 16. november 2010 Ja kan nok være lurt å slutte i god tid så du slipper å vente på det i tillegg! Ja enn hvis jeg er i 3.tri da, hehe, virker heelt fjernt å tenke på Virker som gutter er veldig opptatt av at alt skal være klart før prøvingen starter, men du er jo noen år yngre enn meg da, og har jo ikke dårlig tid sånn egentlig! Jeg tror jeg fikk kjæresten med på laget med å droppe masingen, men ved å snakke tilfeldigvis om ditt og datt underveis, om ting jeg leste, f.eks at det tar så og så lang tid å bli gravide og at veldig få blir det med en gang osv
Babysyk85 Skrevet 18. november 2010 #49 Skrevet 18. november 2010 Ja, jeg får vel slutte å prate så mye om baby og sånt, men det er jo sååå vanskelig å la vær Imens får jeg heller følge med på deg! Spennende det da! Er skikkelig misunnelig, men unner deg det kjempemasse da! Vet kjæresten din at du faktisk kan være gravid? Eller tar han det som en selvfølge at du er gravid, han som har supersæd! hehe. Her er det ingen ting spennende som skjer. Klem
zassy☆ Skrevet 18. november 2010 #50 Skrevet 18. november 2010 Åh skrev et laangt innlegg her og så klikket dataen så alt forsvant tydeligvis :S Vel kort sagt av det jeg skrev i sta,hehe: Vi prater faktisk ikke om det enda, han bare spurte når jeg venter mensen og jeg sa ca to uker til (var rundt EL det) og han bare: SÅ lenge!! hehe..så jeg tror nok han tenker litt på det ja Prøver å ta det litt rolig fram til den dagen jeg faktisk blir gravid, får bare få ut alt her på bim i stedet Skrev også at jeg skjønner det er leit for deg å måtte vente, og håper tiden går fort til dere skal starte. Men det har skjedd før at guttene har plutselig blitt klare tidligere, se bare på meg, så hvem vet, kanskje har du ikke så lenge å vente som du kanskje tror. I mellomtiden får du bare tenke at du kan kose deg på julebord og dra ut på kveldene uten å tenke på barnevakt osv osv, alt som man bare kan når man er kjærester Sånn prøver iallefall jeg å tenke fram til situasjonen endrer seg. Prøver å nyte nåtiden, selv om det ikke er så lett når man lengter. Får også håpe at de andre inne på denne tråden blir mer aktive etterhvert, kanskje de kommer mer tilbake når det nærmer seg, er jo gøy å ha noen å vente sammen med som er i samme situasjon som en selv. Men jeg skal vente her sammen med deg jeg Koselig å prate med deg synes jeg Håper du har en fin kveld Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå