Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Helmer og Hedda syns jeg er fine navvn.

Eventuelt Helle eller Hedvig.

Håkon er fint, men veldig vanlig blant mine venner. Hadde lyst på Helmer til den lille i magen, men mannen sa nei;(

Hermine blir for Harry Potter etter min smak, men det er meg;)

Fortsetter under...

Et par forslag fra meg, bare...

Alle dere andre har to stavelser, ergo synes jeg at den yngste også bør få det. Og ja, jeg synes opplegget med at gutter har r og jenter ikke er godt, og at dere gjerne må følge opp det.

Som sagt tidligere, så synes jeg Hedda passer godt, men et par andre forslag:

Hella - kjenner ei jente som heter det - hun kler navnet sitt vanvittig godt! Litt røff og tøff, jente med bein i nesa og ståpå-vilje. Betyr hellig. Kun 53 i Norge som har Hella som første fornavn, så her kan man få både et veldig godt og sjeldent navn - to fluer i en smekk ;-)

Helle - litt "søtere" enn Hella, men også et veldig stødig og godt navn. Betyr også hellig. Mye, mye mer brukt enn Hella.

Hilde - ikke så "in" kanskje, men et veldig godt navn. Betyr stridslysten kvinne, mye brukt, over 18 000 som har det som 1. fornavn.

Hilda - betyr også hellig, ca 1000 som har det som 1. fornavn.

Helga - ikke direkte "in" det heller, vil jeg tro, men stødig og godt. Betyr også hellig, og det er 4700 med Helga som 1. fornavn.

Hulda - samme kategori som Helga. Betyr myk, hengiven, som det danske 'huld', eller av Bibelens Hulda 'røyskatt'. 357 som 1. fornavn.

Annonse

Ville ikke valgt Hedda pga Hanna. Altså, at jeg ikke hadde valgt den a-endingen:)

Hera (gudinnen) Litt rart kanskje:)

Helena er vakkert

Hillevi er spesielt og kult

Haddy

Harja

Hanneli

Hanneke

Hanne(-)lore (vet om ei som heter det)

Harleen

Heena

Helia

Helmine

Henrikke

Hilja

Hilvi

Holly/i

Gjest Persille☠Kadalma

Usj, Henriette er et fælt navn. Heter det selv.

Jeg syns Hermine er et flott, nydelig navn, men jeg syns det blir et mye søtere navn enn det dere har i familien fra før, som jeg ser på som mer sterke, robuste navn. Av de du nevner, syns jeg Hedda passer best inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...