Gå til innhold

Først kvalm i 12.uke....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 12 uke(litt over 10 uker på vei) og ikke vært kvalm i det hele tatt hverken nå eller med første mann.

I morges våknet jeg og var kjempe kvalm, tenkte at det var fordi at jeg var sulten så skulle dekke frokost bordet og begynte å brekke meg flere ganger, løp på do og kasta skikkelig opp.

Nå flere timer etterpå er jeg fremdeles uggen.

Noen andre som har vært bort i dette??? Noen råd/tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter i håp om råd/tips :-)

Skrevet

Hei Disa :)

Nå har jeg riktignok vært kvalm helt fra begynnelsen ved begge svangerskap, men det gikk over til brekninger forrige svangerskap, etter uke 14.. og da hadde det begynt å avta rundt ellevte og tolvte uke.. Mitt problem er at jeg ikke klarer å spy, samme hvor grønn i fjeset jeg er..

Hmmm... det er ikke lett å bli klok på den gravide kroppen - så kjedelig da.. får håpe det var en engangshendelse :)

Ellers er et godt tips å raspe en ingefærrot i kokende vann med en skive sitron i, og sile i koppen etter det har trukket en liten stund. Ingefær er utrolig effektivt mot kvalmen :)

Ellers er det å stresse ned og hvile, frisk luft og ta meg pauser i hverdagen som hjelper best - noe som ikke alltid er realiserbart..

Lykke til videre og håper kvalmen kom og gikk!

Skrevet

Takk for tips :-)

Nei var nok ikke engangs hendelse :-s Var det i går og i dag og :-s Måtte gi opp hos tannlegen i går også haha

Skal prøve det,men frister ikke på morgenen med ingefærrot da hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...