babyboom84 Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 hadde vært koselig å komme i kontakt med noen som får behandling på unn eller som har hatt behandlign der. jeg skal selv i gang med behandling der nå i begynnelsen av oktober og er kjempe spent å nervøs. selvfølgelig koselig om andre også har lyst å dele tanker å erfaringer for å korte ned ventetiden
Lilletrille,<3 Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Kanskje dumt spm. Men hvor/ hva er unn?
babyboom84 Skrevet 18. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2010 nei skulle vært tydeligere....hehe. unn er universitetssykehuset i nord norge
babyboom84 Skrevet 18. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2010 hei vi skal begynne på den 1 førsøket i oktober,er kjempe spent. enn dere??bor dere i tromsø??
minspire2 Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Vi tilhører UNN. Skal ha forsamtale i desember, og da blir det sannsynlig ICSI på oss. Spennende tid i møte Tok det lang tid fra samtale til dere skal være i gang? Så lei av ventingen, med sommerferie og alt
vera34 Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Vi bor i Bodø. Og vi fikk en gutt i jan 09 på første ivf forsøk. Fikk også da 6 egg på frys. Så nå har vi hadde ett søsken forsøk i juni som var negativt, holder på med 2 frys nå, hadde innsett 17 sept. Så håper det går denne gangen:-)
vera34 Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 hadde ikke for samtale. Men fikk brev fra de i des. om å ringe inn mens, valgte da å vente til feb før jeg ringte. startet da 20 mars med nesespray
babyboom84 Skrevet 20. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2010 vera34: oppmuntrende å høre at det faktisk er noen det har klaffet for på første forsøk krysser fingrene for at det går bra denne gangen.vet du hvordan det er med fryseforsøk....tells det som 1 av de 3 forsøkene??eller er det en "bonus" dersom man får mange egg som blir befruktet og fryses ned?? mokka: vi hadde forsamtale i midten av juni,men siden det har vært sommer stengt HELE august så kommer ikke vi igang før den 6 oktober.du ska se dere er i gang ikke så langt ut i nyåret
vera34 Skrevet 20. september 2010 #10 Skrevet 20. september 2010 fryseforsøkene e bonus, de regnes ikke med under de vanlige 3 forsøkene.
babyboom84 Skrevet 20. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. september 2010 så bra da får satse på å få mange befrukta egg som overleve opptining da.får jeg spørre om hvordan det var på uttaksdagen,tenker på om det var vondt og om personalet tok seg tid til dere eller om det bare var rett inn og ut igjen...... er det 14 dager etter innsettingen man skal ta blodprøve??det må jo virke som en hel liten evighet.
vera34 Skrevet 20. september 2010 #12 Skrevet 20. september 2010 personalet er veldig flink,de har god tid, og svare på alt du spør om. Både jeg og mannen min fikk en godt inntrykk. Så var det dette med uttak, for å si det sånn så er det ikke behagelig. Nå var jeg uheldig å var overstimulert, så hadde vondt fra før. I tillegg måtte de stikke 2 ganger på den ene siden. Men det er så fort overstått, og når man vet belønningen, så overlever du. Ikke gru deg, det er fort gjort, og de er veldig obs på at dette er ubehagelig. Unn praktiserer blodprøve etter 21 dg, men sier du kan teste hjemme etter ca 14dg. Å jaaaa det er en evighet å vente, jeg testet etter 11 dg
babyboom84 Skrevet 20. september 2010 Forfatter #13 Skrevet 20. september 2010 det var bra å høre.det er så utrolig viktig at man føler seg godt ivaretatt av personalet det er tøft nok det man må gå gjennom.huff du hadde max uflaks da,men det hjelper sikkert å tenke på hva resultatet forhåpentligvis blir 21 dager det var lenge det......tror nesten det må være den verste ventetiden i hele denne lange prosessen.håper dere får en positiv før julsgave
Ruger på 2 små gull <3 Skrevet 21. september 2010 #14 Skrevet 21. september 2010 Heihei Vi tilhører også UNN. Vi vet ikke så mye enda, står fortsatt på venteliste.. Hvor lenge har dere ventet? Vi har ventet i 8 mnd nå, synes ventetiden er helt forferdelig.. Spesielt når man ikke aner hva som skal skje! Masse lykke til alle oss =))
vera34 Skrevet 22. september 2010 #15 Skrevet 22. september 2010 tror vi har vært veldig heldig. Da vi søkte første gang i 2008, sendte gynokologen min søknaden i oktober og 20 mars var vi gang med behandligen. Når vi søkte om søskenforsøk i år, så søkte vi 10 mars og i mai var vi i gang med behandligen igjen. Det virke som de har veldig stor pågang for tiden. Huff kjedelig å må vente så lenge.Lykke til :-))
babyboom84 Skrevet 22. september 2010 Forfatter #16 Skrevet 22. september 2010 hej vi hadde samtale med ivf klinikken i midten av juni fikk da beskjed om at det var fult ut august.vi fikk tatt endel prøver og sendt søknad om ivf behandling.fikk svar at søknaden var innvilget nå i begynnelsen av september. jeg skal begynner med nesesprayen 6 oktober. synst 8 mnd hørtes unormalt lenge ut.for å få utredning står det på ventelistene at de beregner at det tar opp mot 22 uker.synst virkelig at dere brude purre på er jo helt håpløst å måtte gå så lenge å ikke vite når man kan komme i gang. har dere vært til samtale og evt utredning på ivf klinikken??
Ruger på 2 små gull <3 Skrevet 22. september 2010 #17 Skrevet 22. september 2010 Babyboom84: Har også skjønt det slik at det var helt fult til nå i sept. Mye pga sommerstengt avd (ifølge tlf damen på unn. har vært hos gyn her jeg bor, å det var det som sendte henvisning til UNN (dette var tidlig i desember, har ventet siden da). Ikke vært på samtale eller utredning. har ringt MANGE ganger, truffet på den samme damen hver gang, å hun synes jeg ikke har vært spesielt hjelpsom. Sier samme strofen hver gang om at jeg er så ung, å at de må prioritere. ( jeg er akkurat fylt 25). MEN, idag når jeg ringte, traff jeg på en annen dame som var svært hyggelig å hjelpsom. Fikk satt opp time til samtale å levering av sædprøve 7 okt Så enkelt alt virket i dag!! Er veldig lettet nå!! Lykke til, krysser fingrene for deg )
babyboom84 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #18 Skrevet 23. september 2010 så bra at du endelig fikk en klok dame på tråden og fikk time slik jeg har forstått det får ingen under 25 år tilbud om ivf eller kanskje det var silk at man ikke fikk begynne på benhandling før man var 25 år.kanskje detter var grunnen til at du måtte vente så lenge...... jeg er 26 å har aldri blitt møtt med slike uttalelser som du har fått.synst det er veldig dumt det er jo med på å ødelegge litt av tilliten til personalet,min mening da!de kunne jo svart på en annen måte.... masse lykke til nå blir det fart i tingene sikkert endel å ordne med så tider går litt fortere mens dere venter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå