Tokatter_USA Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Jeg har bodd så lenge utenlands og har ikke fulgt med. Kan noen hjelpe? (Sleng på de mannlige også, like godt!)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Hva legger du i viktigste? Liv Ullman er vel på lista.. Eller tenker du på de litt yngre som spiller i alt nytt som kommer nå?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 tror ikke jeg vet navnet på 5 kvinnelige norske skuespillere engang.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Hva legger du i det da? Teater eller film eller alt? I så fall er jo Wenche Foss nr 1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Wenche Foss, hihi! Vet jammen ikke, jeg! Pia Tjelta? Linn Skåber? Eller så kan jeg ikke mange navn, nei! Vi har jo mange gode på Nationaltheateret (som jeg ikke kan huske noen navn på), men du tenker kanskje på film? Jeg tror vi kan konkludere med at Norge ikke er en stor skuespiller-nasjon, hohoho.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Liv Ullmann Wenche Foss Maria Bonnevie Ane Dahl torp Pia Tjelta
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Liv Ullmann Maria Bonnvie Pia Tjelta Ane Dahl Torp Ingrid Bolsø Berdal Wenche Foss Dennis Storhøi Aksel Hennie Trond Espen Seim Kristoffer Joner Mikkel Gaup Det var de jeg kom på... de viktigste norske har allerede gått bort Arve Opsahl Harald Heide Steen Aud Schønemann +++
Tokatter_USA Skrevet 19. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2010 Takk for listene. Jeg mente det jeg skrev: De viktigste, nålevende.... Med det mener jeg alle, de mest kjente, unge som gamle, film og teater. Nålevende. Wenche Foss og Liv Ullmann er selvskrevne, som ventet, og jeg er faktisk kjent med de fleste navnene på listene (muligens etter å ha vært på DiB i noen år), unntatt Ane Dahl Torp og Ingrid Bolsø Berdal. Jeg har sett en del norske, nyere filmer de siste par årene, men jeg husker ikke skuespillernes navn. Bakgrunnen for spørsmålet mitt var at jeg traff en norsk skuespiller i forgårs, som visstnok skulle være berømt, men som jeg aldri hadde hørt om, og jeg var litt flau over det. Og så lurte jeg på hvor utafor jeg egentlig var. Henne jeg traff var Bente Børsum. Hvor flau skal jeg være?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Vet ikke hvem det er jeg ihvertfall, måtte google henne. he he. Dronning i Reisen til julestjernen.. Ja ja..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Mikkel Gaup? Viktig? Han har spilt EN film av noen ebtydning, for snart 30 år siden. Etter den tid har han deltatt i Skal vi danse. Punktum.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Hun er veldig berømt ja, men det begynner å bli noen år siden hun var aktiv.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 Maria Bonnevie Line Verndal Ingrid Bolsø Berdal Lena Kristin Ellingsen Ellen Dorrit Petersen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå