Gå til innhold

Han vil bare sove i armene mine.. Trenger tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på tre måneder vil bare sove i armene mine. Etter tre måneder med kolikk, er han blitt vant med å være mye i armene. Nå er kolikken mye bedre, men nå sliter jeg med å avvenne han med å sove i armene mine. Om jeg legger han fra meg, våkner ham med det samme. På kvelden/natta går dette mye bedre, så det gjeder merkelig nok bare på dagtid. Han vil hverken sove i senga eller vogna.. Til nød i bilstolen.. Han trenger mye søvn, så dette resulterer i mye sofasinning for meg.

Noen som har noen gode forslag til å få han til å sove for seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset hjalp det at veslejenta fikk en t-skjorte som luktet pappa som hun kunne ha inntil ansiktet når hun skulle sove på dagtid, hun elsker å borre nesa inn i den (jeg passer selvsagt på at hun får luft... :)) Hadde nok funket vel så bra med min lukt, men hun er jo så tett inntil meg ellers, så greit med litt ekstra "pappakos"!

Har også hørt om dem som bruker dette trikset + en varmeflaske, slik at den lille får inntrykket av både kroppsvarme og lukt, men kan jo kanskje bli avhengig av dette også?

Skrevet

Hei, slik hadde jeg det med min førstefødte:)

Var så fortvila da hun alltid våkna bare kort tid etter at jeg la henne ned og jeg fikk jo aldri tid til å kunne gjøre noe annet enn å ha henne i hendene.

Mor må både ha mat og stell hun også;)

Det som løste seg for meg var å hjelpe henne til å finne søvnen selv. Lag en koselig "krybbe" som er lun og god for barnet å ligge i. Barnet må selv være klar til å sove. Finn en god rytme med soving, spising og leking. Når barnet blir sutrete og øynene blir tunge, er det viktig å legge barnet til rette der hvor han skal sove. Ikke la barnet sovne i armene før du legger ham ned. Jenta mi protesterte noen ganger og andre ganger gikk det veldig bra:) Dette er en overgang. Når hun protesterte stod jeg og rugga i vugga og gav sutt, til hun roa seg. Det er forskjell på klaging og gråt! Når hun gråt og var sint, tok jeg henne opp og ansåg det som at hun ikke var klar til å sove. Tilslutt gikk det seg fint til og det var aldri noe problem.

Lykke til:)

Skrevet

Min er like gammel- og likedan, han har også - og sliter fremdeles med magen... Vi har prøvd alt, og vi sliter sofa sammen jeg og mini. Som regel da. Han kan sove max 30 min. i vugge. Av og til går det greit å legge han der etter mye styr, av og til er det umulig...

Han sover godt og lenge i armene mine, jeg sitter på bim/dib og facebook hele dagen.

Har slått meg litt til ro med at det er hos mamma han hører hjemme - som da vi levde i huler, hehe. Han sover godt om natta, og det går greit å legge han i senga for natta som med din. Dette viser at det er stor forskjell på natt og dagsoving.

Jeg skal til helsesøster og klage min nød på mandag...

Det er faktisk litt godt å vite at det ikke bare er meg.

Skrevet

Jeg har avvendt det litt gradvis. Først hadde jeg henne i armene, deretter sto jeg ved siden av vogna/senga til hun sovnet, deretter trakk jeg meg lenger og lenger unna. :)

Skrevet

Tusen takk for at dere deler erfaringer med meg :)

I dag har det faktisk gått mye bedre!! Tar han opp når han gråter (venter ikke så lenge at det blir vanskelig å ro han ned...) så legger jeg han ned igjen når han har roet seg og nesten sover. Etter noen runder har han sovnet :)

Jeg har hatt ledige hender hver gang han har duppet i dag!! JIPPI!

Foreløpig iallefall....Håper bare det ikke er et blaff.....

Skrevet

Bitthen:

Hva sa helsesøster?

Jeg skal til helsesøstra på onsdag, og har tenkt å lufte min frustrajon jeg også... :)

Skrevet

Høres veldig bra ut:) Det er nok ikke bare en blaff, men fortsett som du gjør. Det er nok litt arbeid i begynnelsen, men man får igjen for det.

Jeg skal selv starte med mine små nå tenker jeg. Godt å få hverdagen litt mer rutinert;)

Lykke til videre!

Skrevet

Se andre tråden som jeg har begynt, her står det.

Det kan være at han har vondt, siste tiden har han hylt om han har blitt lagt i vugga. Men han har allid foretrekt armene mine, og han kommer nok til å forbli her til vi får avklart om det er noe som feiler han :-S. Jeg tror jeg får ta opp problemstillingen videre når dette er avklart. HS foreslo reiving, men dette har jeg prøvd.

Som sagt har han alltid vært vanskelig å legge i vogga, men har han vondt eller det er noe som feiler han, får han ligge der han har det best inntil videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...