Gå til innhold

Det er merkelig hvordan hodet fungerer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med fødselsangst lenge.. Sto med en positiv test i handa, og panikken tok meg. Tida gikk. Logget inn her og var plutselig over på 2 trimester. Tiden gikk og hodet fulgte ikke med. Klarte ikke glede meg til alt som skulle skje. Mange tanker. Plutselig var det 3 trimester og kom inn hit hos alle dere koselige jenter. Har vært hos spesialjordmor for samtale og hadde en periode bare lyst til å legge meg under dyna, glemme alt og bli der. 100 dager ble til 40 og plutselig var man høygravid. Panikken slo litt inn. Prøvde å vaske litt babytøy, handle inn ting til babyen og prøvde glede meg. Men kjente ikke noe høy forventning til noe. 20 dager kom og man var plutselig fødeklar. Hva nå?

Men plutselig så begynte hodet og tanker å forandre seg. Kroppen er sliten og plutselig så slo tanken meg - jeg gleder meg faktisk til å føde. Jeg gleder meg til å se den lille mannen i magen som har ligget der i 9 mnd. Når alle kynnere og vondter kommer så tenker jeg at NÅ er det min tur snart.

I dag er det 9 dager til termin og jeg er roligere enn på lenge.

Mange prøvde gi gode råd og prøvde smitte med positive tanker gjennom hele svangerskapet. - "Det kommer til det punktet du bare føler deg klar og gleder deg, du er førstegangsfødende og hele prinsippet med at det ligger et lite menneske inne i magen din er så stort at det er vanskelig å forstå. Men den dagen du føler deg klar, da kan babyen komme." Nå ser jeg faktisk hva de mener.

Så til dere som sliter med de samme tankene som jeg har gjort, så blir det bedre. Kan ikke vente til fødselen starter og jeg får kjenne på smertene - for den største premien i verden venter. Og jeg gleder meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flotte ord!!! :) :)

Jeg har ikke hatt det som deg i så lang tid, men tok sin tid før jeg godtok at magen var okkupert for noen måneder fremover.

Utrolig godt å finne roen og føle seg klar for det som måtte komme:)

Lykke til med innspurten:)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver! Jeg har ikke hatt noen fødselsangst eller noe sånt, men på en måte hatt et ikke-forhold til hele greia.

Nå er det ni-ti uker igjen, og jeg tar meg noen ganger i å glede meg til fødselen, fordi vi endelig skal få møte jenta vår da! Og det er bare den siste uka at det har gått opp for meg at sannsynligheten for at dette går bra er nærmest 100 %. Plutselig begynte jeg å glede meg skikkelig, og måtte begynne å sette fram vugge og sånt her :)

Skrevet

Fantastisk bra skrevet. Noe slikt jeg også har hatt d i noen perioder... Kjente meg utrooolig godt igjen på den at d raste fort avgårede fra 100 til 40 dager igjen å høygravid. Er der selv nå... Har 43 dager igjen... Føles som at sist jeg sjekka var d 86... :o Men, kjenner på d nå at d skal bi godt å få hun eller han i armene snart. Guuud så jeg gleder meg :D

Skrevet

Så bra, jenter! Tror det er viktig og sette ord på de vanskelige følelsene også. For det er nok flere som tenker akkurat likt :-)

Lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Takk for kjempefint innlegg! :) Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg er og endelig kommet til et punkt hvor jeg gleder meg til fødselen, gleder meg til å møte den lille jenta i magen, ja rett og slett gleder meg til hva som venter etter fødselen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...