Gå til innhold

Hva gjør dere sammen med babyer på rundt 4 uker når de er våkne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er liksom litt lettere når babyen er eldre, og man kan leke mer. Men nå? Jenta mi ligger i armene mine, vi øver oss litt på mageleie på gulvet. Vi ser masse på hverandre, og selvsagt snakker jeg masse med babyen. Men hva mer gjør dere? Har dere stort sett babyen i fanget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen liker sterke farger slik som rød og gul. Du kan ta f.eks. en helt enkel rød byggekloss (stor byggekloss) uten noe avanserte greier å la henne se på den. Det fikk jeg anbefaling om å gjøre på samspillveiledningen med en sykepleier når vi var på sykehus. Hold den litt over henne og rør sakte på den fra side til side. Du kan evt. ta noe med litt lyd i å se om hun liker lyden eller ikke. Du kan også synge til henne så hun blir vant til lyden og dette er noe hun helt sikkert liker:) Din stemme er jo best synes hun, uansett hva du selv mener.

Skrevet

Jeg har noen figurer med mønstre på i svart og hvitt som hun ser på, da "snakker" hun og lager godlyder. Når hun ikke orker mer snur hun seg bort så hun selvjusterer hvor mye oppmerksomhet og lek hun vil ha. Men hun er like glad for å ligge i armene mine og se på meg og hva jeg gjør, er vel mest nærheten hun er ute etter da :)

Andre ganger jeg har henne i armene geiper jeg til henne og får henne til å herme etter meg, smiler mye til henne og synger sanger eller bare nynner lyder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...