-S- Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Søndag kveld begynte det med svake,regelmessige rier. La meg på kvelden og våknet noen ganger i løpet av natta av skikkelige tak. Våknet av en rie kl 7.30, og da sjønte jeg at det måtte være i gang. Kom med 10 minutter mellomrom, og etter en halv time kom de med 7-8 min mellom. Kl 09 dro jeg til legen for sjekk, og da hadde jeg 3-4 cm åpning!! JIPPI! Var livredd for at det bare skulle være falske ting på gang. Dro hjem og pakket i bilen. Kom til sykehuset kl 13, da hadde jeg 5 cm åpning, rier med 5 min mellomrom, men det var ikke spesielt vonde rier. Fikk fødestue, der jeg lå i badekaret en god stund. Var oppe på toalettet en tur, og da merket jeg hvor godt badekar egentlig lindret.. Ble sjekket igjen kl 16, da var det 7-8 cm åpning, fortsatt synes jeg riene var absolutt overkommelig, og ikke i nærheten av det jeg hadde forestilt meg. Syntes det var aller best å stå under riene, og støtte meg til fotenden av senga. Fikk akkupunkturnåler, men det hjalp ikke særlig. Fjernet nålene etter en stund, fordi de var ubehagelig å ha der.. Ca kl 18 begynte jeg å få skikkelig pressetrang. Ble sjekket og hadde full åpning, men hodet sto for langt oppe, og han var stjernekikker. Fikk derfor ikke lov å presse. Det var ille! Hadde det slik til ca kl 20. Jeg ble skikkelig sliten, riene kom veldig tett, så var ikke mye tid til å hente seg inn. Prøvde lystgass under 2-3 rier, men det ble jeg bare kvalm og svimmel av, så det jeg hadde av smertelindring var massasje og varmepakninger. Kl 20 tok de vannet, og etter det begynte ting å skje. Sto på kne i senga og hang over ryggen som var tatt opp. Hodet kom ganske raskt ned, og jeg fikk ordentlige pressrier. Heldigvis snudde han hodet riktig vei også! Men jeg var så utslitt av de to timene med pressrier uten å kunne presse, at riene ble korte og lite effektive. Brukte mye av riene til å puste i stedenfor å presse, fordi de som så tett. Ble satt på drypp, og det ga resultater. Kl 21.17 kom verdens nydeligste gutt til verden! Han veide 4296g og var 53 cm!! Ingen smågutt altså, men helt perfekt! Nå storkoser vi oss hjemme! Ammingen har gått helt strålende, men nå har jeg litt for mye melk, og har fått tette melkeganger, så litt styr med å få tømt nok og ofte.. Konklusjonen min er at fødselen var en fantastisk opplevelse, og hadde det ikke vært for de to timene med pressrier uten å presse, så hadde det vært perfekt! Åpningsriene ble aldri i nærheten av det jeg hadde forestilt meg! Takk for meg! Har vært fantastisk å ha dette forumet i ventetiden:) Lykke til alle sammen som venter!
2 boys & now pink Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Wow, gratulerer masse med lillemann! Kos dere masse hjemme... Send over evt resterende fødestøv! Hehe Snakkes på DIB
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Gratulerer så mye ! Hørtes ut som en drømmefødsel, med uunntak av de 2 siste timene!
mamma til 3:) Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 Gratulerer så mye:) Har ikke sett deg her inne på "ei stund", så har tenkt at du lå i fødsel:D Lykke til videre!
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Gratulerer så mye med prinsen :) Kjekt å høre at åpningsrier kan være overkommelige....og krysser fingre for at min prins har haka på rett sted...høres slitsomt ut med disse stjernekikkerne! Kos deg masse hjemme nå med gullgutten :)
heltutrolig #Overtid# Skrevet 18. september 2010 #9 Skrevet 18. september 2010 Så flott at det ble en sånn fott opplevelse for deg.. håper det blir det for meg og... Gratulerer så masse med prinsen...
Voyeur Skrevet 18. september 2010 #10 Skrevet 18. september 2010 Gratulerer med stor og fin gutt;) Hørtes ut som en bra fødsel, unntatt de to siste timene da;) Lykke til videre;))
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. september 2010 #11 Skrevet 18. september 2010 Grattis!!!!!!
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 18. september 2010 #12 Skrevet 18. september 2010 Gratulerer sååå masse
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 19. september 2010 #14 Skrevet 19. september 2010 Gratulerer så masse! Du må gjerne sende over litt "Lykketil-støv", for en slik fødsel håper jeg jeg får Det må være så deilig å være ferdig.. Masse masse lykke til!
<3 Lykke <3 Skrevet 20. september 2010 #15 Skrevet 20. september 2010 gratulerer så mye! jeg skjønner ikke helt at dere klarer å huske tidpunkt å alle detaler rundt fødsel.. jeg kommer sikkert ikke til å få med meg noen ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå