Gå til innhold

?SKRAVLETRÅD FOR UKE 41?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God aften damer, er det noe liv i leiren?

Lurer også på hvor vårt vandrende leksikon har tatt veien. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen..

Kjempekoselig at flere melder seg inn...jo fler jo bedre..:-)

Lillemy,vårt orakel koser seg nok med å ruge på gullegget de fant,men får håpe hun kommer snart,blitt en fin gjeng her nå..:-)

Selv er jeg på dag 14,men tror EL var i går...hadde noen skikkelig knivstikk i nedre del av magen igår kveld så blir nok litt aksjeinnlegg idag også...må gardere seg litt..

Er du ferdig med EL lubine,og isåfall hvordan er følelsen...?

Metti,merker du noe til EL ennå?

Dere andre - hvordan er ståa? :-)

Ha en finfin dag!

Klem

Skrevet

så spennende å se om noen får dette til denne mnd!

Jeg håper eggløsning var 28. (etter beregningene skulle det være da) men har lite symptomer på eggløsning... Lagt inn aksjer i helgen og på evn el dag, men vet ikke om det blir noe mer denne uka siden han er bitt syk og jeg skal jobbe... håper vi har beregnet riktig!!!;) Har veldig lyst på junibaby!

Har ei juli-jente fra før og vil få termin rundt hennes fødselsdag hvis vi ikke får det til denne mnd, men neste...

skal vi evn vente og prøve på august barn isteden tro?? vanskelig å "sjanse" på sånne ting, er jo ikke sikkert vi får det til...

Skrevet

God morgen damer!

Sniker en tur innom her i kaffepausen... :)

Ja, jeg tror jeg er ferdig med EL. Jeg er dog litt usikker på hvordan det fungerer med positive utslag på EL-test og når egget faktisk slipper. Har spurt om det litt lenger oppe, hadde et håp om at Lillemy visste noe om det. Men skjønner jo at hun er opptatt med klekking i disse dager. ;)

Det jeg erfarte denne gangen er at jeg har EL litt tidligere enn hva jeg trodde, rundt dag 12. Samtidig erfarte jeg at de ømme puppene kommer parallelt med EL. Vi la inn aksjer lørdag-mandag-onsdag, hadde positiv EL-test mandag ettermiddag. Håper at det er tilstrekkelig aksjeinnlegging...

Har tatt bidronninggele frem til tirsdag kveld, gikk over til wild yam i går. Tok to kapsler. Men det jeg lurer på er hvor stor dose jeg skal ta? Må jo kjøre på litt, men startet litt forsiktig... Hva anbefaler dere? Både morgen og kveld? Antall kapsler?

Dette er veldig spennende! Skulle det gå denne gangen får jeg termin på omtrent samme termindato som jeg hadde i år.

lillemor 08: Dette er ingenting å vente på! Plutselig tar det lenger tid enn planlagt, og da kjennes det kjipt å ha "sløst" bort måneder på å vente på den riktige måneden. :) Det er mitt råd.

Skrevet

Hei

ikkje så mye tegn til el enda nei !! Skjønner ingenting eg . Pleie alltid ha det på dag 14 og nå e eg på dag 19.. Men eg tror at el testen var litt sterkere i går så har eg jo det slime. Så den e kanskje på gang nå. Men fy fillen så kjedelig det er å vente på el.. Ein vil jo komme videre til ikm !!!!

Skrevet

Lubine,dette fant jeg om El tester...

Eggløsningstest hjelper deg å finne de dager hvor du kan bli gravid. En eggløsningstest registrerer urinens innhold av LH, som skifter kraftig 24-36 timer innen eggløsningen. Eggløsningstesten viser helt enkelt når eggløsningen er i gang, og forutsier dermed de to dager hvor du har størst sjanse for å bli gravid.

Egget lever opptil 24 timer etter eggløsningen.

Når El testen er negativ igjen,har det jo falt.

Metti: Hvor lang syklus har du?

Skrevet

syklusen pkeier å være ca 30 dager .. har tempet og da pleier el ligge rundt dag 14 så det e veldig rart dette her .. Men eg var forkjølet rett før dag 14 så kan være det som utsatte det.. Satse på at el er på vei nå så eg kan komme meg videre i neste vente periode

Skrevet

nå fikk eg positiv eggløsningstest !!!!!!!

så gla eg blei jippi : )))))

Skrevet

Smilefjes på CB i morges!! Som forventet, egentlig. Så idag leverte jeg poden i barnehagen og tok en liten tur hjem igjen før jobb. Smilefjes inn døra på jobb. :-) Tror ikke mannen er så aller verst fornøyd han heller. Hihi. Nå er det bare å tenke gode tanker og krysse fingrene. Lykke til til alle dere andre også.

Skrevet

Hei, hei jeg er her i kulissene, men pgs av veldig travle dager med jobb og travle ettermiddager/kvelder og ja Gull klekking og det som følger med det så er det blitt lite tid her inne.... kommer strekere innom i kveld eller morra formiddag:-))

Ha en fin dag

Skrevet

Heisan jenter

Jeg er helt ny her inne og lurer fælt på hva pp er og andre gøyale forkortelser?

Skrevet

heisann

pp står for prøve periode. Du teller da hver mnd du har prøvd bli gravid. Jeg er feks i 2 pp det vil si at det er andre mnd jeg prøver bli gravid

ikm er ikke kommende mens .. den dagen mensen skal komme det bruker en ikm når en ikkje ønsker at mensen skal komme

dpo er dager etter eggløsning

håper det var litt oppklarende..

Skrevet

Takk for info :)

Greit å ha med seg dette.

