Gå til innhold

Hvorfor bruker dere ikke tøymykner til ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref. annen tråd om tøymykner; ser at mange sier de ikke bruker tøymykner til ullklær. Hvorfor ikke? Ull tåler da så absolutt tøymykner. Om det er så veldig nødvendig er forsåvidt en helt annen sak, men jeg synes det er behagelig og fjerner mye av den statiske elektrisiteten som ofte oppstår i ull.

Her i huset bruker vi forresten konsekvent Neutral tøymykner.

Skrevet

Har aldri brukt tøymykner på ull,det er fordi jeg ikke synes ull trenger det.Er i grunnen så mykt uten..

Skrevet

jeg også bruker tøymykner på ull. Bruker det på alt. ENESTE tøymykner jeg tåler(er atopiker og tåler merkelig nok ikke neutal tøymykner, men bruker vaskepulveret til neutral) er Comfort Sensitive.

Skrevet

Buker også en liten dæsj tøymykner på ull, neutral tøymykner, for å fjerne den statiske elektrisiteten noe.

Skrevet

Milo har jo en egen tøymykner, uten at jeg har prøvd denne...

Skrevet

bruker miloe sin tøymykner, og da blir den deilige ulla veeeldig MYK!

Skrevet

milo skulle det stå

Skrevet

Bruker Milo sin ;) Comfort sensitive ellers :D

Skrevet

Er det bare jeg som synes milo sin tøymykner er veldig tykk i konsistensen? Satt veldig mye igjen i vaskemiddelrommet i vaskemaskinen!

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt kan du like gjerne vaske ulla med vanish hvis du likevel bruker tøymykner som ikke er beregnet for ull. Det har noe med ullfibrene å gjøre.

Til snuppas ull bruker jeg lanolinsåpe. det gjør at møkka ikke sitter så godt!

Forøvrig bruker jeg milo til ull (min egen og gubbens).

Skrevet

Vi bruker Milo tøymykner tilsatt lanolin på ullplaggene til hehe familien, lanolin gjør at skitten ikke sitter så godt. Om jeg ikke har Milo tøymykner i hus, bruker jeg ikke tøymykner på ulla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...