LillefamilieBsittgullnr2 Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Noen flere ? hvordan har dere det i sv skapet ? vekt ?førstegngs el flergangs ? Selv sliter jeg med korsrygg og dårlig mat lyst ...toppen av det hele fikk jeg munn blemmer her om dagen ...har lagt på meg 7 kg hittil men føler det legges på kroppen hvert minutt.. Er min nr 2 forresten =))
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 termin 1 desember, første gangs Har da lagt på meg 11-12 kg!!!! men men, så lenge baby har det bra så bryr jeg meg ikke så mye om det Jeg er plaget med dårlig rygg fra før og den har ikke blitt bedre, har nå bynt å få bekkenløsning (fikk beskjed om å ta det med ro så kansje jeg slipper å få det for ille) ellers er allt ok spiser og koser meg, prøver og bevege/trene rygg litt slik at jeg ikke skal stivne helt til. Gleder meg bare til at prinsessa skal komme syns tia kunne gått litt fortere, er i en "kjeder meg" fase nå. er 100% sykemeldt og er alene meste av dagen så. Full nedtelling av uker fra mandag, da er det 10 uker i gjenn Hurra
Student89 Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Vi venter en gutt 9 desember (28+4) Var på 3d ul i går og så han, og han var verdens nydeligste, så nå gleder vi oss bare mer.. 1290 gram er han blitt.. Svangerskapet mitt har vert helt problemfritt, og jeg nyter det å være gravid. Dette er mitt første svangerskap, jeg er 21 år! Går turer hver dag pga min lille hund.. har gått opp 9 kg, og er fornøyd med det! Så lenge lillegutt har det bra er det, det samme for meg! Jeg er i praksis for øyeblikket 100% som sykepleier student. Og når praksisen er ferdig om 6 uker, tra vi over det nye huset vårt, så her går tida nesten litt for fort Men når formen min er så god så er dette ikke noe problem, og en fantastisk samboer som stiller opp døgnet rundt!
mariabee Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Termin 7 desember. Merker på kroppen nå at ting begynner å bli tung, siden eg jobber på småbarnsavdeling. Sliter med forkjølelse så føler jeg bare går å hangler og aldri kommer ovenpå Har lagt på meg i overkant av 10kg, stort sett bare rundt magen og brystene. Er ikke så opphengt i den vekten, løper så mye frem og tilbake i løpet av dagen på jobb!
*Darkspotted* Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Jeg har termin 30.november, men håper på desemberbaby da=) Jeg er flergangs, blir min nr. 3. Jeg sliter litt med bekkenet og har gjort det siden jeg var 14-15 uker på vei, men klarer meg helt greit i hverdagen hittil. Jeg har lagt på meg ca 15 kg tror jeg. Det er jeg egentlig glad for, da jeg var undevektig og slet med å spise. Så denne gutten fikset meg og ga meg appetitten tilbake=)
minnimus83 Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 ja, eg har i desember, har termin 3. desember, mitt første barn, så dette er spennende
ღ٥ﻻ ﻉ√٥ﺎ ٱυღ Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Har termin 22 Desember,og venter jente Har slitt med bekkenløsning siden jeg var 15uker på vei.. Ellers har jeg lakt på meg 17kg.. Mitt 2 barn )
Puppemamma Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Jeg har termin 4 desember Går nå sykemeldt en uke pga jernmangel + bekken/muskelplager - men regner med å jobbe fullt når jernlageret er blitt bedre Har lagt på meg 5 kg - kjærsten mener jeg har gått ned på andre deler av kroppen så alt er på mage og pupper. Førstegangs så veldig spennende dette her - spesielt nå som jeg syns det virker som det er ganske kort tid igjen
super_s Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 28+1 her. termin 13 desember. er 22 år og førstegangs. lagt på meg ca 3 kg. så skal ikke klage:D
Beibi2014:) Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Hei. 28-2 her venter barn nr 2 den 12 desember. Gutt denne gangen. Gleder meg veldig til å bli mamma igjen:) Gått opp ca 10 kg, Synes det er helt ok siden jeg la igjen 11 kg ved fødsel sist. Går resten ned med amming om jeg skulle legge på meg mer ( noe som garantert kommer til å skje)
Fru.Antonsen Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Jeg venter mitt andre barn og har ikke lagt på meg stort.. Gikk ned 6kg så er det 3kg som har listet seg på igjen men nå har vekta stått stille siden juni mnd... Har lite plager denne gangen, har en ubeskrivelig svie/brennende smerte i sykkelmusklene i lårene mine nede ved knærne. Men bortsett fra det er det helt fint. Babyen vokser akkurat på tabellen slik den skal Og jeg har temrin 12.12.