Jeg har prøvd i 10 mnd nå å bli gravid, va hos gynekolog i dag og fikk Pergo (jaaa, fikk de 2 siste på apoteket og forventet inn neste gang er i november)

Så nå har jeg begynt på første kur der og håper jo selfølgelig at dette skal hjelpe.

Skrevet

Jau Jau damer..

Da er det snart denne surrehøna sin tur håper jeg..

Er nå på dag 12, prøvingen er i gang og mannen venter forventningsfull på at han skal få seg noen hyrdesstunder igjen :):)

Ikke positiv EL test enda, men kan da ikke være så langt borte? ca syklus 29 dager.

Prøver å ikke tenke på dette maset om dagene, legger det litt vekk, og gjør ting som jeg vanligvis har gjort.

Tenkte i går at det er helt sykt hvor sent disse mnd/ukene går, nå som jeg er blitt en prøver, før så syns eg TR kom hele tiden, svipp, svipp så var den der igjen..men nå?? jeeeeses..dager blir som minutter.

Derfor etter nedturen sist mnd, lever jeg som vanlig og tenker som jeg ellers gjorde før..tester EL om morgenen/Kvelden

Så får det som skjer skje :):)

Ønsker oss alle lykke til denne mnd!

Skrevet

Hei og god kveld jenter:-)

Ja endelig tid til å sette meg ned m dataen ei lita stund:-)

Endelig fikk jeg Max på monitoren i går på dag 16, og det kjente jeg jo meget godt for det var mye stikkinger/rivinger på høyre side som han så på UL, og var sikker på at Egget slapp i går, men ennå i morrest var monitoren på max, så da har det vel sluppet i etterm/kveld:-) Skal i alle fall safe med litt aksjelegg i kveld også:-) De som har nå peiling på dette sier at det hverken er bedre eller dårligere sjangse å lykkes med å bli gravid hvis man har sex hver dag. Annen hver dag skal være nok!! Så da får vi tro på det:-)

Lubine, Eggløsningstestene, i alle fall de digitale viser positivt i 2 dager og det er når den blir negativ (som regel etterm/kveld dag 2) at egget slipper og så lever det i 24 timer etter det, men kvaliteten forringes vel ganske raskt på egget, så det tryggeste er vel hvis det ligger noen svømmere klar oppi der når egget kommer susende ut:-)), men det skader nok ikke å hive inn noen ekstra for sikkerhetskyld etter det er sluppet....for tenk hvis det var det som skulle til:-))

Jepp, det var nå litt fra meg i kveld. I morgen har jeg fri fra jobb, så da blir det vel litt mere Bimming:-)

MÅTTE DETTE VÆRE VÅR MÅNED JENTER!!!!!

Skrevet

Etterhvert som vi nå har hatt EL og for de som "Verper" i disse kommende dager, så har jeg laget egen IKM liste.

Skriv dere opp jenter:-)

Skrevet

Velkommen tilbake! (skulle til å si Gullhøna nå, men får la være... he he)

Takk for opplysende fakta om EL-testing Lillemy. Jeg hadde da sikkert fått positiv test på søndag også om jeg hadde testet med CB og ikke bare billigtester. Testen var som sagt negativ på tirsdag, så da slapp nok egget. Men kjenner jo at jeg blir litt nervøs for aksjeinnleggingen siden vi droppet det på selveste EL-dagen!

Jeg er så redd det ikke skal gå denne gangen heller for jeg har vært så stresset (pga andre ting på det personlige planet). Vet ikke om sipping og mageondt hjelper på akkurat..

Ha en fin dag damer!

Skrevet

Forresten, hvor mye wild yam skal vi ta?

Skrevet

Hmmm, jeg er ikke sikker, men jeg tok i allefall dobbel dose når jeg tok det, fordi det var det som ble anbefalt av andre som brukte det:-))

Jeg har foressten rydda i vitaminskuffa mi, og du verden.....jeg har vist b-vitaminer til langt uti 2012 sånn omtrent:-))

Er det andre som har peiling på om man får D-vitaminer på boks. altså kun d vitaminer og ikke sånne multivitamingreier..????

Sommeren var jo ekstremt dårlig med tanke på tilstedeværelse av sol og dermed opplagring av vit d, så da er det viktig for opptaket av omega at man har d-vitaminer i kroppen:-)

Skrevet

heisann

nå e eg på andre dag med positiv el test .. lure på om eg ska få mannen hjem i lunsjen så vi kan ta en liten en før eg går på kveldsvakt : )

regne me at ikm blir 15 okt da .....

eg føle ikkje at det har gått bra denne mnd men kjenne eg meg rett så har eg alle symptomene te at eg e gravid om ei uke : )) helt til tr komme

Skrevet

He he. Kommer også til å "være" gravid med stor sikkerhet. Blir lurt hver eneste gang jeg altså.. Blondie.. :)

Skrevet

Haha..nå har jeg forsøkt å skrive meg på ikm-listen, men det var ikke bare enkelt for en som har vært borte fra bim i litt for lenge :D

Prøvde å rette det opp igjen, men da hang alt seg opp så er usikker på om jeg bare har laget plunder nå.. :I

Skrevet

Gikk jo kjempebra dette da EnSkatt_SnartTo? !! :)

Skrevet

Ja, det ordnet seg visst likevel :)

Skrevet

Hmmm...jenter je sprakk...har testet denne uka med EL tester,de jeg hadde igjen og negative så langt...men sitter her m murringer så tror EL kommer noen dager seinere denna mnd..

Bidronningen sin skyld kansje?

Har da lagt inn aksjer så får fortsette da...hehe...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...