Gå til innhold

Musikk på fødestua, hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har anledning til å få spilt musikk på fødestuen, noen tips til bra fødemusikk:)? Til dere som har født før, hjalp det noe særlig psykisk med musikk? Har hørt at det kan være beroligende og avledende....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ligger der med de jævligste riene, tror jeg ikke at du bryr deg døyten om hva slags musikk som blir spilt. Tror jeg heller hadde syntes det var fryktelig irriterende med musikk som kan virke forstyrrende. Hadde muligheten til det forrige gang, men valgte å ikke ha musikk. Tror heller jeg hadde pælma anlegget i veggen hvis noen hadde kommet med beroligende musikk da, men det er bare hva jeg synes.

Skrevet

Jeg var helt i min egen smerteboble under sist fødsel, og hadde nok knapt lagt merke til musikken, eller kanskje blitt irritert på den til og med.. Orket ikke at folk snakket til meg heller, og mannen måtte for all del ikke røre meg hehe - så jeg ble ganske så annerledes og innesluttet kan du si;) Så for min del blir nok musikk ganske uaktuelt tror jeg..

Skrevet

Jeg hadde en fantastisk fin fødselsopplevelse i 2006 med førstemann- på fødeloftet i Stavanger. Der spilte vi musikk som vi hadde meditert endel til under svangerskapet. Det gjorde underverker for meg :) Gikk i Enya og rolige meditasjonslåter. Tror det er veldig smak og behag!

Min fødsel varte i 14 timer, og jeg var veeeldig glad for musikken..Jeg pustet rolig til musikken, og følte den hjalp på stemningen i rommet- litt mer hjemmekoselig :) når cden stoppet, så fikk jeg mannen min til å sette den på igjen for meg :) Husker til og med hvilken låt lillemann kom til verden til - det er veldig spesielt for meg å høre denne låten i dag.

Skrevet

Jeg tror nok jeg vil foretrekke stillheten og hverdagslydene... folk som går i gangene, ventilasjonsanlegget..Som mange andre ville jeg nok ha følt musikken som forstyrrende, og irriterende.

Husker da jeg fikk nummer to, da kom vi inn på natta og det var HELT stille på fødeavdelingen, men plutselig hørte vi en fødende som skrek, etterfulgt av sped barneskrik. Var ganske fantastisk (lyden ble båret gjennom ventilasjonsannlegget siden det ikke var noen andre forstyrrende lyder, og veldig rolig på fødeavdelingen den kvelden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...