Arons81 pp1 ikm 22, 23\9 Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Er det noen som kan "formelen" med b vitaminer for å få litt lengre lutealfase? Jeg har lutealfase på 8 dager og det hadde ikke gjort noe å fått den litt lengre. Vil ikke gå til legen enda, da vi akkurat har startet å prøve, men jeg vet jeg har kort fase da jeg har målt temperatur i flere år og brukt det som prevansjon. Noen som har råd for å forlenge lutealfasen?? Hilsen meg
dincene Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Wild Yam kan hjelpe sier folk som har prøvd. Søk litt info om wild yam så kommer det opp mange tråd om det
Arons81 pp1 ikm 22, 23\9 Skrevet 20. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2010 Takk for svar. Er så vanskelig å vite hva man skal prøve, da det er så mange ting å prøve der ute. Tenkte at vitamin b6 var bedre siden de samtidig hjelper mot pms:-). Og det kan jo samboeren ha godt av:-).
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Jeg hadde også lutealfase på 8 dager men forlenget den til 13 dager med vitex. Gikk faktisk fra 8 til 13 den første måneden og har holdt seg der de siste 4 syklusene (var 8 dager i ca 10 måneder). Kjøpte den herfra: http://www.helsekosten.dk/vitex_agnus_castus_400_mg-p-16340.html?bgsid=ee9n2hcboljkikqpb64j9t3bh7 Har ihvertfall fungert for meg så jeg er veldig fornøyd Er også mange som kombinerer det med B6 og/eller bidronningsgele, noe jeg har prøvd denne måneden. 11DPO så krysser fingrene det hjalp og vi får en positiv test i løpet av noen dager Lykke til!!
Babyønske �� Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Jeg er av de som har kombinert Vitex og B6(Pyridoksin). Snart 3 år siden nå, men jeg fikk stabilisert syklusen(bl a forlenget lutealfasen) og ble til slutt gravid. Det kan ta tid, 5-7 mnd for å få virkning med Vitex, men med meg gikk det bare 3 mnd før alt var normalt og jeg ble gravid. Jeg tok relativt stor dose med B6, 120 mg. Vet ikke om de er å få tak i som 40 mg tabletter i Norge lenger. Men man kan kjøpe 50 mg fra Danmark( f eks. www.helsekosten.dk) Jeg brukte forresten også Vitex tinktur, da kroppen har lettere for å ta opp og nyttigjøre seg av det enn av kapsler.
Giinaღ Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Wild yam skal også fremme progesteron, så ville nok prøvd det. Ble gravid på 1.forsøk med dette sist og prøver igjen nå Ellers kan du jo evt. prøve akupunktur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå