bitthen Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Har dere innført dagrutiner? Vi har vel ikke det på sovinga, han får sove når han er trøtt, spise når han er sulten og leke og kose imellom dette Han sover ganske mye på dagen føler jeg. Varierende lengde er det da, etter hvor han sover. I vogna på tur sover han 1-1,5 time, i vugga 30 min, og har han vondt i magen sover han best med varmen i fanget fra meg (Sover best her uansett da) Men han kan ha 5-6 lurer hver dag, og er våken max 1,5 time mellom lurene. Vanligvis 1 time. Han kan også godt sove en lur til kveldstellet i 18.30- 19 tiden og ta kvelden da. Han våkner fremdeles 05- 07 om morgenen. Hvordan er det med deres små? Sover de mye? Dagrutiner?
Nynte Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Lillemann er 3 1/2 mnd og vi har ikke klart å få til noen dagsrutiner på soving ennå, men er veldig sånn 1 time soving (maks, men på trilletur kan han fint sove 2-3 timer) og så 1-2 timer våken, så en liten dupp igjen osv... Sånn er det helt frem til han legger seg kl 19:00. Han kan fint sove en 30 min en time før leggetid og sovne lett kl 19 allikevel. På natta får han mat engang, sånn i 3-5 tiden, og våkner ordentlig for dagen mellom 0630-0730. Han blir veldig fort trøtt, skulle ønske han hadde færre, men lengre dupper på dagen, men sålangt så lar jeg han regulere dette selv med søvn på dagtid.. Det er vel ikke så mye å få gjort noe med heller? Han har forresten vært sånn de siste to mnd, trodde nå som han nærmet seg 4 mnd at han kunne holde seg våken litt lengre om gangen.. Men han er veldig aktiv de minuttene han er våken da, ruller rundt og leker og skriker.. Men leser jeg han ikke når han blir trøtt og det bikker over til overtrøtt..har vi et helvete her..hehe
Helann og lillebror Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 4 mndr. Ingen faste tider for soving enda, men han sover enten 2 lange eller 3 korte lurer på dagen. Kan fint være våken 2-3 timer mellom lurene hvis han har sovet lenge nok. Han må stort sett trilles i søvn og sover ute i vogna. Hvis han våkner for fort, f.eks etter bare 30-45 minutter, sovner han raskt igjen hvis jeg triller noen meter bortover i gata. Kan forlenge lurene opptil 3 timer på den måten:-) Legger seg for natta i 20-21-tida og våkner i 7-tida. Men sover langt fra hele natta enda, da...
Gjest JuniGull2010 Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Det begynner så smått å bli rutiner på dagen nå. Etter at sønnen vår begynte å sovne kl 19.00 på kvelden, så har det blitt mye lettere her hjemme og det blir bedre og bedre for hver dag! Vi jobber ikke aktivt for å innføre rutiner, men følger sønnen vårt sitt behov og tilpasser oss dem. Før så sov han en haug med hyppige og korte lurer, og det var slitsomt! I dag ser dagen vanligvis slik ut: Våkner kl 08.00 og legger seg kl 19.00. Han sover 3 lurer hver dag på 1 - 2 timer, i dag sov han fra 10-11.00, 12-13.00, 15-17.00. Han er stort sett ikke våken lengre enn 1,5t, men idag har han hatt to 2timersøkter (bestemor har vært på besøk.............). Ialt så syns jeg han sover mer nå, enn han gjorde før... Han sover i vogna si eller i en liten lekegrind i stua, som har fungert fint som seng nå i starten. Jeg triller tur hver dag, men han våkner med engang vogna stopper, så jeg har begynt å gå en time hver dag. Så får jeg fin trim også! :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Han legges mellom 19-20 på kvelden.. Sover da til 6-7 for mat.. Står opp kl 8 ca.. Sover ett par timer pr lur, og har ca 4 lurer fra han spiser på morran og til han legger seg.. 2.5 mnd..
oopsidaisy:-) Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 frøkna her våkner kl 09.00. legges ut i vogn ca 10.30.sover 3-3,5 time.våken til 15.30 16.00,alt etter som når jeg blir ferdig til å gå i fjøset.sover da til kl 18.00. legger seg for natten kl 20.30.og sover da til 09.00 igjen om morgenen uten mat:-) måtte innføre rutiner nokså tidlig da det er mye lettere når man har to fra før,og i og med at jeg er i fjøset og da er avhengig av at hun sover da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå