begla Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Min nesten 4 mnd gamle søvn sover bare 45 min lange lurer på dagen. Er det noen av dere som har barn som har gjort det og som dere har klart å lære og sove lenger? Hvordan gjorde dere det i tilfellet? Begynner å bli litt desperat siden vi er oppe 3-4 ganger om natta også, ikke alltid for mer en å gi smokk å stryke litt på panna, men dog....
irisse Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Poden min er ca 3 1/2 mnd og sover kun 30 min lange lurer på dagen...han ligger i vogna. Når jeg ser han begynner å styre begynner jeg å bysse vogna, men kan stå å bysse i en halvtime før han sovner og jeg kan slippe vogna. Da sover han kanskje 30min til hvis jeg er heldig. Han våkner etter 30min tilogmed når jeg går tur, våkner, stresser litt og skriker. Pleier å sovne igjen etter 15-20 min, men det er ikke noe gøy å gå tur med han. Dette er ganske slitsomt og begynner å få senebetennelse i håndleddene av denne byssingen med vogna. Han sover ikke godt om natta heller, ca 3timer første økta(med et par-tre gråtinger). Får mat ca hver 3time hele natta og våkner hver time eller oftere og må gi smokk. Får han nesten aldri til å sove i sin egen seng etter mating, bare vrir seg og sutrer ut smokken osv...så blir til at han ligger med meg og vi sover dårlig alle mann. Uansett hvor dårlig han har sovet om natten våkner han etter 30min lur på dagen... Ganske slitsomt dette, får jo aldri hvilt meg på dagen heller. Har hørt om de som plutselig snur og begynner å såve godt. Håper det skjer med oss også..
elma82 Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Lillegutt her har også vært slik i perioder, bare sovet 30 min av gangen...Slitsomt!! Hvordan sovner babyen på dagen? Av seg selv, eller ved trilling, rugging av vogn, smokk osv? Når babyen kommer i en lett søvnfase (etter 30-45 min) er det ikke alle som greier å sove videre uten det som fikk dem til å sovne. Så hvis det mangler noe, har spyttet ut smokken eller vogna står stille, vil de våkne selv om de trenger mer søvn. Så trikset er kanskje å lære babyen å sovne av seg selv, uten div stimuli. Opp-ned-metoden anbefales!! Og noen barn bare er sånn, dessverre, uansett hva man gjør... Selv om knotten nå sovner av seg selv i senga si på dagtid kan han godt finne på å bare sove 30-45 min, selv om han ofte sover lengre også da (akkurat nå har han sovet 1t, og sover ennå). Men nå er jo han snart 1 år, trenger ikke så mye dagsøvn lengre og sover (endelig!) stort sett godt om natta.
begla Skrevet 22. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2010 Jeg har brukt opp-ned metoden siden han var 3 mnd (i 1 mnd altså), har brukt sovecoach.dk opplegget siden det fungerte så bra på dattera mi som nå er to år, det fungerer ikke på denne ganga desverre. har bestillt "the no-cry sleep solution" boka så jeg krysser fingrene for at den kan gi oss et "gjennombrudd".
Canari Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Hva er opp-ned metoden? Vi har også kommet inn i et dårlig mønster. Kun 30-minutters her også nå, må stort sett trille, bysse eller smokke. 4 mnd.
mam&mam Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 Sånn var lillemor her også, en halvtime, alltid, kunne nesten stille klokka etter henne. Men vet ikke hva som skjedde, men etter vi reduserte melkemengden og hun bekket 6 mnd sover hun lengre lurer på dagtid, heldigvis. Hun var akkurat som dere beskriver. Kunne gå tur og hun våknet likevel etter kort tid uansett, kunne ikke stoppe vogna engang. Kunne rugge å styre på, men sovnet å sov bare en ny halvtime, merkelig. Hun sov også en halvtime når vi la henne på kveldene og var veldig vanskelig å få til å sove igjen etter det, så det spørs om det hadde blitt en vane for henne å ha denne rytmen for søvn. Men nå har det heldigvis snudd, for det holdt på å gjøre oss gale. Rakk jo aldri gjøre noe som helst mens hun "sov" Ser det er lenge siden disse innleggene ble skrevet, håper det bedret seg for dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå