Gå til innhold

Julebord-dilemma :-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter planen skal jeg nå ha uttak og innsett i uke 47. I uke 48 er det julebord med jobben. Vi skal reise bort på overnatting, og jeg vet da ikke hvordan jeg skal få "vridd" meg unna drikkingen. En ting er når man skal hjem på kvelden. Da kan jeg alltids klare å finne en unnskyldning, men sånn er det ikke nå.

Noen tips? Er sånn at jeg nesten vurderer å ikke dra ;-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du går på antibiotika pga urinveisinfeksjon f.eks ;) En bør ikke drikke da pga virkningen og en kan bli veldig syk ;)

Den har jeg brukt. Eller at du har vært så dårlig i magen at du styrer unna alkohol denne kvelden. Tror det er noe magevirus som går.

Skrevet

Jeg har nå nylig vært i en slik situasjon, og selvfølgelig kom spørsmålet om hvorfor jeg ikke tok vin til maten etc....da svarte jeg kort og godt at jeg gikk på medisiner og at jeg ikke ville ødelegge kuren ved å innta alkohol. De som va tilstede var veldig enige om at det hadde de forståelse for, og vips så var den saken ut av verden:-) Enkelt og greit:-)

Skrevet

Du blir sykmeldt når du skal ha uttak og innsetting, da kan du si at du har influensa eller noe og derfor sykmeldt så sier du at du må gå på antibiotika. Da har de ikke noe mistanke fo du var jo tross alt sykmeldt. :)

Skrevet

Takk for tips, dere ;-)

Nå har det seg slik at jeg jobber i helsevesenet, så jeg det spørs om jeg kan bruke medisiner som unnskyldning for å ikke drikke. I hverfall med den antibiotikaen jeg pleier å bruke når jeg faktisk har urinveisinfeksjon, kan man drikke.

På en annen side, er det mulig jeg er sykemeldt den uka som julebordet er. Kommer til å be om noen ekstra dager, da jeg har god erfaring med det. Det avhenger jo av akkurat når uttaket og innsettet blir uken før.

Neeei. Akkurat nå synes jeg det blir så styrete, at jeg vurderer å heller finne en unnskyldning for å ikke dra ;-( Får tenke på det litt til. Enda etpar uker før påmeldingsfristen går ut..

Skrevet

...jeg jobber også i helsevesenet...gikk helt greit det:-)

Skrevet

Ja, kanskje det hadde gått med medisinunnskuldningen.

Det hadde vært så utrolig mye enklere om jeg bare kunne sagt at jeg er gravid ;-)

Noen på jobben vet hva jeg gjennomgår, men jeg har vært mer reservert ift å si akkurat når ting skjer.

Tenke, tenke ;-) En annen ting jeg renger med, er at det kanskje blir slitsomt å være på det julebordet. Jeg kommer jo til å være i en helt annen sinnsstemning enn de andre. Ikke bare pga alkoholen, men også fordi jeg da egentlig er "gravid" og går på hormoner. Tror kanskje jeg kommer til å synes det blir lenge å være "sosial". Hadde vært noe annet hadde det bare vært en kveld, men nå skal vi jo på "langtur"..

Skrevet

Jeg jobber også i helsevesenet og det gikk greit å si at en gikk på antibiotika :)

Men hvis det blir et stressmoment så hadde jeg ikke gått på julebordet. Jeg orket ikke å være sosial lenge om gangen i rugetiden...Ville ha muligheter til å krype inn i mitt eget lille hjem når tankene kom... Gikk litt i min egen lille verden :)

Skrevet

Jeg har forresten også blitt bedt på førjulebord ei hel helg nå i slutten av oktober og jeg har valgt å takke nei og har sagt jeg hadde dessverre planlagt noe annet som ikke kunne gjøres om på. Jeg regner med at jeg skal ha innsett rundt de tidene :)

Skrevet

du har et veddemål gående med en venninne eller mannen din.

Ingen av dere skal drikke alkohol før julaften eller noe slikt.

Eller du er på slankeren, eller hmm du går ikke tilfeldigvis på metformin?

Alkohol og metformin kan være en dårlig kombinasjon (og heltfint til å bruke som unnskyldning)

Magesår, for mye kolesterol osv er jo bra unnsyldninger også.

Du kan jo tom ha mistanke om magesår som unnskyldning, men da mp du holde deg unna så mye annen mat i tillegg..

Skrevet

Takket for alle tips, dere ;-) Må tenke videre på saken, og har en stund til på meg før jeg må melde meg på. Har funnet et antibiotikum jeg kan bruke som unnskyldning for å ikke drikke. Greia er også at jeg er så innmari dårlig på å lyve ;-)

Det er akkurat det Juli2011 skriver, som også blir en stor sperre for meg; lurer på om jeg egentlig kommer til å orke og være sosial over så lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...