Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Siden vaksinenektere blir mistenkte for å ikke forstå forskning eller medisin... her er forskning som forteller at vaksinenekt går hånd i hånd med høyere utdannelse hos mor... http://www.novaccine.com/February2007.asp http://www.newswise.com/articles/view/526333/
ostepop123 Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Øh, vel - jeg siterer fra artikkel nummer to: "higher income and education is not a predictor of being up-to-date" Det er vel forøvrig ingenting i denne artikkelen som sier noe som helst om mors evne til å forstå medisin eller forskning.
Helseinterressert Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Det er vel ikke uten grunn at enkelte vaksinetilhengere her inne ikke vil oppgi sitt utdanningsnivå. De som jeg personlig kjenner som ikke vaksinerer sine barn er minimum på bachelornivå.
ostepop123 Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Hahaha! Herlig, Helseinterressert! Så de to relevante metodekursene jeg tidligere har informert deg om fra universitetet i Oxford interesserer deg altså ikke? Du føler ikke at det gir deg et hint om hvor jeg befinner meg sånn rent utdanningsmessig? Når skal du spørre om utdanningsnivået til mamma-x-3, Helseinterressert?
Helseinterressert Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 ostepop sa: 1. "Så de to relevante metodekursene jeg tidligere har informert deg om fra universitetet i Oxford interesserer deg altså ikke?" 2. "Du føler ikke at det gir deg et hint om hvor jeg befinner meg sånn rent utdanningsmessig?" 1. Jovisst interesserer det meg, det ville vært meget interessant å vite hva universitetet synes om at en av deres tidligere kursdeltagere farer med propaganda for potensielt dødelige og helseskadelige vaksiner ovenfor friske små barn. 2. Måten du legger dette frem på indikerer at du hverken har en grad/tittel fra høyskole eller universitet.
EJ09 Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 1. Hahahaha. "Propaganda"?! Vitenskap er propaganda nå. Ser du ikke selv at du diskvalifiserer deg selv fra å diskutere med slikt tøv? 2. Uansett hva ostepops utdanningsnivå er vedgår det ikke deg. Du har ingenting med det. Forsøk for en gangs skyld å diskutere sak på et noenlunde saklig nivå.
MortenO Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Helseinteressert; finnes det legemidler idag som du kan bruke eller er alt som selges over disk på apotek (bortsett fra Homøopatiske remedier) å anse som gift? Ja, det er alltid et potensiale for at barn som voksne kan få bivirkninger av en vaksinedose, men det er ekstremt overbevisende tallmateriale som viser at sjansen for å få bivirkninger av vaksinen er marginal i forhold til sjansen for å få komplikasjoner av sykdommen man vaksineres mot. Det er et usedvanlig viktig poeng som det virker som du ikke har brukt et sekund på å dvele over.
Helseinterressert Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 Kaller du legemiddelindustriens og dens tilhengere "forskning" på egne produkter for vitenskap? Vel, takk i like måte ift resten du sa.
ostepop123 Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 Helseinterressert: det er meg knekkende likegyldig hva du tror og ikke tror om min utdannelse. Uansett nivå demonstrerer du gang på gang at metodekunnskapene dine ikke er av det sterke slaget. Du burde kanskje vurdere et kurs?
Helseinterressert Skrevet 23. september 2010 #10 Skrevet 23. september 2010 MortenO, Dødeligheten av sykdommer det vaksineres mot falt langt mer uten vaksiner enn hva den har gjort med. Dessuten finnes ikke seriøse studier som sammenligner langtidsbivirkninger av vaksiner feks ved å sammenligne helt uvaksinerte med vaksinerte, la oss si feks 5 åringer.
ostepop123 Skrevet 23. september 2010 #11 Skrevet 23. september 2010 Du flytter målet hele tiden, Helseinterressert. Du har gått fra å si "det finnes ikke forskning på uvaksinerte i det hele tatt!" til å si "det finnes ikke forskning på uvaksinerte femåringer i det hele tatt!" Du kunne ikke vurdere å ta inn over deg det den forskningen vi faktisk har viser? Det begynner jo å bli en del etterhvert.
Helseinterressert Skrevet 23. september 2010 #12 Skrevet 23. september 2010 Det at studier forsøker å gi inntrykk av at de sammenligner helt uvaksinerte vs vaksinertes helse er ikke det samme som at de faktisk gjør det. Det er selvsagt en grov feil å gruppere innenfor en gruppe mennesker som velger vaksinering. Poenget er å sammenligne med mennesker som bevisst velger bort vaksinene.
ostepop123 Skrevet 23. september 2010 #13 Skrevet 23. september 2010 Okei, så du sier altså at vi må ha en studie som randomiserer til vaksinering eller ikke-vaksinering, hvor dem som ikke blir vaksinert bevisst velger bort vaksiner? Du ser kanskje at det blir et problem med randomiseringen her, eller?
Helseinterressert Skrevet 23. september 2010 #14 Skrevet 23. september 2010 Vi kunne kanskje ha begynt med noe så enkelt som en sammenligning av feks 500 helt uvaksinerte norske 5 åringers helse vs vaksinertes?
ostepop123 Skrevet 23. september 2010 #15 Skrevet 23. september 2010 Betyr det at du i dette tilfellet aksepterer en ikke-randomisert studie?
Helseinterressert Skrevet 23. september 2010 #16 Skrevet 23. september 2010 Beklager, disse bør selvsagt være valgt utifra 2 tilfeldige utvalg.
ostepop123 Skrevet 23. september 2010 #17 Skrevet 23. september 2010 Hva mener du? Beklager? Aksepterer du at studien er ikke-randomisert eller gjør du det ikke?
Helseinterressert Skrevet 24. september 2010 #18 Skrevet 24. september 2010 Selvfølgelig bør disse være basert på tilfeldige utvalg ostepop, ellers kan jo du og jeg plukke ut de friskeste i hver kategori og da er vi vel fort like langt. Jeg tror du skjønner dette.
ostepop123 Skrevet 24. september 2010 #19 Skrevet 24. september 2010 Jeg er ikke sikker på om du skjønner forskjellen på randomisering og tilfeldige utvalg, Helseinterressert. Jeg tror IKKE du skjønner dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå