Gå til innhold

Har dere opprettet sparekonto for barnet deres?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vi lurer på om vi skal opprette konto i barnets navn eller om vi skal ha en egen sparekonto i våres navn, men som er øremerket sønnen vår.

Videoannonse
Annonse
Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

vi har opprettet konto i min nettbank som er hennes. den heter emma sin konto... hvis du skal spare litt hver mnd så blir det raskt mye penger,og hvis du kommer over noen og 70.000 så kommer overformynderiet inn i bildet...

Skrevet

vi sparer i guttene sitt navn på egne kontoer.blir jo litt penger her og der,men absolutt ikke mange tusener på ett år.men greit å ha litt penger der for deres del tenker jeg.

Skrevet

Jeg har konto til min gutt.

Han skal snart ha dåp og hvis det blir gitt pengegaver skal pengene inn dit : )

Men sparer ikke fast da.

Skrevet

Vi har egne konto til barna her i huset. Så trekkes det fast av min konto hver mnd inn på deres. Det blir no noen kroner i løpet av årene ser jeg.. Så jeg er glad jeg har gjort det.

Skrevet

Bare en egen konto i min nettbank jeg har satt av til henne. Alle pengegaver fra familie settes inn der. Vi sparer ikke til henne utenom det foreløpig.

Skrevet

Vi setter av barnebidraget på en egen konto pluss at sønnen vår har egen konto som vi setter inn alle pengegaver. Kjekt å spare litt penger til de blir eldre når det kommer skolegang, konfirmasjon og førerkort.

Skrevet

Ja,vi har opprettet en konto, men kommer til å ha entil i mitt navn (eller farens) der vi skal ha et fast trekk per måned. Dette pga overformynderiet som tar over dersom det overstiger 75000 kr på kontoen. Vi har satt inn litt penger, bestefaren har satt inn litt penger og han har fått til dåpen, så det er ganske mye der allerede. Vil at han skal spare litt selv også etterhvert for å lære seg å spare, så vil ikke fylle den helt opp allerede nå.

Skrevet

Har opprettet sparekonto i gutten min sitt navn:) Noe penger der fra dåpen, også fikk han 500kr av banken når kontoen ble opprettet. Også sparer vi litt småpenger i sparebøsse som skal rett inn på kontoen hans. Etterhvert som han blir større blir det stas for han å være med i banken å sette inn pengene på SIN EGEN konto. Husker jeg syns det var kjempe gøy da jeg var liten:)

Skrevet

Det er bedre rentvilkår på sparekontoene for barn. Derfor oppterret jeg i barnets navn, ikke mitt...

Skrevet

Her opprettet jeg barnas trygghetskonto i postbanken, det blir satt inn fast beløp hver mnd og vi får gratis barneforsikring :-)

Skrevet

Vi har konto i Knertens navn der alle pengegaver + barnetrygden settes inn. Ser ikke helt at overformynderiet skulle være noe problem? De tar jo ikke pengene. Det er bedre å gi de penger jevnlig, så slipper man i hvertfall arveavgift.

Skrevet

Opprettet konto i lille sitt navn rett etter dåpen=) Kontonr har besteforeldrene å setter inn penger titt å ofte...=)

Skrevet

Jeg har opprettet konto med fast sparing i barnets navn + sparing i fond til mer langsiktige investeringer som bolig, førerkort ol. Blir leenge til kontoen vår overstiger grensen til overformynderiet uansett. I praksis er det sjelden overformynderiet foretar seg noe på jevn sparing og hvis det kommer litt over grensen. Kommer det inn større beløp, kan de merkes "gave" og f eks hva det skal brukes til. Dette går da utenom overformynderiet. Man kan også spare på konto til barnet i eget navn, da kommer ikke overformynderiet inn i bildet i det hele tatt. Men det kan være lett å bruke av det selv, og kontoen kan også komme inn i bildet f eks ved deling etter skilsmisse ol. Så her bør kanskje transaksjonene også merkes godt? Hver av foreldrene kan gi hvert barn 1/2 G årlig som går utenom arveavgift, så over tid kan kan overføre større beløp til barna. God sparing folkens!

Skrevet

Vi har konto til snuppa vår, men ikke registrer i hennes navn. Kaller den bare ved navnet hennes. Har faste trekk til kontoen hennes i tillegg til at jeg overfører litt ekstra i ny og ne når vi har litt ekstra.

Kjekt å finne når tiden for førerkort nærmer seg.

Skrevet

Vi har opprettet en konto til hver av barna og setter inn barnetrygden der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...