Vimse + gullene Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Dere som ammer, tar dere et glass vin eller øl i blant?
bitthen Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Har drukket 3 glass vin i kveld. Gutten får morsmelk jeg har pumpet tidligere, og pusen får morsmelken jeg pumper i kveld Hadde jeg drukket et glass hadde jeg gitt bryst - etter ca 3 timer
2010 Mammaen Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Ja, det gjør jeg. Tar man et glass vin får man ikke akkurat så høy promille. Si f.eks. 0,5 promille (et stoort glass vin). Da har melken også 0,5 promille. Det er omtrent det samme som er i biola, så det er ikke skadelig for barnet, selv om man skulle ha behov for å amme rett etter man har drukket. Drikker man 3 glass vin (1 promille) og venter i 3 timer med å amme har man kommet ned i 0,55 igjen så det er heller ikke noe problem. Her i huset sover gutten vår oftest fra syv til ett før han skal ha mat, så jeg kan godt ta meg et par-tre glass uten dårlig samvittighet :-) Man bør jo selvsagt tenke på hvordan man reagerer på alkoholen også, for man skal jo ta vare på barnet hvis det våkner ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå