Gå til innhold

?SKRAVLETRÅD FOR UKE 41?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slenger meg inn her. IKM den 17 okt. mens kom tidligere sist så nå har jeg hoppet litt frem igjen.

Skrevet

Hei og hopp jenter!

Da var det mandag igjen og jeg går inn i EL uka...;)) Blir mye aktive dager fremover nå da,før man går over i ventemodus...like spennende hver gang!

Jeg har ikke fler ELtester så tar det bare etter EL skjema og på å telle dager...orker ikke å tisse på strimler lenger...får ta det som det kommer...;))

Skrevet

Eg e på dag 16 men fremdeles ingen eggløsning så eg vente og vente.. Kom nå min etterlengtede eggløsning

Skrevet

Jepp da er EL uka i gang, og for min del skjer det noe som er veldig rart...Jeg er på dag 14 nå og det er ikke antydning til økning på fertillitetsmonitoren min i det hele tatt, vanligvis har jeg lav fram til dag 11 så høy på dag 12 og max på dag 13 og 14.... nå er jeg på lav ennu på dag 14???? Fikk jo mensen 2 dager for sent nu sist...kan jo være at el kom senere forrige pp og at det samme skjer nå?? Jeg er jo egentlig regelmessig som bare det....

Jeg har hatt masse pms dritt hele syklusen denne gangen og "mensenmigrene" har jeg hatt siden lørdag og har det ennå... Tror det er noen hormoner som løper løpsk her, kvalm er jeg også.....

Ja, ja får høre med gyn i morgen om EL har vært eller på tur da i de neste dagene. Lurer på om jeg "tenker på meg" masse dritt....

ooohhh.... gi meg en pause i all denne spekuleringen!!!

Skrevet

I dag begynte puppene å bli ømme og kjente snev av kvalme, så tok en billigtest etter jobb. Den var tilnærmet lik positiv, så tok en CB-test, den hadde et stort smilefjes. Betyr det at jeg har EL i løpet av de neste 24-48 timene? Jeg er skikkelig urutinert på disse testene, emn regner med det er lurt å legge inn aksjer i kveld og i morgen kveld? Kanskje i overmorgen også?

Ellers så var det en fin bursdagsgave å få smilefjes på testen i dag! :)

Skrevet

ÅÅÅÅ GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN DIN I DAG:-)

Du får nok mest sannsynlig ett smilefjes i morgen også, og det er nok da EL er, men det er bare å "safe" med ekstra innsats alle dagene:-) Jeg for min del tror jeg har syklus helt på snurr jeg...:-( og så har jeg glemt alt jeg skulle spørre gyn om i morgen....hm...har lest om så mye rart at jeg tror det går helt i spinn....ja, ja...

Lykke til med aksjeinnlegginga:-) ;-)

Skrevet

He he, takk for det. Er første gangen jeg har tatt en CB-test, så ble nesten litt sånn "positiv graviditetstest-glad" da jeg fikk smilefjeset. Billigtestene har aldri vært ordentlige positive, strek nr.2 har aldri vært like sterk som kontrollstreken.

Lykke til hos gynekologen. Er sikker på at du husker det meste av det du skal spørre om. Sett deg ned med penn og papir og skriv en huskelapp. Dette ordner seg! :)

Skrevet

Men lubine..hadde du bursdag igår..? Gratulerer med dagen som var!:):) Synd jeg ikke stakk innom igårkveld da å fikk det med da..men da kom den nå istedet..:):):) Hadde du en fin dag? Positiv el test var jo bra..hehe.. Er de små gleder som teller..;);) Hvordan er cb testen i forhold til de andre da? Er det enten smilefjes el ikke? Her er el på gang kjenner jeg..murrer og står på i nedre del av magen.. Jobber m aksjeinnlegg og holder nok på frem til søndag... Vil så gjerne ha junibaby jeg...ønsker det iallfall..men men..ikke alltid man får som man vil..:-p

Skrevet

Men lubine..hadde du bursdag igår..? Gratulerer med dagen som var!:):) Synd jeg ikke stakk innom igårkveld da å fikk det med da..men da kom den nå istedet..:):):) Hadde du en fin dag? Positiv el test var jo bra..hehe.. Er de små gleder som teller..;);) Hvordan er cb testen i forhold til de andre da? Er det enten smilefjes el ikke? Her er el på gang kjenner jeg..murrer og står på i nedre del av magen.. Jobber m aksjeinnlegg og holder nok på frem til søndag... Vil så gjerne ha junibaby jeg...ønsker det iallfall..men men..ikke alltid man får som man vil..:-p

Skrevet

Jaja,da ble det to like..slik kan det gå når mam sender fra mobil..:):)

Glemte å ønske deg lykke til hos gyn idag lillemy..:) Spent på hva de sier...

Metti..hvordan går det m el testingen?:)

Skrevet

Hei ; )

joda jeg venter enda på positiv el test !! Men i går kveld hadde jeg litt utflod.. Var veldig våt ( sorry detaljer ) prøvde å strekke det men får jo ikkje så mye på fingen til at det gikk .. Hvordan tester dere det ? Men uansett e vel kanskje et tegn på at den er på vei ! Har ikkje testet i dag . Basal tempen var enda veldig lav så el har ikke vert enda

Skrevet

Jo takk, hadde bursdag i går. Begynner å bli ei gammal røy.. He he.

CB-testen er positiv når man får smilefjes ja. Det er liksom enten/eller og ikke noe tullball med tolking av streker. Men kjente jo på kroppen at noe var på gang. Jeg fryser ikke (som de andre på jobben), er litt småkvalm og det stikker litt i puppene. Som man lærer kroppen sin å kjenne i denne prosessen.. :)

Er også spent på hvordan det går hos gynekologen i dag Lillemy!

I tillegg lurer jeg på hvordan det går med testingen hos dere andre?

Skrevet

Gratulerer så masse med dagen som var i går lubine:) Kanskje det var gullegget som slapp på bursdagen din;)

Jeg har testa med billigtester de har aldri vært sterkere enn teststeken men tilnærma lik, nå begynner de å bli svakere igjen, skjønner ingenting:p Men uansett så er jeg samboer så nyforelska om dagen så holder på som noen kaniner:P Hehe.. Ikke hatt det sånd de andre periodene, har liksom mangla litt lyst og det har blitt litt for mye stress sex for å lage baby;) Nå bare nyter jeg den gode perioden vi er inne i:D

Skrevet

hallo, jeg er ny, slutta på p.pillene den 22, fikk mensen den 27,...så skal vel ha eggløsning rundt den 11? når burde jeg begynne å sjekke når jeg har eggløsning? har kjøpt tester

Skrevet

Tror det er vedlagt et sånn EL-skjema sammen med testene dine. Tror det anbefales oppstart av testing ca tre dager før EL.

Lillemy..... Hvordan gikk det i dag???

Når skal jeg begynne å ta wild yam mon tro? Hadde positiv EL-test i går og trolig EL i dag. Skal ejg begynne å ta wild yam i morgen eller på torsdag, og skal jeg ta doble doser?

Skrevet

Blii bimfreak...er så kos å poppe innom å se om dere har vært her...hehe..:-D

Snuppo: Din mest fruktbare periode er vel fra den 8-13.10 med EL ca den 11.10 hvis du har en syklus på 28 dager da,kommer jo an på hvor lang den er?

Det følger som oftest med et skjema for å finne ut når en skal starte å teste, med i pakken med EL tester.

Ellers finner du en her,håper den fungerer:

http://www.billige-tester.no/vejl/NO_A5_LH_strip_220210.pdf

Metti: Jeg har testet så mye etter EL og kommer alltid på dag 13/14 så jeg gidder rett og slett ikke teste mer...bare er aktiv på aksjeinnleggsfronten 5 dager før og to dager etter for å helgardere. En aktiv uke med andre ord...hehe...

I følge de siste mnd med testing, så har jeg EL på onsdag/torsdag førstkommende, så koser oss fremover til søndag med aksjeinnlegg..;)) Slapper mer av nå kjenner jeg da jeg vet jeg skal inn til kontroll om tre uker for å sjekke understellet...

Lubine: Veeellldig spent på Lillemy jeg også...

Hadde vært koselig å følges inn på 1 trimester..:-)

Skrevet

Glemte jo å spørre om det jeg skulle innom for da....

Men, kan man ta angus castus/kyskhetstre samtidig som man tar bidronning og folsyre?

Blir helt hurramegrundt med alt en kan ta for å styrke der nede...:-/

Skrevet

Heisann, ser dere har ventet i spenning...:-))

Jah, der var besøket over og jeg kom ut med en resept på Pergo...som ventet... han ville at jeg skulle prøve det i 3 omganger med en mnd opphold i mellom kurene for å se om det kunne hjelpe...altså 6 mnd til med prøving før andre ting blir vurdert. Han mente på at det kanskje kunne være eggløsninga som trengte ett lite ekstra dytt.... og så skal det måles div hormoner på dag 21 og dag 23 i syklusen den måneden jeg begynner på Pergo. Altså neste syklus....

Han sa nu så veldig mye under timen så det var ikke var så greit å huske på alt, men mener han sa at Pergo fungerer slik at den toner ned østrogenet når man tar den, og at Pergo er helt ufarlig og har lite bivirkninger så det var verd forsøket....

Ift div pms symptomer så trengte ikke det være ett uttrykk for feil i hormonbalansen, men at enkelte reagerer mer på de svingningene som er i hormoner under syklusen.....

Jeg spurte han så om siden det ser ut som om jeg har EL hver mnd og at den er ganske så regelmessig om det kunne være eggstokkene som var tette, men han mente at det var lite trolig hvis man ikke har hatt infeksjoner, og det har ikke jeg hatt som jeg vet om i allefall....

de kunne av og til tettes uten en slik grunn, men det vil evt ikke bli testet før etter disse 6 mnd....

Så tok han innvendig undersøkelse og der så alt ut til å være i skjønneste orden, fin og tykk slimhinne og fin str på den/livmor osv og så så han på slimet (urg...) at det var fint og tynt og at det var ett stort egg som holdt på å slippe just nå.... så det er i grunnen bare å HOPPE til køys og kjøre på....:-) Må bare vente til gubben kommer hjem og vi får putta ungene til køys i kveld...gjett om det blir tidlig kveld på dem...:-)) hi, hi.....

Det morsomme var at når jeg skulle hente ut Pergoen, for det tenkte jeg at jeg skulle gjøre i den byen jeg var til GYN hos, for der er det stort og ingen kjenner meg... osv...og at det er større sjangse for å få tak i Pergo i en stor by, ettersom det har vært problemer med å få tak i for apotekene.....(jeg bor på ett tettsted der det er meget mulig at man møter mora til min datters veninne bak kassa på apoteket...), men i alle fall, de var jaggu utsolgt på alle apotekene i den byen og uvisst når det kom inn igjen...så i min fortvilelse fikk jeg mannen på apoteket der om å ringe apoteket på min lille hjemplass...og jo der hadde de tre pakker, og to av dem fikk jeg holdt av til i morgen:-)) Håper bare det ikke er kjenninger bak kassa i morra!!!! ja, ja litt må man utstå i denne eeeevige kampem om å vinne GULL:-))

Jeg tar både Angus castus (vitex) og bidronninggele og folsyre denne mnd, tenker at det kan ikke skade.... kanskje derfor EL er for sen denne mnd fordi jeg produserer Gullegg???? :-) hi, hi.....

Skrevet

Nå hadde jeg egentlig skrevet et svar her, men så skjedde det et eller annet og det ble ikke lagret. Grrr.... Tror jeg da, så dukker det opp enda et innlegg får dere bare stå det over folkens.

Lillemy... Tipper det er Gullegget som er på vei nå! Så spennende da!! Så bra at gynekologen ikke fant noe galt og at han så at noe er på gang. Da er det jo bare å kjøre på!

Men hva er dette Angus castus dette snakker om?

Har et lite tilleggsspørsmål som dreier seg om EL-testing. I går hadde jeg som sagt positiv test, i dag var den negativ. Hvor i syklusen ligger jeg da? Løsner egget i skrivende øyeblikk, eller løsnet det i går? Har det noen hensikt å legge inn aksjer i kveld igjen?

Ha en god kveld damer!

Skrevet

Ååå så bra at alt såg fint ut Lillemy...tenker du senket skuldrene litt? Morro å se at han kunne se egg da,er nok som lubine sier Gullegget som er på vei..:-)

Gleder meg til min undersøkelse nå, få avklart noen ting liksom...

Da skal jeg ta angus castus også...prøve å se om det hjelper litt,tar jo tre mnd før full effekt av den, men en gang må en jo starte..:-)

Angus castus skal balansere hormonene i kroppen visstnok.

Mye bra å lese om den her lubine..:-)

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

Godt du fikk tak i pergo da,har lest her inne at den har vært utsolgt fler steder en tid...godt å få kommet i gang!

Venter inn EL jeg nå,kjenner skikkelig murringer i magen og er oppblåst som en ballong..hvorfor blir man det ved hver EL egentlig?

Hadde ikke tenkt å teste denne mnd....meeen mulig jeg ender opp med noen tester alikevel...fant noen i skapet...hihihi..;-p

Ble aksjeinnlegg i går kveld, men får se om jeg får lurt med mannen i kveld også,meeen ikke så vanskelig å lure med seg da gitt...;-)

Skrevet

Forholdsvis ny her!

Vi er inne i vår 2pp nå. Har to barn fra før som begge satt i løpet av 2pp, men da var både jeg og mannen 5 år yngre ;-)

Slutta på hormonspiral i februar i år og syklusene varierer mellom 28 og 32 dager. Fram til nå har EL vært veldig merkbar hos meg, men er det bare meg eller er det typisk at når vi virkelig skal "sette inn støtet" og bli gravide NÅ!-da er symptomer på EL borte vekk-eller at de er der hele tiden?!

Ja,ja. Jeg mener jeg hadde EL slim i forrige uke og det kan jo stemme med kalenderen at EL var i går.. Vi la ivertfall inn aksjer (som dere sier ;-)) hele helga...

IKM er forhåpentligvis 12 okt :-)

Koselig å se dere! her vil jeg henge litt ;-)

Skrevet

Hvordan går det med dere og produseringen? :) Her er det dårlige greier.. Nå har vi ventet sååå lenge på det perfekte tidspunktet for å begynne prøvingen, og så, når det da endelig er dags - ja da er vi begge syke...! Hmpffr..... Skikkelig irriterende. Men vi har avtalt at dette skal være noe kjekt, ikke noe stress, og at vi ikke skal prøve "aktivt" i den forstand at vi tester el, og ligger med beina høyt etter akten.. og da blir det ikke til at vi presser oss til sex mellom snørrpapir og hostekuler heller - så med andre ord; her er lite action om dagen. Kjedelig er det, hadde lissom håpet å begynne denne måneden :/

Skrevet

Gjorde en avtale med mannen om å legge inn aksjer (he he, litt av begrep.. Har lært det her inne..) annenhver dag. Grunnet positiv EL-test mandag så hadde jeg et ønske om å legge inn aksjer i går, men det orket ikke mannen, vi hadde da gjort en innsats også mandag.. Så måtte sovne med uforettet sak gitt. Kjenner det stesser meg litt, men får vente å se. Kjedelig dersom det ikke skulle klaffe fordi mannnen ikke orket en kveld liksom.

Velkommen til dere nye forresten! Hyggelig om vi er flere om bablingen! :)

Skrevet

Heisann kjære venner

Lite oppdatering fra meg : )

Eg vente fremdeles på eggløsning kjenne det stresse meg litt men har trua på at den komme en av de neste dagene pga mye våt utflod !!

Vi legger inn aksjer kver kveld i tilfelle men uten at det blir stress.. Er nygifte vet du : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...