Gjest Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Noen som har erfaring med bruk av voksipose? Det er "original" voksipose (fra leverandøren voksi) vi har tenkt på å kjøpe. Denne type pose er jo ganske stor har jeg skjønt, og jeg aner ikke hvordan dette blir i vogn. Nå får vi riktignok en vinterbaby, og babyen er på sitt minste den første vinteren posen skal brukes, men jeg er usikker på hvordan det blir å ha en såpass stor pose i vogna. Skal ha vogna emmaljunga edge duo, så er jo forsåvidt "god" plass i bagen. Noen med erfaringer å dele?- før jeg bestiller?
Jenny251210 Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Har ingen erfaring, men vi endte opp med å kjøpe en liten Odenwalder pose siden babyen kommer til å være bitteliten til vinteren.
Smil123 Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Hei! Har heller ingen erfaring, men kommer også til å kjøpe Odenwalder posen men i "normal" str (koster 1899 kr på Barnas Hus). Denne er lett å "krympe" mens babyen er på sitt minste, og den kan brukes av barnet i lang tid fremover. Blitt den anbefalt på det varmeste:)
Alvefjeset Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Har hatt voksi pose til mine og vært veldig fornøyd med det! Hatt både oktober barn og juni barn!!! Kan trygt anbefale den!
tullalill Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 hei.jeg fikk tak i verdens beste voksipose tå ei som lager slike...og den er gull vært altså...kan sende deg mail adr evnt...
tullalill Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 send mail evnt til [email protected] heter solfrid
*smula* Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Vi har Voksipose. Er veldig fornøyd med det. Synes det var veldig greit når vi da gikk inn i butikker o.l., veldig enkelt å åpen opp så den lille ikke smelter. Posen varer lenge også, fordi den kan brettes på ulike måter. Har ikke erfaring med vognen du skal ha, men tviler på at det blir noe problem.
bokblomst Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Jeg skal gå for en Igloo Troller. Odenwälder kom dårligst ut i testen av vognposer som TV 2 gjorde, de tar fyr på et sekund...! Jeg vet bare ikke om jeg skal velge 0-2 år eller 0-6 år? Vet liksom ikke helt om barnet kommer til å bruke vognpose til hun er 6, dessuten er de ganske store, så det spørs om den da får plass i vognen... Hva gjør dere?
indigo25 Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Vi har gått for easygrow dunpose, som har forlengerledd og som dermed fungerer både til liten fyr og stor fyr i vogn. Virker veldig myk og god.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Vi har hatt Odenwalder Holly (den m bamse inni) til førstejenta, og kommer definitivt til å kjøpe samme pose til lillesøster også! Den er knallgod og varm, og med genial glidelås foran og snøring oppe ved hodeenden er den kjempegod og enkel i bruk- og barnet ligger godt beskyttet mot vær og vind fordi den kan snurpes så tett sammen på toppen. Det med brannfarlighet anser jeg som lite relevant, da jeg verken røyker eller camper mye ved bålet;) her er den; http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=349&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=410 (forresten på tilbud nå, 500 kr rabatt:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Voksien tar forresten myye plass i vognbagen, det gjør ikke Odenwalderen, fordi den er så lett og "fluffy", og enkelt kan tilpasses vognbagen (selv om den er lang og kan brukes helt til 3-årsalder)
*smula* Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 Vi brukte Voksiposen i vognbagen til pjokken var 8 mnd, så størreslen var ikke noe problem for oss. (SImo Duo-.vogn)
AO3 Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 Med Emmaljunga Edge duo burde det ikke være noe problem med en Voksi classic i bagen, ei barselgruppa hadde det. Du kan jo evt gå i butikken og be dem demonstrere det til deg, så ser du selv. Vi hadde en Voksi classic til førstemann, men den var for stor til en kombivogn-bag. En arvet saueskinnspose løste problemet, men vi brukte voksiposen mye i senga (midt på vinteren, bikkjekaldt på soverommet - men han hadde alltid passe temperatur i voksiposen, ull er gull!), og nå sover han i den i barnehagen. Denne gangen skal vi ha en Voksi urban. Synes det er veldig greit at det barnet ligger på ull, i og med at dun ikke isolerer noe særlig når man ligger på det. Ang å snurpe sammen posen rundt hodet: Jeg hadde ikke tenkt over det selv, men jeg overhørte ei dame som jobbet i barneutstyrsbutikk, som sa at man absolutt ikke måtte snurpe sammen posen rundt hodet. Da ligger barnet og puster inn sin egen CO2 (som er tyngre enn luft). Høres logisk ut, når man tenker over det...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. september 2010 #14 Skrevet 19. september 2010 Jeg snurper selvfølgelig ikke posen foran munn og nese, men rundt selve hodet. Det kan ikke skade, og har heller aldri opplevd noe problemer m det. Jeg har tenkt litt i samme baner når d gjelder bæresjal/ sele, for der ligger jo babyen forholdsvis tett og godt innpakket, også foran nese og munn, men har aldri hørt om noe problemer knyttet til det heller egentlig? (liten avsporing muligens men dog;) Jeg bruker forøvrig alltid lammeskinn i bunn av bagen, så isolasjon blir det mer enn nok av selv m dunpose=)
Gjest Skrevet 19. september 2010 #15 Skrevet 19. september 2010 Tusen takk for alle som deler sine erfaringer, og med innspill til valg av vognpose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå