Gå til innhold

?SKRAVLETRÅD FOR UKE 41?

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, om du er koko så er vi flere. :) Kan ihvertfall snakke for meg selv. Ti hi..

Artig innlegg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!

Dytter denne herlige gjengen på topp igjen.

Kan melde om at kvalmen absolutt ikke vil gi seg, er på grensen til ubehagelig faktisk...

Skrevet

Heisann

I dag var gikk tempen fra 36.19 te 36.74 så det var hvertfall eit stort temp hopp i dag . Sov litt urolig men det påvirker ikkje tempen så kraftig.. Det vil si at da var jeg en bekymring mindre .. El har vert og progesteronet har begynt å virke.. Vanskelig å sei kor mange dpo eg .. Ff setter el dag te 30 sep men eg hadde første neg test 2 okt ... Men tror eg komme te å regne fra eg hadde neg test så da e eg 2 dpo ; )) eg har veldig såre bryst vorter.. Tenkte at det etter el men det e jo og 2 dg siden.. Utenom det kjenne eg ikkje så mye enda !! Hadde mye utflod i går men det kan godt ha vert sæd rester .. Det e aldri godt å vite !!

Ha ein god dag jenter ; )

Skrevet

Da er O-store-EL-langhelg over og det er bare å glemme hele saken frem til en evt IKM eller noe annet... Sææærlig. Mannen sier at "du må prøve å ikke tenke så mye på dette". Ehm... Fortell meg hvordan. Det blir vel heller å analysere hver eneste luftboble og muskelsammentrekning som går gjennom systemet, tenker jeg. Hihi. Har hvertfall hatt mensmurringer siden EL, og liker å tro at det ikke var slik forrige måned. Men det var det jo helt sikkert... :-) Skal lure på om noen forskere har forsket på prøvere - hehe - et stilstudie av de sjeldne, vil jeg tro. :-)

Skrevet

GOD MORGEN GILRS!!

Skal si, noen leter etter EL symptomer, og andre etter gravid symptomer.. Det skjer visst mye her i dag :):)

Skal bli spennende å se hva denne mnd bringer oss..

Jeg har hatt en skikkelige EL HELG, begynte å lyse postiv som bare det på lørdags morgen, skjekka i dag før jeg gikk på jobb, og den er ennå knall positiv :) Er det vanlig å ha EL i 3 dager? er det når EL testen slutter å lyse at egget er sluppet og at jeg også da skal ha sex? Jeg har lagt inn aksjer på lørdag og i går, men må vel forsette med det hele uka?

Skrevet

Hei surreguri

eg hadde positiv el test på morgenen 3 dag .. Gikk og la meg igjen og meg og mannen koste oss litt. Tok ein ny el test kl 14 og den var negativ .. Så det kan forandre seg fort

Skrevet

Takk metti8 :)

Begynner å bli lei denne hompingen..

og mannen har bare rosiner igjen..hihi

men når den blir negativ så bør me også kose oss? For då ligger vel egget å venter i ca 1 dag?

Er spente på om EL-testen er negativ når eg kommer hjem..

Ifølge EL-kalkulatoren så er min EL dag i dag 4 oktober (syklus på 29 dager)

Skrevet

Wow...her skjer det ting damer...som dere skravler da...hihi...

Homping ja Surreguri...et veldig passende ord i denne "hektiske" prøvetid...:-D

Vi tok oss selv i det her hjemme i å spørre hverandre, om det er "nødvendig" med homping i dag, denne helgen...begge var slitne etter å ha holdt på ute å forberede/rydde til vinterens ankomst...

Man blir absolutt litt kjei når man er på 10 pp og helst skal holde igang hver 2. dag,selv om man setter stor pris på den delen av samlivet....

Nesten litt deilig når EL har vært og man går inn i ventemodus...hahaha...

Jeg tror da endelig at jeg fikk EL på lørdag,tok ingen tester...hadde sååå utrolig vondt i korsryggen så trodde jeg skulle knekke av,pluss murringer da såklart...så da kom den to dager senere en det den har gjort før...hmm...

Nå går vi inn i ventemodus da, men selv så forventer jeg ingenting denne mnd...aner ikke hvorfor,tror bare ikke at det skjer nå liksom da det ikke har skjedd før...

Tenker på den undersøkelsen hos spesialisten som jeg skal til, og lurer veldig på om de finner noe....er nok det som har tatt opp tankene mine nå!

Vel,det var litt fra meg...kjempekoselig å se det er så mye liv her inne...:-))

Ha en super dag!

Skrevet

MakeNo4

Haha! Ja, jeg har ikke blitt hompet sånn på lenge. Etter 12 år samboerskap går det jo mye opp og ned på sex fronten, det siste året før vi begynte prøvingen var preget av mye neeeed, men mannen er jo glade han, endeligt litt action! Ja, jeg ser også frem til ventemodus, så jeg slipper å tenke og teste 2 ganger til dagen :):)

Mannen sa i går om han ikke skulle henge meg opp ned i taket, sånn at ingenting renner ut igjen.. hehe, begynner å bli utålmodig han også..kan ikke skjønne det, han får jo HOMPE!

Ååå, kom EL litt sent? da blir vel IKM 2 dager senere også? Ja, skal bli en lange ventetid dette føler jeg..Nårtid er undersøkelsen din? Jeg kan ivertfall fortelle deg det at da jeg ble gravid med 1 mann hadde jeg avtale med spesialist jeg også. Både jeg og mannen skulle til utredning da hadde vi prøvd i nærmere 2 år. Når jeg fikk time til det slappet jeg av og samme dag jeg var på klinikken og pratet med gynokologen var jeg allerede gravid :) Jeg husker jeg gikk med bind og ventet på tantå som aldri kom, var på do hver andre time..hehe Det ble med den ene timen, trengte ikke å komme tilbake..

Det virket ut som at jeg kavet meg sånn over å bli gravid at vi rett og slett ikke fikk det til, og så da jeg var i gang med hjelp og slappet av og levde som før, POFF så satt spira :)

Jeg er også den fødte pesimist, en sånn forsvarsmekanisme jeg har, for å spare meg for store skuffelser, så jeg tror heller ikke at jeg vil bli gravid med det samme. Av erfaringer prøver jeg derfor å leve som før og bare hompe når EL test lyser, så fort den er over venter jeg på tantå..

Skrevet

Ti hi.. Er også bittelitt lei av denne hompinga. Det er ikke sååå enkelt å holde det gående med annenhver dag over lange perioder. Så nå har vi hatt noen dagers pause. Mannen begynner å bli klar for action igjen har jeg blitt varslet om. Off... He he.

Skrevet

Heisann, her er det ingen syptomer og melde....kjenner innimellom litt rivinger stikkinger i eggstokkområdet, men det har jeg hver mnd etter EL så det er nok definitivt ikke ett symptom!!!! Meeeen det er nok aaaalt for tidlig uansett!!! Her er det snakk om å psyke seg ned og ikke få noen forhåpninger:-) He, he....:-)

Godt vi ser humoren og galskapen i denne Prøving/symptomjakten;-)

Skrevet

Da satt den...håper jeg!

Jeg har ikm søndagen i uke 41 (en eeeevigheet til!), så jeg har vel eggløsning en eller annen gang rundtom nå.. er bare på første pp, så foreløpig satser vi uten el-tester o.l.

Har jo, som jeg har nevn over her, vært syke hele denne pp'en (hurra for deeet!) og mannen er fortsatt dårlig. Så derfor har det blirr svææært lite action :( Har hatt sex fire ganger siden mensen, så sannsynligheten for at dette er "vår" måned er vel heller liten. Skulle spiren sitte noen av disse fire gangene, så måtte det vært i går (selv om jeg egentlig tror jeg hadde el for et par dager siden, da jeg hadde en del mer utflod enn ellers) - så egentlig har jeg vel bare et ørlite, fattigslig håp å klamre meg til :)

Så nå begynner også min jakt på syptomene... Masse lykke til alle sammen :)

Skrevet

Hm, er overraskende rolig så langt, og greier å la være å analysere alle små knip og stikk, utrolig nok. Så langt tenker jeg bare at hvis det stikker og kniper, så er det vel enten tarmene som holder på, eller så er det progesteronnivået, som jo øker fram mot mens uansett om man er gravid eller ikke. Jaja, får kose meg med edrueligheten så lenge jeg har den, er vel en viss sjanse for at symptomjakten tar seg opp etterhvert som ikm nærmer seg. Himmel, det er jo godt og vel en og en halv uke til ennå! Utrolig lenge!!

Skrevet

Jeg slapper av så lenge jeg innbiller meg selv at det har klaffet... :) Den dagen symtomene begynner å dale og jeg blir usikker på at dette egetlig var en suksess, da kommer analyseringen for fullt.

Akkurat nå ser jeg frem til å kunne teste, hvis jeg slipper unna spotting. Kommer garantert til å svi av en test til helga. He he.

Skrevet

Apropos symtomer...

Trøtt, puppespreng (de er serilst store altså!) og kvalme. Kvalmen gir seg altså ikke, har vært sånn et par dager nå. Begynner selvfølgelig å få et håp her...

Hva med dere andre damer? Kjenner dere noe?

Skrevet

Oj, så spennende, dette høres jo lovende ut, da! Jeg tror aldri jeg har fått oppblåste pupper uten å være gravid, faktisk!

Skrevet

Ingen verdens symptomer her hos meg, ikke mer enn normale rykk og napp fra tarmer og diverse..

IKM Søn 17 okt.

Leeenge å vente!

OG JA! Alt for tidligt til å kjenne symptomer.. haha!

Hadde jo for søren EL i helga ka er det eg innbiller meg liksom?

Skrevet

Noen som vet om man blir kvalm av wild yam?

Skrevet

Hmmm, tror ikke det er uvanlig å bli kvalm av Wild Yam?? Legg ut en tråd utenom skravletråden vår å hør om noen har erfaringer. Vet at noen også blir kvalm av bidronninggele...

Ellers her i gården er det ikke andre symptomer enn at jeg definitivt kan kjenne at jeg har hatt EL, det kjennes til tider ut som om jeg har fått "sting" i eggstokkene når jeg reiser meg opp eller strekker meg, nesten sånn at jeg må gå litt krokbøyd noen meter...., men det er stort sett slik hver syklus....noen sier det kommer av at eggstokkene produserer progesteron....får håpe det er tilfellet da:-)

Make no 4; nårtid var det du skulle avgårde til GYN da?? blir det i denne syklusen??

Skrevet

heisann

begynne kjenne litt på tolmodigheten nå ja : ))

eg går fra å være pessimist til optimist !! Men det e vel sånn det e i denne prøve tiden.. Berg og dalbane her i gården ja.

Har vondt i puppene og litt stikkinger i underlivet

Skrevet

Hmm.. Jeg begynner å få vondt i magen. Det hadde jeg siste periode også noen dager før jeg plutselig fikk besøk av TR. Hadde kortere syklus sist gang, så blir ikke overrasket om TR kommer til helga. Så nå beygnner pessimismen å ta meg igjen. Nei og nei!

Skrevet

Heissan...

Her ser jeg dere er i full gang med symtomjakten og tolking av alle kroppens lyter..

Selv kjenner jeg absolutt ingenting så har ingen forhåpninger denne mnd,men hadde jo EL i helga mener jeg, så tidlig uansett..

Men en ting som er rart er at jeg ikke har fått vondt i puppene,noe jeg får bestandig...noe sinnsykt vondt,så vondt så jeg må gå med armene ut fra kroppen...hehe,reine michellingubben jo...merkelig!

Lillemy: Har time den 20 oktober...ville ha med meg denne pp så bestilte time etter TR besøk...

Kan tro jeg venter og teller dager, bare det å få kontrollert litt mer nøye at ting er i orden... Gleder meg faktisk til å kunne senke skuldrene etterpå uansett svar..:-)

lubine: Krysser fingrene for deg om at TR ikke kommer...:-)

Skrevet

Å så spennende da, tenk om han ser noe der inne da??? Jeg har heller ikke vondt i puppene, men det varierer nu fra mnd til mnd det også her i gården.....

Lubine: TENK POSITIVE TANKER!!!!! ;-)

Skrevet

heisann

I dag e eg litt i det sentimentale hjørnet.. Syns der e alt for mange baby reklamer og sånn på tv .. Tar ikkje mye hensyn te oss som prøver å bli gravide : )) Søte babyer overalt.. Kjenner jeg er velig redd for at ei vennine som begynte å prøve samtidig me meg ska si hu e gravid... Unne hu det for all del men eg og vil !!!!

Men men nok syting fra meg ..

Denne perioden e eg litt 50 / 50 ... har noe symptomer men de kan forklares me andre ting og

Skrevet

Jepp det er jaggu meg rart hvordan man ser gravide mager overalt... plutselig reklamerer de for clearblu graviditets testere på tv og reportasjer om baby making i avisene og you name it....

Jeg er drit redd for at svigerinna mi skal komme å si hu er gravid før meg.... VIL IKKE!!!! Da tror jeg at jeg blir KJEMPE lei meg.... vanskelige greier det der....:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...