Isola&Lille+julegave Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 Hei! Jeg har det egentlig veldig bra! Frisk, ingen plager. Har egentlig hatt et veldig greit svangerskap så langt! Var litt uggen og mye trøtt de første 13 ukene, men etter det har jeg vært i super form! Termin 10 desember med førstemann. (ei litta prinsesse <3 ) Eneste jeg merker nå er at jeg trenger MYE søvn igjen, og sover ganske dårlig om natten. Våkner ALLTID klokka 5 (+/- 20 minutter) og nå de siste dagene har jeg hatt litt halsbrann om natten også. Blir fort sliten. Orket ikke 100% jobb lenger, da jeg har en veldig krevende jobb som fort blir 10 timers dager, så nå er jeg 50% sykemeldt og har det mye mye bedre! Jeg har lagt på meg endel under svangerskapet. Jeg gikk ned 25 kg FØR jeg ble gravid og rakk aldri å stabilisere vekta. Trøstespiste endel før jeg bestemte meg for å beholde barnet - var mye greier der. Men jeg holder meg godt under det jeg veide før jeg begynte å slanke meg i alle fall! Tenker sånn at nå har jeg klart å ta av de kiloene én gang, så da klarer jeg det en gang til!! Så den vekta driter jeg rett og slett i!! Befrielse!!
LillefamilieBsittgullnr2 Skrevet 19. september 2010 Forfatter #13 Skrevet 19. september 2010 Høres ut som det er en flott gjeng her inne med termin i desember...gleder meg til å være med dere fremover....selv er jeg helt sjokolade knekt om dagen hjeeeeeeeeelp ....hehe ...og begynner å bli litt lei vente tid ...men prøver å se positivt da...=)))koselig at så mange svarte her da =))fortsatt god søndag jenter =)))
Margarita -- Skrevet 19. september 2010 #14 Skrevet 19. september 2010 Akkurat begynt på 3 trimester, det er så deilig!! Har tremin 13 desember med første baby, ei jente sies det:) Overtid den 24, så det er litt kjipt, mamma har gått 14 dager over med alle sine 4 unger:(( Av alle dager hele året må julaften være den kjipeste, MEN, så lenge alt går bra skal jeg ikke klage;) Lagt på meg 11 kg jeg da, synes dette er masse, 4 - 5 kg på en måned nå, vet ikke helt om det er så bra. Men har ikke blitt så veldig mye tjukkere på kroppen, men litt er det jo, og det er jo normalt! Magen begynner å bli stor, ingen som så at jeg var gravid før i uke 26, men nå vokser magen som bare det!! Morro:) Var supersunn det første 5 måndedene, ville bare ha sunn mat. Nå har det sklidd helt ut, og jeg vil heslt bare spise sjoklade. Det er et slit må jeg si!!! Det virker LENGE til det er vår tur til å føde disse småtassene, men tror nok tiden raser av sted, så de er nok ute før vi aner det:)
aprilb Skrevet 19. september 2010 #15 Skrevet 19. september 2010 Har termin midt i julestria med nr 2.. Håper han holder seg der inne til rakettene er fyrt opp :-) Har et flott svangerskap, ingen plager. Badvekta har jeg gjemt bort for lenge siden. Så lenge jeg enda får dungeribuksa på, er jeg fornøyd :-) Lykke til med desemberbarna!
kld Skrevet 19. september 2010 #16 Skrevet 19. september 2010 Har termin 12.desember og dette er mitt andre svangerskap. Jeg har lagt på meg 12 kilo og jeg regner med det skal bli flere. Bekkenplager og halsbrann begynner så smått å komme, og det er vanskelig å finne gode liggestillinger. Er i fullt arbeid og dagene går unna så det suser.
sibre Skrevet 19. september 2010 #17 Skrevet 19. september 2010 Har termin 14.desember, første gangs og spent. Har lagt på meg 6 kg per dags dato. Har slitt en del med urinveisinfeksjoner, men nå har jeg ingenting av noen ting. Litt sliten når jeg kommer hjem fra jobb bare.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 20. september 2010 #18 Skrevet 20. september 2010 Hei:) Har termin 13.des, men regner med at fødselen blir litt før, da de 2 andre barna er født 20, og 6 dager før termin:) Er altså 3dje gangs,har jenter, og får jente denne gangen også Har vært mye dårlig, og sliter med matlysten:( Lagt på meg 1/2kg, men tror det er bare vann, har masse vann i leggene.. Ellers er bekken og rygg mye vondt. Og en del hodepine og halsbrann og sover dårlig.. Gleder meg til å bli ferdig med fødselen!
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 20. september 2010 #19 Skrevet 20. september 2010 Førstegangs med termin 10. desember! Aller siste sjanse på julaften hvis jeg må gå 2 uker over termin. Har bare så lite lyst til det.. Har lagt på meg 7 kg og vekta skal vel bare oppover. Ellers har jeg vært i super form fra dag 1. Såvidt litt småkvalm og trøtt i begynnelsen. Nå merker jeg kun halsbrann om kvelden. Skal absolutt ikke klage! Kunne ikke hatt det bedre! Lillegutt ligger foreløpig i seteleie, men skal tidsnok få tid til å snu seg! Gleder meg helt sykt til han skal komme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå