Gå til innhold

?SKRAVLETRÅD FOR UKE 41?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes vel egentlig at symptomene er på retrett.. Men har fortsatt ikke begynt med spotting og det er jo bra. Har ikke tatt flere tester, får vente til over helga tenker jeg.

Lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! signerer inn her jeg og.. er helt fersk på dette med pp, tråder og forkortelser. Men jeg har IKM 15.okt, hadde el 1-2 okt. ettersom jeg har analysert kodeordene her inne... =P

Vi er i 1 pp, og jeg synes dette er veldig spennende.. flere enn meg som synes tiden frem til testing går veeeldig sakte?? ;)

Ser flere av dere har symptomer, og meg selv kan vel nevne, 3 x korte kvalmebølger, blir litt heit i toppen av og til (hvis det kan være et symptom), hyppig vannlating, hmm, har jeg fått litt kortere lunte de siste dagene..? Blir spennende å følge dere i dagene fremover!

lykke til!

Skrevet

Våknet med gånske sterke mensmurringer i dag, og de er ikke til å ta feil av, de er der ennå, men jeg venter ikke IKM før den 16, og ikke klarer jeg å huske om jeg bruker å ha det sånn!

Er det vanlig å få slike murringer 1 uke før Tr eller kan det være tegn på noe annet???? Noen andre som vet eller har noen erfaringer med det????

Skrevet

Ååååå nå ble eg lei !!!! Fikk Lyse Brun utflod i dag ... Det E nok ikkje et bra tegn .. Trodde kanskje det hadde gått veien siden det stikke sånn i underlivet og av og til i puppene . Tror de har blitt brunere og .. Men nå mistet eg litt håpet

Skrevet

Har beregnet ikm i morgen, men venter med test til tirsdagen... *håper-håper*

Har de siste månedene hadd en syklus på 22-26 dager. I morgen er det gått 24 dager.

Tok en test (first sign) på fredagen, med negativt utslag. Skal egentlig testes fra forventet mens... Men akkurat denne gangen klarte jeg jo ikke å vente. Er Clear Blue testene mer følsomme enn den type tester?

Skrevet

Ja jenter da er det klart for TESTEUKA fra i morgen, selv om noen allerede har testet og noen allerede har fått positvt:)

Når tenker dere andre å starte testingen? jeg formindel velger å vente til IKM eller helst over.... Som regel trenger jeg ikke å tenke noe særlig på testing ettersom TR bruker og komme meg i fokjøpet.... Hvis det ikke skulle klaffe denne mnd så er det i gang med Pergo fra neste syklus...

jeg var nå i feiring i går kveld, og litt vin ble det og masse vann. Tidlig kveld ble det også og det var kjempedeilig og stå opp i dag til ett hode som var heeeelt fint:-)

martine: ang tester har jeg ingen peiling, tror d skal stå på pakningene på de forskjellige testene hvor mye hsg som trengs for å gi utslag..., men som sagt hakke peiling...

Tvi, tvi jenter:)

Skrevet

Hallo der i natten,

regner ikke med at det er så mange som er våkne nå:) Har sittet og jobbet, men nå tror jeg at jeg skal ta kvelden - det er tross alt bare fire og en halv time til minstemann våkner (sukk).

Lillemy: Ja, nå er det jammen testuke, jeg har ikm fredag (eller kanskje torsdag), så jeg må nok drøye det noen dager ennå. Veksler mellom forsiktig optimisme og så en følelse av at det nok ikke har klaffet ennå, men siden det bare er første pp er det ok. Men jeg tenker at jeg skal begynne med metformin igjen ganske snart for å få bedre kvalitet på el, hadde ikke noe el-slim som jeg kunne registrere denne runden her. Har veldig mye som henger over meg på jobb denne uka, så jeg håper at jeg greier å holde konsentrasjonen der og ikke på eventuelle huleboere.

Martine: Jeg tror at den testen som det har blitt snakket litt om her i ettermiddag/kveld (og som jeg ikke husker navnet på nå), er blant de aller mest sensitive på markedet, og jeg tror også den er mer sensitiv enn CB, uten å kunne si det for sikkert. Det burde være mulig å finne fram til det via CB sine sider, der står det hvor stor konsentrasjonen av hcg må være for å gi utslag. Men alle skal jo kunne gi utslag ved IKM, da.

Vel, da skal jeg forte meg i seng, og krysse fingrene for mange positive tester i dagene som kommer!

Skrevet

Heisann

Hva tror dere jenter ??? I går begynte jeg dagen me å merke litt Lyse Brun utflod men da jeg skulle legge meg kom det litt Lyse rosa rødt blod på papirert ... I går var jeg mellom 8 og 10 dpo kan det ha vert en festeblødning ??? Håper ikke det fortsetter i dag arrrhg !! Puppene har også blitt litt brunere.. Jeg er helt tørr og kriblete i halsen og av og til tett i nesen .. Hele Helgen har eg kjent stikkinger i magen...

Tok en test i går som var blendahvit men e nok for tidlig

Skrevet

Høres spennende og lovende ut det metti2;) Jeg har hatt festeblødning før, var faktisk litt i 2 dager før det gikk over på meg:p Trodde jeg hadde det sist mnd også, men da ble det heller 5 dager med spotting før mensen kom.. men det har bare skjedd meg engang.

Jeg har ikm på onsdag og skal på apoteket og kjøpe nye tester etter jeg har levert gutten min i bhagen:) Jeg har en blanda følelse nå, men jeg er utrolig spent, sommerfugler i magen;):) Håper det kommer mange positive tester denne uken, er min positiv blir jeg kjempe glad men etter å ha kjent på skuffelsen en god del ganger nå, så¨er det liksom greit, da får vi bare prøve igjen, ikke alt i verden man kan styre helt selv..

Oppdatering kommer senere:D forresten det gjør vel ikke noe at man tisser i en kopp for å få morgenurin for så å teste i den noen timer etterpå?:P

klemmer til alle dere:D

Skrevet

Da er den store uka her, jenter! Kjenner jeg er både spent og redd. I følge CB-testen jeg kjøpte i helga, kan jeg teste 4 dager før IKM. Det er i dag/evt kanskje i morgen. Men jeg tror jeg får bite tennene sammen og vente et par dager til. Kjenner jo noen symptomer, men er usikker på hvor mye som er ønsketenkning. :-) Men at jeg legger meg 2130 fordi jeg er trøtt, er fakta.

I går tok jeg en EL-test, mest bare for å ha gjort NOE... Den var ikke positiv, men ikke helt negativ heller, så ut som den gjør når man er på vei til å få EL. Vet ikke hva jeg skal legge i det, eller om det er noe å legge i det i hele tatt. :-)

Krysser fingrene både for meg selv og andre. Måtte det dukke opp mange, mange plusser, dobbeltstreker og hyggelige displaymeldinger.

Skrevet

Spennnde uke vi er inni nå.

Har IKM på lørdag. For min del har jeg mistet helt troen på spire. Overhodet ingen symptomer. Kan det være et symptom? Hmm, blir gal av det her.... He he.

Vi har snart 2 års jubileum med prøving. Ikke akkurat noe å feire:-(

Pergo neste pp.

Selv om ikke jeg tror det er så spennede denne pp, ønsker jeg ihvertfall alle bim`ere masse lykke til!

Spennede å lese om oppdateringene denne uka!

Skrevet

Nå har jeg tatt en qr test.. Og syns den ser ganske så negativ ut, kan skimte en skyggestrek men ikke så tydelig at jeg vil kalle den positiv:( Noen her som har opplevd å teste senere postivt med qr enn med andre tester?! Jeg har gått rundt og vært småkvalm i over en uka og føler meg helt fjern.. har ikm på onsdag, litt usikker på el denne gangen for fikk ikke så positiv test som sist pp.. Huff kjenner jeg begynner å bli lei, bare 6pp med en sa i prøveperioden så mange her som har prøvd lenger enn meg, men man vet man har gjort sitt hver mnd og føler at alle man kjenner blir gravide..

Alt håp er jo ikke ute, men kjenner jeg ble litt mer skuffa en jeg lovte meg selv og bli:p

Skrevet

Begynte å spotte i går og i dag er TR på vei for fullt. Dritvondt i magen og har tatt et par paracet for å døyve elendigheten. :(

Vet ikke helt hva jeg skal tro om saken nå. Er det på tide å besøke en gynekolog mon tro? Kan jeg bestille en time i Oslo uten henvisning fra lege? Når er det et godt tidspunkt i syklusen å gjøre det på, rundt eggløsning? Informer meg ladies! :)

Ellers så har samboeren min fortalt meg at han begynner å bli klar for å gifte seg, så jeg er nok ikke så grinat som jeg ellers ville vært. he he.

Lykke til alle dere andre damer! Jeg krysser fingrene for hele gjengen!

Skrevet

Og her blir det testing i morgen.... får jo sommerfugler i magen av dette:)

Skrevet

Så kjedelig da lubine...hadde troen på deg denne mnd...:)

Men nå fikk du jo en skikkelig gladmelding av mannen da så da går det triste opp i det gledelige skjønner jeg..:)

Jeg har nå (endelig? :-P) fått vondt i puppene som jeg alltid bruker å få rett etter EL, men denne mnd kom det veldig mye seinere, faktisk nå i helgen. Liker ikke når vante ting forandrer seg så brått uten grunn...hehe..

Venter TR på torsdag/fredag så forberedt på den nå..er bare så klar for å få den overstått slik at jeg kan reise til gynokologen...:-)

Behøver ikke henvisning hvis du bestiller hos spesialist,koster jo mer men alle helsekostmidler og EL/grav tester koster i lengden de også så en god investering tenker jeg...

Dit jeg skal tar de 1000,- kr for en ordentlig undersøkelse/konsultasjon med UL og blodprøver. Da får en klare svar og slipper vente på henvisning fra fastlegen.

Skrevet

Ja, nå er det spennende tider gitt.. Jeg var så innmari optimistisk, men nå kjenner jeg ikke så mange symptomer lenger. Kjedelig. Så jeg prøver å ikke være alt for optimistisk, men et lite håp har jeg jo.. Masse lykke til alle sammen!

Er det forresten noen som pleier å bestille tester...? Hvor bestiller dere dem, og hvor lang tid tar det?

Skrevet

Hm, jeg har gått hele dagen og lurt på om det murrer i magen eller om det bare er ganske alminnelig mageknip. Har ikke helt hatt tid til å kjenne ordentlig etter, og godt er kanskje det. Det endrer jo ikke akkurat på noe som helst, og det er bare kjipt med negativ test hvis man har gått og kjent symptomer i dagesvis. Men må vel bare innrømme at jeg håper (noe annet ville vel vært rart).

Lubine: Så synd at det ikke har gått nå heller! Det er fullt mulig å gå til gynekolog uten kommunal avtale - det koster mer, men så får man som regel også time relativt raskt. Når i syklusen du skal gå, kommer vel litt an på problemstillingen, men tror kanskje egentlig jeg ville tatt turen relativt raskt etter mensen. Da kan gyn se om det er follikler som er i ferd med å modnes, dessuten kan du få tatt blodprøver rundt el for å sjekke at egget faktisk slippes. Bestill nå, du, så har du time feks i slutten av uka eller neste mandag.

EnSkatt_SnartTo?: Tror det er mange som bestiller tester på billige-tester.no, der er det billig (som navnet sier). Det tar et par virkedager, så har du testene i posten hvis du bestiller tidlig en dag. Ellers har jeg lest om folk her som har bestilt på lillspire.no, der har de visst en test som er ekstra følsom, men vet ingenting om leveringstid eller pris.

Skrevet

Takk for tilbakemelding jenter! Skal søke litt på nettet og se hva jeg finner..

Jepp, hadde troa denne gangen jeg også. Svidde ihvertfall av nok tester kan man si.

Jeg kjøper på billige tester, og er godt fornøyd. Rask levering.

Skrevet

Trist å høre lubine 10pp, er så vanskelig når dette er noe man ikke har kontroll over.

Jeg stod opp med et tungt hjerte i dag, og etter en negativ test så begynnte jeg å gråte. Litt teit egentlig å teste i dag siden jeg ikke venter IKM før på lørdag, men klarte ikke vente. Trodde også symtomene var borte, men har insett utover dagen at de ikke er det. Ømme pupper, halsbrann inni mellom og øm og stikkinger i nedre del av magen og litt i siden av og til, så jeg prøver å ikke miste motet. men det er ikke alltid enkelt!

Lykke til denne uken jenter! :)

Skrevet

Så dumt da Lubine...., men støtter deg i å dra til GYN og få sjekket ting og kanskje få hjelp... D er vel ikke til å stikke under en stol at når man kommer oppi 30 årene så kan det vel være at man trenger litt ekstra hjelp desverre..

Jeg går til privat gynekolog, men jeg betaler en plass mellom 400 - 500 kr, men nå har jeg gått der i mange år og det kan jo hende at 1 timen er dyrere?? Det er i alle fall verd det, enn å gå til en vanlig lege som sitter å klør seg i hode og spekulerer på hva han skal foreta seg....og så går tiden..

For min del så tror jeg på at mensen kommer her i gården også... synes jeg har sånn "trykk" (spent) over livmorområdet som man gjerne får før mens.... det rare er at jeg ikke har vondt i puppene ennå....??? kan ikke huske sist at jeg ikke hadde det mellom EL og IKM.... og så synes jeg at jeg kjenner begynnelsen på mensmurremigrene min...:-((

Jeg er veeeldig spent på hvordan det vil gå med oppstart av Pergo. Det kan vel være litt bivirkninger selv om gynekologen sa det var få. Venter bare på å få testestavene til fertillitetsmonitoren i posten snart (bestillt på ebay), det må jo i alle fall testes når jeg skal i gang neste mnd....

Huff så mye tenking og planlegging at man kan bli utslitt av mindre....

Skrevet

Takk for tips! Da er de bestilt så blir det testing så snart de dukker opp i posten :)

Skrevet

Heisann

Har ikkje klart å holde meg fra å teste selv om eg ikkje har ikm før ein gang i helgen .. De har selvfølgelig vert negative.. Eg føle eg har en del tegn men redd for at det bare e vanlig pms eller meg sjøl så spille meg et puss ... Tror eg hadde festebløbning på søndag kveld. Når tror dere jeg kan teste da..

Eg tenke på å bli gravid så og sei konstant .. Ganske slitsomt

Skrevet

Hm, nei jeg er ikke sikker på når du skal teste, jeg mener personlig at det er greit å vente til ikm, men det er meg:-)

Jeg får viiiirkelig håpe jeg er sanndrømt, for i nattmorrest så drømte jeg at jeg fikk en knallpositiv test, den ble positiv like raskt som den ble våt....:-)

Gud det måtte vært sant!!

:-)

Skrevet

Vet du, det drømte jeg også en natt i uka som var! Og det var så virkelig at da jeg våknet måtte jeg tenke grundig etter om jeg i løpet av natten kunne ha tatt en test... På det tidspunktet hadde jeg ingen tester hjemme, så det kunne jeg ikke ha gjort. Men for en rar opplevelse...

Krysser fingrene for at vi begge er sanndrømte. :-)

Skrevet

Hei:)

Har ikke vært så aktiv her, men venter IKM i morgen!:)

Tok negativ test på lørdag morgen, men vet jo at det var alt for tidlig å teste da. Sist graviditet fikk jeg negativ test først 2 dager over IKM, så er veldig spent på å finne ut om testen blir positiv i morgen!!!

Har slitt med det jeg tror er spysjuka i går, men håper jo det kommer av graviditet (selv om det nok ikke er derfor..). Har ømme bryster og har hatt litt stikninger i underlivet... ÅÅÅ, dette er spennende!!! Sist gang satt spira på første forsøk! Håper så veldig på at det er tilfelle også denne gangen!!!!!!!

Andre som skal teste seg i morgen?

Lykke til jenter!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...