Gå til innhold

dåpsdekorasjoner, pynt osv... hvor?

Anbefalte innlegg

vi skal snart ha dåp og jeg vil kjøpe inn litt ting til å pynte bordet med osv.. men jeg veit ikke helt hvor vi skal begynne å "leite" etter ting.. er det noen steder man kan få tak i sånt?

det er 3 uker igjen så jeg rekker kanskje ikke bestille på nett.. dumt om det ikke kommer frem..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142337090-d%C3%A5psdekorasjoner-pynt-osv-hvor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nille har faktisk masse greier! Gutten vår var marineblå i bånd på kjolen og pynt. (Anbefaler på det sterkeste marineblå i stedet for lyseblå på gutt, det var bare kjempefint!)

Kjøpte marineblå /mørkeblå lys, mansjetter duk, pyntebånd, servietter osv. De har jo rosa og lyseblå i alt mulig også.

Jeg ble overrasket over utvalget, trodde Nille var superharry, men det var mye fint der.. - og kjempebillig :-)

Hobbybutikk f.eks Panduro eller Nille!

Vi kjøpte både babyblå lys og store servietter på Nille som vi var veldig fornøyde med. Ellers kjøpte vi noen søte babybamsefigurer, løper og sløyfebånd, kakepynt, alt til bordkort på hobbybutikken.

Syns det var veldig greit å ha store servietter til middagen som ble satt opp som "seil" på bordet.

Så var det små servietter til desserten i samme tema.

Pga budsjett så laget jeg også blomsteroppsatsene selv - anbefaler å gå på gartneri for ferske blomster.

Lykke til med dåp! :) Herlig når det er over også :P

Nille, Ciro panduro hobby eller butikker som har panduro-hobby utsalg (se panduro.no). Ellers kan man finne småtteri på på bokhandel/papirhandelen. Staples har også noe hobbygreier.

Jeg kjøpte det meste på pandurohobby, Ciro og Nille. Kjøpte engangsduker på Staples.

På ciro hadde de masse søte pynteting. F.eks små blanke smokker med sløyfe som jeg knytte på stetteglass. Små barnesko som kunne brukes som bordpynt.

Kjøpte kubbelys på Nille, printet ut bilde av snuppa og brukte decoupagelakk over slik at det festet seg på kubbelyset. Knytte en sløyfe av hyssing rundt lyset.

Jeg kjøpte isblå kubbelys på Kremmerhuset, hvite små silkehjerter (Panduro) som vi strødde over hele langbordet (langs midten). Jeg kjøpte en lyseblå hortensia (Mester Gønn) som jeg klipte av blomstene på og brukte som blomster i små skåler, enkelt og pent. Hadde selvsagt hvit duk underst. Bordkortene var isblå klipt ut av kartong (Panduro) og stemplet med dåpsbarnet fotavtrykk i sølv (stempelpute fra Notabene). La serviettene ved siden av kuverten med bestikket oppå. Et lite sanghefte med bilde av dåpsbarne lå oppå asjetten (A5-størrelse). Jeg kjøpte også bokstavene til dåpsbarnets navn (i pappfigur) på Panduro og malte de hvite og satte de på gavebordet.

Panduro har utrolig mye fint til dekorering av bord.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...