Gå til innhold

Hvor mye sover deres, cirka 10mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sover cirka 10.5-11 t om natta-ønsker meg tolv, men dessverre har han aldri klart det!

2 x 1.5 t vekkes-sover han mer om dagen har jeg inntrykk av at han våkner tidligere. Sover han mindre på dagen blir han fort sutrete igjen. Sover ikke etter fire og legger seg halv åtte+!!!

Kunne godt tenke meg å vekke han etter en time hvis han kunne ta dette igjen om natten?

Hva tror dere?

Sorry-dette ble langt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min sover omtrent slik som ditt barn. Da vi hadde fått inn skikkelig dagnrytme sov han fra 20 til 8. Men det ble endret etter en sykdomsperiode og tenner på gang. Her hjelper det ikke å sove mindre på dagen, han tar det ikke igjen på natta. Sover vanligvis to dupper på dagen, men da vi er i åpen barnehage sover han en dupp fra ca.kl. 13. Sover da alt fra 45 min til 2,5 time.

Skrevet

Synes det ser ut som et normat sovemønster, men kanskje du kunne la han sov mindre på siste dupp? Det gjør ikke noe å prøve en liten uke for å se om det blir forandringer. Vi holder på å prøve ut det å gå fra 3 til 2 nå. Ikke enkelt og jeg tror man får noen dager med små grinete barn, men det ordner seg. Prøv du også ser du hvordan det går.

Skrevet

ja enig det er nok et ganske normalt sove mønster...

har en på 2år som nesten alltid har sovet tolv timer på natta,ofte 12.5t også!(vet jeg er heldig). tingen med han var at han alltid la seg før sju? Søvneksperter anbefaler jo det? Selv om jeg tenker; det viktigste må vel være våkentid mellom soveperiodene!?!

Når smurfen våken 05 "ettellerannet"-synes jeg det er litt tidlig...men vet jo folk har det værre. Her soves det hvertfall sammenhengende! (endelig etter 9mnd)...

Skrevet

Hun er 11 mnd nå, men har sovet slik siden hun var omtrent 10 mnd:

Omtrent 11.5-12 timer hver natt + 2x1t dupper på dagen. Dette er det mest vanlige. Enkelte dager har hun sovet 1 dupp på dagen og andre dager 3. Enkelte netter sover hun dårligere enn andre, men generelt så er dette søvnmønsteret hun har hatt siden 10 mnd alder.

Skrevet

Kan nevne at hun her sover ikke lengre om morgenen eller bedre om natten selv om hun sover mindre på dagtid. Det har egentlig lite å si hvordan hun sover ellers på dagen. Det eneste er hvis siste dupp blir altfor tett inntil leggetid. Så vi prøver å ikke la henne sove etter kl 16, med mindre hun er så trøtt at det er helt meningsløst å holde henne våken.

Skrevet

Her er vi nok ikke like heldige... Sover vanligvis 8-10 timer til sammen på natta (svært sjelden 10...), og det er oppstykket i flere dupper. På dagtid blir det ca. 1-3 timer fordelt på alt fra 1-4 dupper (som regel 2). Virker som han fremdeles har en del plager med magen. Håper for hans del at det retter seg snart, er vel ikke bare jeg som blir sliten av oppstykket sovemønster :-/

Skrevet

Huff Tigerlise,håper det ordner seg med sovinga hos dere også snart! Blir sliten både store og små av trøblete søvn over lang tid..

Her går sovinga fremdeles bra. Hun sover 10-11 (sjelden 11 da) timer pr natt og 2 dupper x 0,5-1,5 time. Så veldig variabel dagsoving. Det optimale er 1-1,5 time pr dupp om dagen, får hun bare en halv time er hun sååååå gretten!

Skrevet

Poden er også en 10,5 t sover(storebror dro gjerne 13..), men må være fornøyd siden dette er sammenhengende.

Sover 2 ggr på dagen, morgen 1,5-2,5 timer. Ettermiddag, 30-45 min, vekkes 15.30.

Legger ham 19, men bruker lang tid på å sovne. kan ligge og surre i sengen i 30-45 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...