Gå til innhold

Klar til sommeren kanskje. ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører vel til her jeg da. Bor sammen med verdens beste mann. jeg har en sønn fra tidligere, han ingen barn. Har egentlig ikke tenkt så mye på å få et barn til før vi trodde vi hadde et lite uhell her for noen måneder tilbake. Testen var negativ, men ønsket om å få en liten en sammen med sambo begynte å gro i meg. Mannen min var veldig fin, og mente at det ikke gjorde noe hvis det ble et barn ved et uhell. Etter dette måtte vi ha ne del runder på om vi ville. Mannen min var usikker. Vi ble til slutt enige om at vi ønsker å få barn etterhvert. Vi tenker at vi ikke skal fornye p-pille resept når den går ut. Siste måned er mai 2011. På mange måter lenge til føles det som, men tror det er fornuftig utifra våre liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hører vel også til her da :)

Jeg og samboer ønsker oss barn, men "passer best" å få ett barn april/mai 2012... så da begynner vi vel neste sommer vi også...

Hvordan tenker du om p-pille slutt maciga-von-tryll? har du tenkt å gå "p-pille fri" noen måneder (for å få tilbake mens syklus o.l) eller hopper du bare på med en gang?

Skrevet

Går på minipillen, og har vel hørt at det ikke skal være problematisk å komme tilbake i vanlig syklus så vi venter til vi begynner å prøve tror jeg. Et alternativ er vel å være forsiktig mens syklusen stabiliserer seg. Hadde ikke vært så farlig for oss om det skulle komme en spire før heller. Sikkert kjedelig å gå å vente på graviditeten når man begynner å prøve, da vil man jo at det skjer med en gang. ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg føler meg ganske så klar snart jeg også! Jeg og samboeren min har begynt å drømme litt om babyprøving på senvåren, så det er mulig vi starter med prøving i april/Mai/juni, alt etter hva vi føler for!:)

Skrevet

Jeg hører også til her. Jeg er egentlig veldig klar nå, men samboeren min vil vente. Men det hjelper å vite at vi skal begynne til sommeren/høsten. Vi vil gjerne ha en juni-baby. Jeg tror jeg kommer til å slutte med p-piller 3-4 mnd før og begynne med folat da. Frem til det har vi jo veeeldig god til til å lese om alt som kan hjelpe oss å bli gravide :) Håper etterhvert at flere slenger seg på med oss!

Skrevet

Heihei :) Prøver meg i en ny tråd jeg også..håper at jeg kan følge dere videre :) Har vært i andre "snartklar"tråder før, men så har jeg en kjæreste som har vært vinglete og ikke klar osv.. men nå har vi kommet til enighet om at vi skal prøve til sommeren..virker som en eevighet til, samtidig som at snart er det jo jul og tiden går jo ganske fort i grunn. Vi har ingen barn fra før, og jeg føler jeg har vært klar veldig lenge nå så det er temmelig frustrerende! Men kjæresten prater mer og mer om dette nå, så føler meg ganske sikker denne gangen på at han ikke kommer til å "trekke seg" når det nærmer seg, men man vet jo aldri.. Går ikke på p-piller lenger, hopper bare av i svingen, jeg håper stadig på et uhell, hehe, men det har ikke skjedd så langt ;) Godt å kunne glede seg sammen med noen her inne, samtidig som det kan være godt å få luftet litt frustrasjon også når babysyken tar over ;) Blir koselig å bli kjent med dere jenter :-D

Skrevet

Gratulerer med "klar" kjæreste zassy!! Håper virkelig han ikke ombestemmer seg denne gangen, så vi kan ta følge! Virker jo som han er klar, siden han tørr å hoppe av i svingen - han vet jo at det kan resultere i graviditet.

Hvor er du fra forresten?

Skrevet

Hehe vi har faktisk hoppet av i svingen leeeenge..over et år minst! Så har gått merkelig bra..eller, han har vært ekstremt påpasselig ;) Vil helst ikke avsløre her hvor jeg er fra, kan evt ta det på pm. Har du barn fra før Babysyk85? :)

Skrevet

Nei, jeg har ingen barn fra før, heller ikke samboeren min. Har aldri prøvd å bli gravid før heller, så jeg merker at jeg er ganske spent på hvor fort det går. Har gått på p-piller nesten sammenhengende i 10 år så jeg vil ha en lang "rense"-periode så dette ikke virker inn. Håper tiden fra til vi skal prøve går skikkelig fort.

Skrevet

Skjønner, da jeg sluttet med p-piller var syklusene litt tullete de første to månedene, jeg trodde jeg var gravid første gangen fordi mensen aldri kom! Men tok bare mye lenger tid enn vanlig, så kan jo være greit å slutte i litt god tid så kroppen blir "vanlig" igjen ja :) Ja håper tiden går fort jeg også, samtidig som jeg litt håper å rekke å få meg noe fast jobb først..er litt slitsomt å måtte tenke på det også, jobber nå men bare vikariat, hadde vært godt å fått noe fast så jeg slipper å tenke på det også. Men blir å starte prøvingen uansett vi da, føler allerede jeg begynner å bli "gammel" :P Rart å tenke på at neste oktober så er vi kanskje gravide :)

Skrevet

Jeg og er klar til sommeren. Hadde egentlig blitt enig med forloveden om å slutte med p-ringen i feb (resepten går ut da) og begynne med prøvingen i juni, juli. Men så begynte jeg å bli litt redd for at jeg ikke får EL på lenge pga p-ringen, så da ble vi enig om å slutte med p-ringen nå og bruke kondom frem til vi er klare for å prøve. Ønsker sommerbarn:)

Skrevet

Joho, enda en som skal prøve til sommeren :) Er det værre å komme tilbake til normal syklus med p-ring enn p-piller? Hadde trodd det var lettere og at p-sprøyta var værst. Hvis du slutter nå, burde alt være "i orden" til dere begynner prøvingen.

Hvor gammel er du og har dere noen barn fra før?

Skrevet

Morsomt at flere joiner tråden, så blir vi en liten gjeng som venter sammen :) Vi har faktisk vært litt slurvete med "hoppinga i svingen" i det siste, så jeg har begynt å ta folat for sikkerhets skyld, hehe, bare ønsketenking at noe skal skje, men likevel, er vel ikke skadelig å få i seg nok folat uansett :)

Gleder meg sååå, enkelte dager greier jeg nesten ikke tenke på annet, og her om dagen fikk jeg høre om enda ei vi kjenner som har blitt gravid..sukk.. når det blir min tur kommer jeg til å bli såå glad :-D

Skrevet

zazzy, du kommer til å hoppe over på 1.trimester lenge før jeg har sluttet med p-piller du!! :)

Tenker også masse på det, og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut. Og når vi endelig er gravide, så er det 40 LANGE uker å vente!!! Føler nesten jeg må gå gravid 2 ganger for å få baby jeg, en i venteperioden og en på ordentlig! Kjenner det kribler i magen av tanken på baby.

Men tror jeg kommer til å stresse under prøvingen at det tar lenger tid å bli gravid:(

Skrevet

I wish, men tro meg, det skjer nok ikke ;) Du sa det kjempebra! Det ER jo nesten som å gå i to venteperioder dette..bare at den første perioden prøver jeg å ikke lese masse om barn og å være gravid osv..vil liksom "spare" det til jeg virkelig blir gravid, hehe. Og så slipper vi kvalme ;p Hehe. Men seriøst, blir ganske sliten og deppa av å vente sånn i blant, føles som det aldri skal bli min tur! Har lyst til å ikke tenke for mye på det når vi starter prøvingen, at vi bare skal ha sex og ikke tenke på når jeg har eggløsning osv..men det er vel lettere sagt enn gjort, jeg er jo allerede NÅ veldig klar over når jeg har eggløsning og ikke :P Får håpe vi greier å slappe av med det og ikke stresse så veldig!

I går sa kjæresten min faktisk at han var nå litt spent på slutten av denne måneden (fordi vi har slurvet en gang med hoppinga), men han vil ikke starte prøvinga enda altså..bare var litt spent..hehe hva skal jeg tolke ut av det? Tror han bare vil det skal skje av seg selv jeg ;) Men det er jo godt å vite at om "uhellet" skulle skje så blir det godt mottatt :)

Ble mye dette! Ha en fin dag :)

Skrevet

Vi er også klare, ialfall jeg! Typen er vel litt sånn han og, at han vil at det skal skje av seg selv :-p jeg har slurvet litt med pilla i det siste, da jeg glemte den en gang. men vi får se om det har noe å si. pleier å være veldig flink, men er så klar for å begynne å prøve nå :P vi har vel bestemt oss for å begynne rundt april, mai, men jeg veit ikke om jeg klarer å vente så lenge! Det er nok lurt, ettersom jeg fortsatt er student (ferdig til våren), og da er i jobb.. men så er det den babysyken da :P gleder meg iallfall veldig mye, og det gjør typen også, heldigvis :)

Skrevet

Ja det er hardt å vente når man så gjerne vil!! Men er glad kjæresten gleder seg jeg også, selv om han vil vente litt, vi har pratet mye om det å få barn og hvordan det blir osv, så jeg er sikker på at han blir en kjempegod pappa :-D

Det er alltid så mye som er "lurt", hehe..for min del er jeg ferdig utdanna, men vil helst ha fast jobb først..hadde vært godt å hatt det helt trygt økonomisk før vi satte i gang. Får bare søke på jobber for livet ;)

Ha en fin helg! :)

Skrevet

Ja, den økonomien blir slitsom å tenke på..tar så mye tid når man må planlegge ut ifra den, og ikke bare at man er klare og har lyst å begynne å prøve. det passer jo liksom aldri helt å få barn i grunn, så det finnes jo ikke et ideell tidspunkt. men en fast økonomi er en fordel, noe jeg ikke har akkurat nå. kjæresten jobber, og jeg skal se etter ekstrajobb etter jul. får håpe det ordner seg, vil jo ha et godt grunnlag før vi får barn.. men er jo vanskelig, når ønsket er så stort :)

ønsker alle sammen en god helg! :)

Skrevet

Er vel alltid ting som kunne blitt bedre før man får barn, men da ender man opp som en gammel sur barnløs tante :)

annsme - jeg vil råde deg til å vente til du har fått jobb sånn at du kan jobbe 6 av de siste 10 mnd før permisjon - tenk så stor forskjell det har for økonomien, det er ganske mye penger. Ihvertfall bør du ikke ha mage når du skal på intervju, det er nok vanskeligere å få jobb da. Vet det er veldig lett å bare si sånn og ikke så lett å gjennomføre når man er så babysyk!

Ønsker alle sammen en god helg!

Skrevet

Ja det er det jeg også håper på, å kunne jobbe 6 av 10 mnd, men tenkte at det måtte være fast stilling? Går det kun på det man har tjent selv om det har vært vikariat f.eks? Ikke noe særlig å gå på intervju med kul på magen nei, ser ikke for meg at man blir særlig attraktiv jobbsøker da gitt :P Men man kan jo ha flaks! :)

Åh jeg VET jeg har eggløsning disse dagene (merker det veldig godt) så er så irriterende å ikke bare kunne sette i gang! hehe. Håper dere har en fin fredagskveld, bare rolig her, skal i bursdag i morgen da så det blir jo litt mer sosialt :)

Skrevet

Nei, det trenger ikke å være fast stilling. Holder med vikariat også. og hvis man er sykmeldt fra jobb tells det også - da velger NAV de mnd du har tjent best tror jeg. Syns det er vanskelig å sette seg inn i alt med permisjon og penger å gjøre jeg!!

Skjønner at du bare har lyst å sette igang, jeg har slått meg til ro med at vi begynner prøvingen til neste høst jeg. Passer liksom best, så jeg prøver å trøste meg med det.

Lykke til ihvertfall da. Du får holde oss oppdatert på hvordan det går :)

Skrevet

Ja får prøve å gjøre det jeg og, å fokusere mer på jobb nå, går i perioder dette her, akkurat nå er det veldig vanskelig å vente :P Kanskje fordi jeg er så masse innpå her om dagene..

Så fint at det gjelder all slags jobb da, jeg er ikke så inne på det med hva man har rett til, bare hørt det med 6 av 10 mnder. Men hadde jo vært veldig greit å ha en fast jobb å komme tilbake til også da :)

Skrevet

Du må ikke slutte å være her inne, for det er ikke akkurat for mye aktivitet på denne siden!

Du har jo ikke akkurat dårlig tid til å finne ut alt om penger og permisjon og sånn da :P Jeg venter med sånt til det nærmer seg, ellers glemmer jeg det sikkert bare:)

Skrevet

Nei det er sant, litt kjedelig at så få er aktive, men kanskje det tar seg opp når det nærmer seg prøvetid :) Var på fest i går jeg så er litt redusert i dag..men har skikkelig ømme pupper i dag..men det er jo HELT sikkert bare eggløsningen sin skyld..hehe..Kjenner på alt i kroppen jeg :P Blir så koooselig når vi skal starte prøvingen, åh som jeg gleder meg! :) Blir spennende å se hvor raskt det klaffer også, om vi må prøve lenge, og hvordan det går med alle jentene på tråden her, håper noen av oss kan følge hverandre videre på tri1 :)

Skrevet

Ja, det er sant det, har mye å si for økonomien :) men jeg studerer siste året på bachelor nå, ferdig til våren. og jeg tenkte å få meg en deltidsjobb som har med studiene mine å gjøre. for å ta master må jeg ha arbeidserfaring minst et år etter ferdig studier. ettersom jeg har lest litt, så får man støtte som deltidsarbeider/vikar på lik linje som en fast ansatt (100%)? siden jeg er student har jeg ikke tid til fulltidsjobb. at nav regner ut ifra hva jeg har tjent de siste seks mnd. siden kjæresten kommer til å jobbe fulltid utover nå, vil ikke hans støtte bli påvirket av at jeg "bare" er deltidsstudent? synes jeg har lest litt om det.. for å isåfall blir det å prøve rundt vår/sommer.

oj, dette ble langt, sorry. vanskelig det her, å vite når tiden er best :P er ikke så mye aktivitet her inne, så vi får holde det gående ;) håper alle har hatt en fin helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...